[97-04]Galant EAxA/W - wilgotne powietrze
kungfumiszcz - 17-07-2008, 18:36 Temat postu: wilgotne powietrze ostatnio zauwazylem, ze moj galant staje sie zwinniejszy w wilgotnym powietrzu, przed lub po deszczu dostaje wigoru. chlodne, wilgotne powietrze dobrze mu robi czym moze to byc spowodowane?
sampler - 17-07-2008, 19:52
Taka jest fizyka. W im chlodniej tym mamy gesciejsze powietrze. Taka role spelnia wlasnie intercooler w autach z turbo.
kungfumiszcz - 17-07-2008, 21:10
na fizyce, to ja spalem dzieki za odpowiedz.
Marti - 18-07-2008, 10:39
Mam tak samo więc nie ma powodu do obaw. Pozdrawiam
JaGrab3 - 18-07-2008, 15:26
Zabrzmiało to tak, że jeżeli Marti ma tak samo to nie ma obaw... a serio faktycznie włączanie klimy w 2.0 czuć mocno...
Marti - 18-07-2008, 22:54
JaGrab3 napisał/a: | abrzmiało to tak, że jeżeli Marti ma tak samo to nie ma obaw... |
Nie tak miało to brzmieć, pewne jest to że w wielu samochodach tak jest więc mój potwierdza tylko regułę, a tak na serio to każdy może coś dopisać i wyjdzie czy fizyka ma zastosowanie. Pozdrawiam
Tak na marginesie to nie było tu mowy o klimie tylko o wpływie wilgotnego lub suchego powietrza na samochód (nie czepiam się).
JaGrab3 - 19-07-2008, 09:04
tu mnie masz, czytalem kilka wątków, no i napisałem z doopy hehe, ale fakt na zimno autko jest żwawsze, a dokladnie zalezy to tez od wilgotności. Jest różnica co prawda nieznaczna ale jest, tak ze fizyka ma zastosowanie.
Moja uwaga co do twojej wypowiedzi to nie bylo czepianie - tylko takie podsumowanie gry słów hehe, wiem co miales na myśli pisząc to, ale zabrzmiało dla mnie tak jak napisałem. ;D
Anonymous - 24-07-2008, 12:24
A może chodzi o to, że po deszczu (może i w trakcie) jest więcej tlenu w powietrzu i dzięki temu lepsze spalanie...
JaGrab3 - 24-07-2008, 12:36
no to chodzi wlasnie o to samo, zimniejsze powietrze jest gęstrze, przez co ma wiecej tlenu...
saphire - 24-07-2008, 12:46
Z tym wilgotnym powietrzem to chyba nie tylko o efekt chłodniejszego powietrza chodzi. Gdzieś czytałem że para wodna czy mgła ma dobry wpływ na spalanie w cylindrze bo zwiększa jego efektywność - jest chyba nawet jakoś gość w Polsce co ma instalację taką zrobioną że wężownica nawinięta na kolektor wydechowy doprowadza wodę do odparowania i pod większym ciśnieniem ta para jest w określonym udziale doprowadzana do kolektora ssącego. Podobno zwiększa to moc i w ogóle.
Póki co nie wiadomo dlaczego tak się dzieje - czy to chodzi o wodę czy też o schładzanie czy może o rozpad w cylindrze przegrzanej pary wodnej na wolne atomy tlenu i wodoru co poprawia spalanie... Podobno maja ten efekt badać dogłębniej.
No i przecież dla porównania - jest sucho i chłodno - auto idzie nieźle ale w takiej samej temperaturze ale we mgle lub przy mżawce - subiektywnie auto idzie dużo lepiej. Przynajmniej ja to kiedyś sobie sprawdzałem i tak po prostu jest więc coś z tą wilgocią w powietrzu chyba jest jednak na rzeczy.
PS. jeśli chodzi o badania wpływu pary wodnej na spalanie w turbinach gazowych to takie już są i były prowadzone: Para wodna + turbiny gazowe Podsumowanie:
Cytat: | Obliczenia numeryczne układu Chenga wykazują jednoznacznie korzystne pod względem energetycznym działanie wtrysku pary na własności układu turbiny gazowej. Wtrysk pary wytworzonej w kotle odzyskowym do komory spalania powoduje wzrost zarówno sprawności jak i mocy elektrycznej.
Przyrosty mocy i sprawności zależne są od wielu parametrów, w szczególności od temperatury czynnika na wlocie do turbiny. Im jest ona wyższa, tym większy jest strumień pary wytwarzanej w kotle odzyskowym, a więc większy strumień czynnika rozprężany w turbinie. |
Ciekawe kiedy ktoś przebada pod tym kątem tłokowe silniki spalinowe.
PS2. znalazłem takie badania dla dwusuwowego silnika: Para wodna + dwusuw Podsumowanie:
Cytat: | Wykonane charakterystyki prędkościowe w całym zakresie obciążeń silnika pokazują spa-dek mocy i momentu obrotowego w przypadku wtrysku pary wodnej. Różnica tych parametrów wzrasta z prędkością obrotową osiągając ok. 5 % w ich zakresach maksymalnych (8000 obr/min - moc maksymalna i 6500 obr/min - maksymalny moment obrotowy). Natomiast jednostkowe zużycie paliwa zmniejsza się w zakresie niższych prędkości obrotowych i niższych obciążeń silnika.
Stosowany przez nas system wtrysku pary wodnej miał na celu głównie obniżenie temperatury w komorze spalania, co powoduje obniżenie emisji NOx. Na podstawie wykonanych wykresów obserwujemy obniżenie emisji NOx w granicach aż 25 do 35 % dla obciążenia silnika 50 %. Ze wzrostem obciążenia spadek emisji zmniejsza się stopniowo. Należy jednak stwierdzić, że pomimo niezbyt korzystnego spadku mocy i momentu obrotowego przy wtrysku pary wodnej rekompensata w postaci spadku emisji NOx jest bardzo istotna z punktu widzenia ekologii.
Obserwowany na wykresach spadek ciśnienia maksymalnego, tak dla przypadku bez wtrysku jak i z wtryskiem pary wodnej ze wzrostem obciążenia silnika mógł być spowodowany działaniem układu recyrkulacji spalin, w który wyposażony był badany przez nas silnik. |
[/quote]
|
|
|