To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji

Anonymous - 20-07-2008, 20:35
Temat postu: [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji
Do tej pory myślałem, że jedynym sposobem zwiększenia mocy silnika 2.0 (TDi made by VAG) bez utraty gwarancji jest zakup modułu RALLIART.
Niestety opcja ta ma dwie wady:
- po pierwsze cena (4000 zł w wypadku auta kupionego w kraju, 5000 zł w wypaku auta kupionego za granicą)
- po drugie fakt, że moduł RALLIART jest tzw. "boxem" (czyli nie ma rzeczywistej możliwości modyfikacji map pracy silnika - w tym zmiany ciśnienia doładowania - a jedynie zwiększenie dawek paliwa poprzez modyfikację sygnałów sterujących wychodzących z oryginalnego ECU) a nie tzw. "chipem" (gdzie modyfikuje się całą mapę sterowania silnika znajdującą się w ECU - dzięki czemu można optymalnie "dostroić" silnik).

Otóż ostatnio dowiedziałem się, że bez utraty gwarancji można wybrać alternatywną metodę - a mianowicie wgranie zmodyfikowanego programu (tzw. "chipa") przygotowanego do Outlandera II 2.0 (TDi made by VAG) przez znaną - skąd inąd - brytyjską firmę ECUTEK.
Taka oto możliwość istnieje przynajmniej w AutoGT (jeden z warszawskich serwisów Mitsubishi). Dealer twierdzi, że po wgraniu programu zachowywana jest pełna gwarancja (w całej Europie), co potwierdzone jest stosownym wpisem do książki przeglądów.
Program kosztuje 3200 zł (czyli taniej niż RALLIART) - i co najważniejsze jest "chipem" a nie "boxem".

Co prawda cena 3200 zł jest to średnio dwa razy więcej niż chiptuning u markowego tunera, ale dzięki temu zachowujemy gwarancję...
Może ktoś wie coś więcej na ten temat?

P.S.
W poprzednim samochodzie (Ford Mondeo) przejechałem ponad 100.000 km ze zmodyfikowanym programem ("chipem"). Program był modyfikowany u jednego z warszawskich tunerów, po modyfikacji byłem naprawdę zadowolony. Osiągi auta zmieniły się nie do poznania, spalanie pozostało na niezmienionym poziomie. Ale to był indywidualny tuning, program był modyfikowany pod konkretny egzemplarz auta, później jeszcze dwukrotnie zmieniany (m.in. denerwowało mnie, że auto podczas ostrego przyśpieszania trochę dymiło - udało się to zlikwidować). No i kosztował połowę tego co gotowy ECUTEK...
W każdym razie moim zdaniem jeśli ktoś myśli o tuningu jednostki 2.0 (TDi made by VAG) chip jest na pewno lepszym rozwiązaniem niż box...

Anonymous - 29-01-2009, 18:49

Pe.te napisał/a:
dzięki czemu można optymalnie "dostroić" silnik).

I co??? Nikt nic nie wie na tentemat ???? Też jestem zainteresowany zwiększeniem mocy w II 2,0DiD !!!! I informacjami na ten temat!!! Od lipca NIC??? A może w innym miejscu na forum...... tylko gdzie??

Anonymous - 29-01-2009, 19:52

to czemu na boxach parametry sa wyzsze niz na chipie? I chip tez nie jest indywidualnie przygotowany.
krzychu - 29-01-2009, 19:58

Ali-En napisał/a:
to czemu na boxach parametry sa wyzsze niz na chipie? I chip tez nie jest indywidualnie przygotowany.


Bo to zależy ile ktoś sobie w excelu wykres pociągnie do góry ;) A jak ma być na gwarancji to wiele nie chcą aby nie przegiąć. Jak by tak policzyć i zagłębić się w tiuning to np. warto znać jakie jest ciśnienie oleju przy danych obrotach żeby nie zerwać filmu olejowego np. na panewkach dając za dużą dawkę paliwa. Potem jeszcze normy spalin dymienia wypadało by spełniać itd. Box widząc jak to działa na wszytko :finga: i nie wydaje mi się to dobry pomysł.

Ps. Z tym że ja się nie znam

Krzychu

Hiszpan - 29-01-2009, 20:29

A'propos boxu, to właśnie miałem telefon z MMC z propozycją założenia tegoż.
Cena, jak już ktoś podawał, 3999 PLN. Do końca gwarancji pozostało mi 25 tys. więc potem się zastanowię.
Na razie dalej myślę o Pajero, a jeżeli Outka miałbym zostawić żonie to na cholerę jej 167 KM :badgrin: :finga:

Anonymous - 29-01-2009, 21:11

Ali-En napisał/a:
to czemu na boxach parametry sa wyzsze niz na chipie?

Na boxie nie można optymalnie zmodyfikować mapy sterowania silnika. Można tylko "podbijać" dawki wtryskiwanego paliwa, ale zmianą ciśnienia doładowania czy ilością doładowanego powietrza nie da się już skutecznie sterować.
Efekt ostateczny jest taki, że w większości przypadków pojawia się dymienie (zwiększona ilość paliwa, za mała ilość powietrza).


Ali-En napisał/a:
I chip tez nie jest indywidualnie przygotowany.


To zależy. Jeśli wybierzesz Ecutek - faktycznie jest to "gotowa" mapa silnika.
Jesli jednak podjedziesz do tunera - to może Ci zrobić indywidualny program (oczywiście jest to droższe rozwiazanie niż gotowy program "z półki").
W praktyce odbywa się to w ten sposób, że na hamowni zamiast oryginalnego ECU podpina się symulator i "on line" modyfikuje mapę równocześnie hamując auto - aż do uzyskania porządanych efektów.

Matejko - 29-01-2009, 21:17

nie wiem jak w outlanderze ale w leonie mozna tak zachipowac 2.0tdi, ze serwis sie nie pokapuje(no chyba ze wjada na hamownie)
master's na pewno ci pomoze w tym temacie :)

Grześku - 29-01-2009, 22:07

Pe.te napisał/a:
ale dzięki temu zachowujemy gwarancję...
Matejko napisał/a:
mozna tak zachipowac 2.0tdi, ze serwis sie nie pokapuje

bo się nie 'pokapuje'. Chiptuning nie zostawia za sobą śladów typu numer softu czy wersja firmware znana nam z PC. O ile
Matejko napisał/a:
nie wjada na hamownie
bo wtedy pupa zbita, ale ze świecą szukać ASO z hamownią.
Jeżeli zwiększanie mocy zostanie zrobione z głową to nic złego się nie stanie, przykładem jest moja Carisma kręcona na gwarancji.

Czekam do 2kkm przebiegu i wirusuję 8)

krzychu - 29-01-2009, 22:12

Matejko napisał/a:
no chyba ze wjada na hamownie


A wtedy mówisz: "No to chłopaki mieli dobry dzień w fabryce" albo "jednak to BP Ultimate działa" :badgrin: :badgrin:

Krzychu

Anonymous - 29-01-2009, 22:12

Matejko napisał/a:
nie wiem jak w outlanderze ale w leonie mozna tak zachipowac 2.0tdi, ze serwis sie nie pokapuje(no chyba ze wjada na hamownie)

Jak im wyjdzie na hamowni 170 KM zawsze mozna sie tlumaczyc, ze to widocznie taki >gift< od fabryki :lol:
Zwlaszcza, ze akurat VAG-owe silniki PD potrafia dawac gifty rzedu nawet 10 KM...
Stąd też silniki 2.0 TDi PD w rzeczywistości często mają ok. 150 KM

Matejko napisał/a:
master's na pewno ci pomoze w tym temacie :)

Eeee... lepiej Unitronic :wink:


Hamowania-hamownią,
ale w Mondeo, które miałem po lekkim wirusie kiedyś mechanik z ASO zorientował się że auto ma mocniejszy soft po prostu wjeżdżając z parkingu na stanowisko.
Auto było po gwarancji, więc problemu nie było - ale faktem jest, że zgadł bezbłędnie... 8)

Matejko - 29-01-2009, 22:34

eee z tego co sie orientuje to sposob podlaczenia sie do ecu - nazwijmy to po gwarancji jest inwazyjny - tzn wyjdzie to na kompie w serwisie, ale ze polak potrafi no to wiedza jak to obejsc i stad wyzsza cena czipowania przy gwarancji :)
Anonymous - 29-01-2009, 22:45

...tylko nie rozumiem po co??... po co poprawiać fabrykę? ... szybciej jeździć?? myślicie, że chip jest dobrem??
wczoraj widziałem starą bemcię 3xx z silnikiem ( uwaga! ) 4-ro litrowym V8 :D - to szybciej mogę zrozumieć niż chip :P

krzychu - 29-01-2009, 22:51

Outek ma to do siebie że jest dostępny z większym silnikiem 2,2 HDI tylko że ze względu na wyższą akcyzę i to że jest mniej popularny cena jest dużo wyższa niz zysk mocy. Dużo ludzi woli kupić 2.0 i zchipować z powodzeniem o czym można poczytać na forum. Wychodzi DUŻO taniej. Ja tez jak bym miał możliwość tiuningu poniżej 2000zł wolnossącej benzyny która dała by ze 20% mocy i sporo momentu więcej to bym się nawet nie zastanawiał. Ale niestety nie ma takiej możliwości.

Krzychu

ja - 29-01-2009, 23:21

witam,
mój sposób na mocniejszy silnik ? c-crosser 2008 za 120 tys. - full wypas bez navigacji. Zamówiłem już garmina wielkość 4,3 i będzie chowany,zasilany i ładnie wysuwany ze schowka centralnego nad radiem. Nawigacja posiada też własne zasilanie i można ją wykorzystac poza samochodem.
pozdrowienia

Anonymous - 29-01-2009, 23:48

jaceksu25 napisał/a:
...tylko nie rozumiem po co??... po co poprawiać fabrykę? ... szybciej jeździć?? myślicie, że chip jest dobrem??
wczoraj widziałem starą bemcię 3xx z silnikiem ( uwaga! ) 4-ro litrowym V8 :D - to szybciej mogę zrozumieć niż chip :P

eee... nie było trójki z silnikiem V8...
Chcesz powiedzieć, że ktoś zmienił silnik na V8? Zmieścił się? :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group