To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Naprawa zawieszenia

Makos - 21-07-2008, 17:42
Temat postu: [E32A 1.8] Naprawa zawieszenia
Witam!

Przede wszystkim powinienem przywitać się, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum :) Niedawno w moje ręce trafił Galant E32A, auto wymaga pewnego wkładu pracy i finansów, powoli doprowadzam go do stanu, który będzie można nazwać "OK" 8) I właśnie przyszła kolej na zawieszenie, do wymiany kwalifikują się łączniki stabilizatora oraz tuleje wahaczy, dodatkowo planuję wymienić osłony przegubów. I tutaj moje pytanie: czy którakolwiek z tych napraw będzie wymagała ustawienia lub przynajmniej sprawdzenia geometrii? Jeden z mechaników twierdzi, że tak, a drugi, że nie... Któremu wierzyć?

deejay - 21-07-2008, 20:26

Witaj jeśli chodzi o ustawienie geometri to nie ma potrzeby aby ja ustawiać gumy wahacza pozostaą na swoim miejscu wymienisz je nawet bez demontażu wahacza , łączniki to tylko element łączący wahacz z drążkiem stabilizatora a osłony pół osi to tylko element przegubu :wink: ale do demontażu półosi potrzebujesz odkręcić McPersona aby wyjąc półoś , ale wszystkie śruby i tak po demontażu wracają na swoje miejsce i kat pochylenia koła sie nie zmienia :) co innego jak masz nierównomiernie zużyte opony przednie zazwyczaj wtedy geometria jest konieczna wiec bez obaw śmiało walcz z zawieszeniem
u157 - 21-07-2008, 22:38

Witam kolegę i nowego Misia :D
Tęż walczę z przywracaniem swojego Misia do pełnej sprawności, są wydatki ale i pozytywne skutki coraz bardziej widać. Myślę że przy takim remoncie zawieszenia warto sprawdzić a najlepiej jeśli wahacz już wyjmujemy to wymienić sworzeń wahacza, warto też zwrócić uwagę na końcówki drążków kierowniczych i jeśli będą wymieniane to bez skontrolowania geometrii się nie obejdzie, ale za to zawieszenie będzie z głowy i to na długo. Powodzenia. :finga:

Makos - 22-07-2008, 16:44

Już postanowione: do listy doszła wymiana sworzni wahacza i końcówek drążków kierowniczych, jak robić to wszystko za jednym razem i nie będę musiał się już tym przejmować później :) Więc ostatecznie bez geometrii się nie obędzie :D
Krzyzak - 24-07-2008, 12:24

laczniki stab. - nie wymaga geom.
tuleje wahaczy - nie wymaga geom.
oslony przegubow - nie wymaga geom.
sworzen wahacza - nie wymaga geom.
amortyzatory - nie wymaga geom.
koncowki kierownicze - tak, wymaga geom. (a przynajmniej zbieznosc)

ALE - dla samej przyzwoitosci i sprawdzenia po tych wszystkich operacjach i tak bym zrobil geometrie - ja raz zrobilem w 2000 r i do tej pory spox - opony prawie sie nie scieraja...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group