Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Falujace oborty i duuuze spalanie
marexi - 16-07-2008, 01:32 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Falujace oborty i duuuze spalanie Witam!
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Carismy 2000r 1,8GDI 122km i mam taki problem. Na postoju na zagrzanym silniku faluja mi strasznie obroty od 200 do 1000... Zaraz po sprowadzeniu wymienilem wszystkie filty, plyny rozrzad i kazalem przczyscic silnik krokowy i teraz nie wiem to co moze byc. Do tego widzae na komputerze na postoju ze strasznie mi spalanie wzarsta jak mi oborty faluja i nie wiem co to jest. Staram sie jezdzic naprawde spokojnie przyspieszac tak by ekonomizer mi na zielono sie palil i auto nie schodzi ponizej 9 litrow. a jak zatankuje rowno 10litrow to na miescie stracza mi to nieraz na 30-40km jak mocneij pojezdze i nie wiem. Czy kots moze mi powiedziec co to moze byc i czy takie spalanie jest normalne? z gory dzieki za pomoc
Anonymous - 16-07-2008, 02:26
ja osobiscie mam 1,6 ale kumpel posiada GDI i twoje spalanie wydaje sie byc wysokie... sprawdz sonde lambde moze ona szwankuje i przez co komp tak reaguje i faluja obroty, a albo zrob reset kompa
TESTER - 16-07-2008, 07:17
Na temat falujących obrotów jest multum postów na tym forum. Są w nich dokładne opisy jak sprawdzić silnik krokowy, jak wyczyścić przepustnicę itp. Rozejrzyj się jedynie i poszukaj a lektury starczy Ci na długo. Pozdrawiam..!
saphire - 16-07-2008, 07:45
Jeśli przepustnicę wyczyściłeś i krokowiec jest sprawny to możesz się zainteresowac jeszcze czujnikiem temperatury silnika i ewentualnie sondą lambda tyle że po co robić to w ciemno? Nie lepiej podpiąć się pod MUT'a w ASO i posprawdzają dane z lambdy i z czujników?
marexi - 16-07-2008, 08:29
A reset kompa to odlaczenia akumulatora na chwile podlaczenie, odpalenie auta i poczekac az sie wlaczy wiatrak od chlodnicy tak?
saphire - 16-07-2008, 09:19
Pisałeś że czyściłeś przepustnicę czyli zakładam że kompa resetowałeś po tej operacji aczkolwiek to wcale nie potrzebne bo ja tego raz nie robiłem a i tak się nauczył szybko utrzymania odpowiednich obrotów podczas normalnej jazdy.
TESTER - 16-07-2008, 11:33
Przepustnicy nie czyści9ł jedynie kazał wyczyścić krokowca. \jeśli wszystko jest sprawdzone to może być przepustnica źle ustawiona. 1,1/4 obrotu od podstawy wyjścia. Jeśli jest dalej śrubka wkręcona takie wariactwom silnik będzie uskuteczniał.
marexi - 16-07-2008, 16:10
Problem jest taki ze moje piekne miasto to tylko auta z grupy VAG(4 juz takie mialem) i teraz bardzo chcialem japonczyka a ze ten samochod ma moj kuzyn i mi sie bardzo spodobal to go kupilem. Problemem z kompem w moim przypadku jest brak w okolicy specjalisty ktoremu moglbym jakos zaufac. Do najblizeszgo ASO mam 130km Wroclaw/Poznan/Gorzow czy nawet Frankfurt nad Odra i do tego brak czasu bym mogl sie wybrac. Dopiero prace zaczalem i jeszcze urlop za bardzo mi nie przysluguje...
Wiec jezeli ktos zna dobrego fachowca ktoremu moglbym poweirzyc autko w Zielonej Górze albo okolicy to bardzo bym prosil.
Anonymous - 17-07-2008, 08:43
owszem dziwna sprawa ale te obroty to raczej od 500 do 1000 bo w GDi niema wskazania na 200 obrotów przy takiej ilości obrotów silnik poprostu gaśnie - druga sprawa to klima która co jakiś czas podbija obroty. a co do dużych ubytków paliwa to trzeba się zastanowić na pewną sprawą na 10 litrów przejeżdząsz jakieś 40 km to oznacza że na 100 masz spalanie jakies 20 litrów to albo jeździsz z gigantycznie ciężką noga (drift i starty na światlach aż obrotomierz sięgnie czerwonego pola) albo może masz dziure w baku ?? a dopiero po wyeliminowaniu tych rzeczy udaj się do mechanika i podepnij do MUT`a
|
|
|