[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Falowanie mocy CA1A
kocur - 11-07-2008, 12:52 Temat postu: [CA1A 1.3] Falowanie mocy CA1A Witam ponownie w trudach i znojach.
Jako, że poprzedni temat niejako umarł śmiercią naturalną chciałem zadać pytanie, jakie podzespoły mogą powodować falowanie mocy.
Systuacja ta ma miejsce tylko na zimnym silniku, standardowe ruszenie, bieg pierwszy.... drugi.... i właśnie tu najbardziej wyczuwalna sytuacja (zupełnie niejednostajna), w miarę nabierania temperatury, występowanie tej niedogodności zanika. Zauważyłem ostatnio również większe spożycie oleju, na oko jakieś 0,6l na 1000km a może i więcej. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
jolly69 - 11-07-2008, 13:33
Witaj.
Jak kupiłem swojego Colta ( jakieś 3 latka temu) miałem chyba taki sam objaw. Na zimnym silniku skoki mocy, potrafił nawet robić "kangurki" jak za mocno wcisnąłem gaz. Po paru minutach pracy wszystko wracało do normy. Efekt był bardziej odczuwalny po paru dniach postoju, mniej jak samochód jeździł codziennie. Zacząłem standardowo od wymiany świec i przewodów. Troszkę się poprawiło ale nie do końca, okazało się że winę za to ponosiła kopułka w aparacie. Było w niej prawie niewidoczne pęknięcie, przez które docierała wilgoć ( dlatego efekt był większy gdy samochód długo stał lub gdy akurat padało). Po wymianie problem ustąpił. W Auto TW powiedzieli mi wtedy że to znany problem w silnikach 4g13. Po 3 latkach wydaje mi się że znowu czuć lekkie falowanie mocy więc może sprawa się powtarza.
Druga rada to czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotów...
Anonymous - 11-07-2008, 13:41
Trzecia rada - sprawdzenie silniczka krokowego (jak zaczyna szwankować, to wychodzą na początku takie "kwiatki").
kocur - 11-07-2008, 13:45
kopułka tyle co wymieniana, mam drugą, mogę podmienić i sprawdzić, przepustnica czyszczona, żadnych wahań obrotów, silnik pracuje równiutko.
jolly69 - 11-07-2008, 13:57
kocur napisał/a: | żadnych wahań obrotów, silnik pracuje równiutko |
To raczej wyklucza silnik krokowy, gdyby on wariował skoki obrotów były by słyszalne, a z tego co pisze kocur, jest tylko spadek mocy. Wg mnie wina jest po stronie układu zapłonowego lub podawania paliwa (może pompa), lecz wątpię żeby pompa podawała paliwo inaczej na zimnym silniku i na rozgrzanym..
kocur - 11-07-2008, 14:06
podejrzewałem kiedyś wtryskiwacze, że może przy rozgrzewaniu nie pracują poprawnie, wiem że kiedyś jak dałem wtryski do sprawdzenia to mieli spory problem, bo raz wychodziło, że są sprawne, raz, że nie bardzo. wtryski poźniej sprawdzałem sam, wg. serwisówki i po podaniu napięcia rozpylały wszystkie tak samo.
|
|
|