Eclipse - Techniczne - Pytanie o zawory + 1 mm
Anonymous - 03-06-2005, 21:10 Temat postu: Pytanie o zawory + 1 mm Czy do seryjnego silnika, tzn. seryjnych tłoków itd. można założyc zawory o 1 mm dłuzsze czy tez spotkaja sie one z tłokami. A drugie pytanie czy nalezy wówczas wymienić również wałki rorządu na ostrzejsze czy też zawory dadza sobie radą na seryjnych wałkach.
dzięki za info
Anonymous - 04-06-2005, 15:51
dzieki ale juz uzyskałem informacje o które pytałem
Hubeeert - 29-07-2005, 23:35
A jakie były te informacje bo ciekaw jestem
tomekrvf - 04-08-2005, 10:49
A po co dluzsze zawory??? Co to niby mialo dac?
Chyba chodzilo Ci o wieksza srednice grzybka?
Anonymous - 05-08-2005, 09:27
Zawory dłuzsze o 1 mm zakłada się w celu przyspieszenia napełniania i opróżniania cylindrów (tak w skrócie). Nie zakładałem ich jednak poniewaz fabryczna głowica ma wystarczający potencjał by silnik oddał 350-400 KM dopiero powyżej tej granicy trzeba się martwić takimi drobiazgami by wyciągnąć każdego kolejnego konia mechanicznego.
pozdro
tomekrvf - 08-08-2005, 11:23
SET56 napisał/a: | Zawory dłuzsze o 1 mm zakłada się w celu przyspieszenia napełniania i opróżniania cylindrów (tak w skrócie). |
O stary!!!! Kto Ci takich bzdur w glowe nakladl!!!! Uzyj wyobrazni i zastanów sie w jaki sposób dluzszy zawór ma zmienic fazy rozrzadu(bo przeciez o tym mowimy). A co byloby gdybys zalozyl zawory o metr dluzsze
Fazami rozrzadu steruja krzywki walkow rozrzadu wiec moment otwarcia,czas otwarcia i skok zaworu mozna zmienic TYLKO!!!! poprzez zmiane krzywki
Zanim zabierzesz sie za tuning auta kup sobie ksiazke o silnikach spalinowych i dowiedz sie jak to dziala zanim cos zepsujesz.
Anonymous - 08-08-2005, 13:06
Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.
szkoda gadać.
misia27 - 08-08-2005, 13:43
SET56 napisał/a: | Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.
szkoda gadać. |
wyluzuj troche co jak sie nic nie dzieje to cos zorganizuj zeby sie dzialo co bo troche sie przykro robi jak sie czyta Twojego posta. docen bardziej prace ludzi nastepnym razem ok aha , a jak cos to znawca nad znawcami. tak jest poprawnie...
TNT - 08-08-2005, 13:46
Masz Misiu racje. Na tym forum panuje zasada ze nie obrazamy siebie nawzajem. Proponuje tego przestrzegac. Nie jestesmy tu wrogami. Co do "nic sie nie dzieje" prosze sie wykazac inwencja tworcza 7 postow to ma byc wklad???
Grześku - 08-08-2005, 13:49
SET56 napisał/a: | Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje... |
Jak jesteś tu od wczoraj to moze i nic. Forum całkiem nieźle się trzymało bez Twojej obecności to i braku Ciebie też nikt nie zauważy. Nieładnie, w dzień urodzin, gdy cała paka forumowiczów składa Ci życzenia, a Ty taki tekst
tomekrvf - 08-08-2005, 15:02
SET56 napisał/a: | Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.
szkoda gadać. |
Wlasnie teraz wszystkim dales do zrozumienia ze jestes Najwiekszym Znawca.
Ponawiam propozycje: kup ksiazke o silnikach, wtedy rozmowa bedzie miala sens
piwkotom - 08-08-2005, 15:04
Jezeli chodzi o zmiane faz otwarcia zaworow to ich wydluzenie o 1mm zmieni te fazy (tak na logike, przy zalozeniu ze tlok nie uderzy w zawor). Przy dluzszych zaworach i tych samych krzywkach, zawor otworzy sie szybciej a zamknie pozniej, tylko jaki jest tego sens? Chyba chodzi o skrocenie tych czasow a nie wydluzanie? Ale nie wiem, nie znam sie na tym. Natomiast tonu wypowiedzi kolegi seta to jusz nie bede komentowal, szkoda slow.
Bartek - 08-08-2005, 15:12
Wydluzenie trzonka zaworu o 1 mm tak samo jak o 2, 3, 5 mm spowoduje niedomykanie sie zaworu, w efekcie brak kompresji. Owszem zawor otworzy sie dalej (zwiekszy sie przeswit), ale co z tego gdy bedzie permanentnie "podstawiony" zatem wydluzenie zaworu jest operacja przynajmniej dyskusyjna - tak czy inaczej komus tu naleza sie co najmniej przeprosiny.
Czasy otwarcia i przeswity sie zwieksza poprawiajac napelnianie garkow w efekcie podnoszac moc, ale jest to realizowane przez wymiane walka i (/lub - jezeli tylko przesuwamy czas otwarciai zamkniecia zaworu) regulowane kola rozrzadu....
tomekrvf - 08-08-2005, 15:37
piwkotom napisał/a: | Jezeli chodzi o zmiane faz otwarcia zaworow to ich wydluzenie o 1mm zmieni te fazy (tak na logike, przy zalozeniu ze tlok nie uderzy w zawor). Przy dluzszych zaworach i tych samych krzywkach, zawor otworzy sie szybciej a zamknie pozniej, tylko jaki jest tego sens? Chyba chodzi o skrocenie tych czasow a nie wydluzanie? Ale nie wiem, nie znam sie na tym. |
Niestety zupelnie nie masz racji. Elementem który wprawia zawór w ruch jest krzywka zaworowa i to ona jest wyznacznikiem kinematyki i dynamiki ukladu krzywka-zawór.
Wiekszy skok zapewnia wyzsza krzywka, dluzsze otwarcie zapewnia krzywka o wiekszym kacie otwarcia. Jeszcze dochodzi temat wypelnienia wzniosu czyli stosunek czasoprzekroju otwarcia zaworu przy zastosowaniu okreslonej krzywki do pola prostokata wyznaczonego przez czas otwarcia i zamkniecia i wznios krzywki. I tutaj wskazówka na przyszlosc: mówi sie ze krzywki sportowe sa ostre a w rzeczywistosci sa bardziej prostokatne niz zwykle, a wszystko po to aby uzyskac jak najwiekszy czasoprzekroj otwarcia zaworu
Jak ktos chce to moge to wytlumaczyc bardziej szczególowo(z obrazkami)
wichura1 - 08-08-2005, 16:19
No to tłumacz. " żeby na tym forum prawie się coś działo znawco nad znawce."
|
|
|