Carisma - Ogólne - [Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM
przemo1983 - 15-07-2008, 11:31 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM Witam.
Slyszalem ze roznica w mocy w tych dwoch przypadkach wynika z zastosowania innej turbiny. Teoretycznie: jesli padnie mi turbinka w samochodzie z silnikiem 102 KM i chcialbym wymienic ja na ta z silnika z 115 KM to co musze dodatkowo zrobic? Ingerowac w komputer itp?
Zastanawia mnie koszta takiej operacji, oczywiscie odliczajac koszt samej turbiny.
Pozdrawiam.
saphire - 15-07-2008, 23:17
Chyba nie możesz podmienić turbawki na tą mocniejszą bo ona ma regulowane kierownice strug a tymi "coś" musi sterować więc najpewniej robi to ECU a twoje tego nie będzie umiało zrobić
Anonymous - 16-07-2008, 14:51
Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU?
cns80 - 16-07-2008, 15:05
slo_mo napisał/a: | Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU? | I kolektorów. Taniej włożyć chipa. Tylko dobrego. Jeśli nie znajdziesz do SS/Carisma to np. dedykowanego do Meganki lub poprzedniej Laguny.
Anonymous - 16-07-2008, 15:13
OK, tylko:
- ile da chip w DID 105 KM?
- a ile w DID 115 KM?
Wg. mnie nadal będzie różnica w ilości KM na korzyść mocniejszego DID.
cns80 - 16-07-2008, 15:26
W DiD 102 da bezpiecznie około 120 -130, a w tym aucie to chyba wystarczy. Dużo cięższa Laguna kombi ma 125 KM, a zachowuje się dość poprawnie jesli chodzi o moc. Ważne że zyskujesz około 40 Nm momentu obrotowego. Tylko popatrz
http://www.ziptuning.nl/c..._id=828&lang=PL
Popytaj Pieńka. On zmieniał chyba soft.
Anonymous - 16-07-2008, 18:30
tez mam Carisme 1.9 DI-D w wersji 102-konnej czy jezeli bym wlozyl chip zalozmy na te 120KM czy auto nie zacznie nadmiernie dymic?
Rafal_Szczecin - 16-07-2008, 18:59
ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM,tak samo Grzesku
cns80 - 16-07-2008, 21:42
Rafal_Szczecin napisał/a: | ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM | Wiem wiem. Chodziło mi o to żeby porównać to co piszą w tabelce z tym co ma Pieniek.
Anonymous - 16-07-2008, 22:25
Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.
P.S. Po zmianie softu moją Cari objeżdżam nowego Lancera DiD'a z mocą 140 KM - mam takiego na służbówce. Jak tylko zrobią soft do nowego Lancerka to też go wgram, bo warto
Anonymous - 16-07-2008, 23:34
Różnic między 102, a 115 koni jest więcej - m-in. koło zamachowe jest inne, sprzęgło inne.
102 tuninguje się bezpiecznie na 130, ale nie widziałem w klubie takiego auta. Więcej osób tuninguje wersję 115 KM na ok. 140-150 KM i tutaj faktycznie warto zapłacić te 1500 PLN na dobry chiptuning - powinno spaść spalanie o 0,5 litra i zysk 35 KM jest bardzo odczuwalny. Przy 102 KM za tą samą cenę dostajesz mniej więcej 25 KM i moim zdaniem - gra nie jest warta świeczki, a dodatkowo może się okazać, że Twoje turbo jest zużyte i tak naprawdę wcale nie masz tych 130 KM.
Mówię tutaj oczywiście o porządnym chip-tuningu na hamowni, nie o power-boxie na 600 złotych (chociaż chętnie posłuchałbym uwag posiadacza takowego).
Mi pada (narazie troche cieknie, ale nie dymi wcale) turbinka, chciałem zrobić tak jak piszesz - wstawić turbo od 115 KM wersji - ale nie jest to takie proste - to są 2 różne konstrukcje. Wolę za 600 złotych zregenerować (uszczelnić) stare turbo i jeździć dalej.
przemo1983 - 17-07-2008, 07:58
Dzieki andy1. Rozjasniles mi sytuacje.
Pieniek - 17-07-2008, 16:17
Colto napisał/a: | Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.
|
Colto jest troszeczkę inaczej. Jeśli turbina dmucha mocniej bez zwiększonej dawki paliwa to nie dymi tylko po prostu nie jedzie. Dymienie powstaje wtedy gdy jest zbyt dużo paliwa a zbyt małe ciśnienie na turbinie. Ja chipując swoją Cari celowo ograniczyłem wzrost momentu tak aby pozostał poniżej 300 Nm ( mam 294Nm) gdyz dwumasa w renówce jest bardzo wrażliwa na duży przyrost momentu. Co do mocy to swoje 149 KM uważam za całkowicie wystarczające. Od modyfikacji w dwa lata zrobiłem ponad 40 tys km i powoli turbinka zaczyna mi lać i poddymiać przy maksymalnym przyspieszaniu. Olej również wymieniam co 10 tys km i między wymianami ubywa mi 1/3 stanu.
Pozdrawiam
Anonymous - 17-07-2008, 18:31
Jeśli mowa o zmianach, to poza ECU i turbinką są np. inne półosie (grubsze). Doświadczyłem tego szukając przegubu przez 3 tyg. do mojej Cari 115 KM. Być może inne zmiany mechaniczne też były robione, np. hamulce - coś słyszałem że są wzmocnione ale nie jest to info potwierdzone i nie wiem czy są jakieś różnice.
Pozdrawiam
Arthus
|
|
|