To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Aparat zapłonowy

Anonymous - 13-07-2008, 19:25
Temat postu: [E5xx] Aparat zapłonowy
poszukuje cały aparat zapłonowy galant 1994 nr.aparatu T6T58471
Anonymous - 11-08-2008, 23:19

Szukasz czy chcesz regenerować po uszkodzeniu?
stani78 - 14-07-2010, 15:55
Temat postu: Aparat zapłonowy
Witam. Potrzebny mnie jest numer aparatu zapłonowego do silnika SOHO 4G63 16V z roku 1995. Pozdrawiam
kuba_195 - 19-07-2010, 19:12

sohc chyba.... jak będe w warsztacie to sprawdze ci.
jarekrk - 20-11-2010, 16:23
Temat postu: [E55A 2.0] Aparat zapłonowy , które pasują a które nie
w przyszłym tygodniu zabieram się za naprawę apartu, ale znajać człowieka i to jakiego mam pecha w życiu z tego wyjdzie wielkie nic
na allegro jest pare różnych od cen normalnych do bagatala takiego za 500zł :axe:
czy model z silnika 1.8 będzie pasował do mojego 2.0 16V
czy z nowszych galantów pasuję?
Czy z eclipsa (95-99) z silnikami 2.0 pasuję?

Gdzie można szukać także tych aparatów?

Markus6 - 21-11-2010, 10:25
Temat postu: Re: Aparat zapłonowy , które pasują a które nie
jarekrk napisał/a:
w przyszłym tygodniu zabieram się za naprawę apartu, ale znajać człowieka i to jakiego mam pecha w życiu z tego wyjdzie wielkie nic
na allegro jest pare różnych od cen normalnych do bagatala takiego za 500zł


Aparat nie jest nie wiadomo jak skomplikowany: kopułka, palec, moduł zapłonowy i cewka. Jeszcze uszczelki można wymieniać. Sam miałem obawy przed rozebraniem ale jak rozebrałem to stwierdziłem że to pikuś bo wszystko jest tak zrobione że nie da się inaczej złożyć. co do diagnozy to albo profesjonalny zakład który sprawdzi który element jest padnięty albo metoda podmieniania każdego elementu na nowy. Wszystko można zrobić bez wyjmowania całego aparatu oprócz uszczelniacza jeśli cieknie z pod aparatu bo wtedy trzeba wyjąć cały aparat. Każdą z części można kupić wiem bo szukałem do siebie.

Na allegro możesz trafić także uszkodzony bo nikt tego nie sprawdzi chyba że jeździł tym autem i wie że było ok. Byłem u znajomego na szrocie miał kilka sztuk ale mi nie polecił bo mówił że każdy coś ma nie tak.

Jeśli chodzi o pasowanie to nie powiem Ci na 100% ale wydaje mi się i z poszukiwań że do 1.8 i 2.0 są takie same

jarekrk - 21-11-2010, 10:46

najpierw spróbuje tym sposobem-->> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39834


Jak to nic nie da to wtedy zostaje wymienić cewke i tyle co nie?

areksz121 - 24-11-2010, 17:26
Temat postu: Re: Aparat zapłonowy , które pasują a które nie
Markus6 napisał/a:
Sam miałem obawy przed rozebraniem ale jak rozebrałem to stwierdziłem że to pikuś bo wszystko jest tak zrobione że nie da się inaczej złożyć. co do diagnozy to albo profesjonalny zakład który sprawdzi który element jest padnięty albo metoda podmieniania każdego elementu na nowy.


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7179
Według tej instrukcji sprawdzałem i tak jak autor napisał trudno było sprawdzić tranzystor, ale reszta była ok. Jeśli obrotomierz się nie odzywa to 99,999 procent tranzystor, ponieważ sygnał dla obrotomierza pobierany jest z wyjścia tranzystora a przed cewką. Tranzystor bepośrednio steruje cewkę podając impulsy masy i jeśli jest wlnięty to iskry brak. Koło się zamyka. Jest jak byk w schematach :wink: Powodzenia wszystkim :)

jarekrk - 25-11-2010, 10:00

schemat z tego linku http://forum.mitsumaniaki...ight=brak+iskry + cenne wskazówki na pw by AREKSZ121 i działa:) aparat naprawiony
polecam ten system także każdemu

areksz121 - 25-11-2010, 22:00

Dzięki za dobre zrozumienie :) Podeślij jakieś foto jak to wyszło, przyda się innym, można uporządkować wszystkie informacje i do działu Warsztat...niech inni się wypowiedzą :)
jarekrk - 26-11-2010, 08:21

uuu wrzucę zdj , ale dużo nie zobaczymy bo 3/4 zalane jest klejem z pistoletu aby nic nie zwieralo nie stykało:)
kupiłem sobie elektronike też na 2 komplet jakby miało się zepsuć to co teraz
Arek długo już z tym jeździsz? Bo ciekawi mnie to czy to prowizorka czy tak można długo jeździć? :biggrin:

areksz121 - 26-11-2010, 22:20

Prowizorka? Moduł w aparacie jest na jednej podstawie z czujnikami, a z tym się nie spotkałem żeby wszystko diabli brali na raz. Ponad rok minął, z 40 tys stykło i dalej teraz u kolegi służy :)

Dobrze zlutować, połączyć, odpalić i jechać :D

Ja nie bałem się jechać w trasę 1500km Rzeszów/Holandia, objechałem nie raz, więc nazwę to alternatywą a nie prowizorką. Z resztą obecny Gal na tym samym patencie praktycznie, za tydzień jedziemy do Pl kolejny raz :D

jarekrk - 09-12-2010, 09:03

kurde i znów to samo
Auto nie odpala ,BRAK ISKRY
macie pomysł co może być?

myślałem ,że może ten układ od Arka się zepsuł , zrobiliśmy drugi taki sam układ ale to nic nie dało, dalej nie łapie

gdzie można teraz szukać przyczyny?
Możliwe ,że ECU szlak trafił?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group