To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM

przemo1983 - 15-07-2008, 11:31
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM
Witam.

Slyszalem ze roznica w mocy w tych dwoch przypadkach wynika z zastosowania innej turbiny. Teoretycznie: jesli padnie mi turbinka w samochodzie z silnikiem 102 KM i chcialbym wymienic ja na ta z silnika z 115 KM to co musze dodatkowo zrobic? Ingerowac w komputer itp?

Zastanawia mnie koszta takiej operacji, oczywiscie odliczajac koszt samej turbiny.

Pozdrawiam.

saphire - 15-07-2008, 23:17

Chyba nie możesz podmienić turbawki na tą mocniejszą bo ona ma regulowane kierownice strug a tymi "coś" musi sterować więc najpewniej robi to ECU a twoje tego nie będzie umiało zrobić :)
Anonymous - 16-07-2008, 14:51

Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU?
cns80 - 16-07-2008, 15:05

slo_mo napisał/a:
Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU?
I kolektorów. Taniej włożyć chipa. Tylko dobrego. Jeśli nie znajdziesz do SS/Carisma to np. dedykowanego do Meganki lub poprzedniej Laguny.
Anonymous - 16-07-2008, 15:13

OK, tylko:
- ile da chip w DID 105 KM?
- a ile w DID 115 KM?

Wg. mnie nadal będzie różnica w ilości KM na korzyść mocniejszego DID.

cns80 - 16-07-2008, 15:26

W DiD 102 da bezpiecznie około 120 -130, a w tym aucie to chyba wystarczy. Dużo cięższa Laguna kombi ma 125 KM, a zachowuje się dość poprawnie jesli chodzi o moc. Ważne że zyskujesz około 40 Nm momentu obrotowego. Tylko popatrz
http://www.ziptuning.nl/c..._id=828&lang=PL
Popytaj Pieńka. On zmieniał chyba soft.

Anonymous - 16-07-2008, 18:30

tez mam Carisme 1.9 DI-D w wersji 102-konnej czy jezeli bym wlozyl chip zalozmy na te 120KM czy auto nie zacznie nadmiernie dymic?
Rafal_Szczecin - 16-07-2008, 18:59

ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM,tak samo Grzesku
cns80 - 16-07-2008, 21:42

Rafal_Szczecin napisał/a:
ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM
Wiem wiem. Chodziło mi o to żeby porównać to co piszą w tabelce z tym co ma Pieniek.
Anonymous - 16-07-2008, 22:25

Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak :lol: . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.

P.S. Po zmianie softu moją Cari objeżdżam nowego Lancera DiD'a z mocą 140 KM - mam takiego na służbówce. Jak tylko zrobią soft do nowego Lancerka to też go wgram, bo warto 8)

Anonymous - 16-07-2008, 23:34

Różnic między 102, a 115 koni jest więcej - m-in. koło zamachowe jest inne, sprzęgło inne.

102 tuninguje się bezpiecznie na 130, ale nie widziałem w klubie takiego auta. Więcej osób tuninguje wersję 115 KM na ok. 140-150 KM i tutaj faktycznie warto zapłacić te 1500 PLN na dobry chiptuning - powinno spaść spalanie o 0,5 litra i zysk 35 KM jest bardzo odczuwalny. Przy 102 KM za tą samą cenę dostajesz mniej więcej 25 KM i moim zdaniem - gra nie jest warta świeczki, a dodatkowo może się okazać, że Twoje turbo jest zużyte i tak naprawdę wcale nie masz tych 130 KM.

Mówię tutaj oczywiście o porządnym chip-tuningu na hamowni, nie o power-boxie na 600 złotych (chociaż chętnie posłuchałbym uwag posiadacza takowego).

Mi pada (narazie troche cieknie, ale nie dymi wcale) turbinka, chciałem zrobić tak jak piszesz - wstawić turbo od 115 KM wersji - ale nie jest to takie proste - to są 2 różne konstrukcje. Wolę za 600 złotych zregenerować (uszczelnić) stare turbo i jeździć dalej.

przemo1983 - 17-07-2008, 07:58

Dzieki andy1. Rozjasniles mi sytuacje.
Pieniek - 17-07-2008, 16:17

Colto napisał/a:
Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak :lol: . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.


Colto jest troszeczkę inaczej. Jeśli turbina dmucha mocniej bez zwiększonej dawki paliwa to nie dymi tylko po prostu nie jedzie. Dymienie powstaje wtedy gdy jest zbyt dużo paliwa a zbyt małe ciśnienie na turbinie. Ja chipując swoją Cari celowo ograniczyłem wzrost momentu tak aby pozostał poniżej 300 Nm ( mam 294Nm) gdyz dwumasa w renówce jest bardzo wrażliwa na duży przyrost momentu. Co do mocy to swoje 149 KM uważam za całkowicie wystarczające. Od modyfikacji w dwa lata zrobiłem ponad 40 tys km i powoli turbinka zaczyna mi lać i poddymiać przy maksymalnym przyspieszaniu. Olej również wymieniam co 10 tys km i między wymianami ubywa mi 1/3 stanu.
Pozdrawiam

Anonymous - 17-07-2008, 18:31

Jeśli mowa o zmianach, to poza ECU i turbinką są np. inne półosie (grubsze). Doświadczyłem tego szukając przegubu przez 3 tyg. do mojej Cari 115 KM. Być może inne zmiany mechaniczne też były robione, np. hamulce - coś słyszałem że są wzmocnione ale nie jest to info potwierdzone i nie wiem czy są jakieś różnice.

Pozdrawiam
Arthus



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group