To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Alternator -jak zmierzyc?

Anonymous - 22-07-2008, 14:58
Temat postu: Alternator -jak zmierzyc?
Mozecie mi wyjasnic w jaki sposob zmierzyc czy alternator dobrze pracuje?

P.S. po wpisaniu w wyszukiwaniu slowa alternator dostaje pusty wynik, cos sie zepsulo, bo jeszcze kilka dni temu byl temat dotyczacy alternatora.

cns80 - 22-07-2008, 15:17

lukino, szukajka chwilowo nie działa poprawnie. Widzę że Ci nie pomogła wymiana szczotek. Ale jak go mierzyliśmy było dużo lepiej. Czyżby regulator napięcia ?
Anonymous - 22-07-2008, 15:37

Ano nie pomogla, pojezdzilem jakies 3 dni i znow nie moglem zakrecic rozrusznikiem.

Maretzky ma podejrzenia co do rozrusznika, bo potrafi sie zawiesic i byc moze ze to on rozladowuje aku. Dodatkowo zaobserwowalismy ze klema dodatnia byla BARDZO rozgrzana.

Mimo wszystko chcialbym nauczyc sie jak i gdzie zmierzyc parametry pradu alterantora w Sigmie i jakie powinny to byc wartosci by miec pewnosc ze z nim jest wszystko OK.

Maretzky85 - 24-07-2008, 10:44

cns80, Najśmieszniejsze jest to, że jak odpalasz zimny silnik to alternator ładuje poprawnie, ale jak sie już rozgrzeje to prąd ładowania mu niestety spada ...
Podejrzewam regulator napięcia...

[ Dodano: 24-07-2008, 10:45 ]
BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ...

Anonymous - 24-07-2008, 11:56

Aby sprawdzić poprawne działanie alternatora warto by było zrobić to na stole probierczym, tam sprawdza się ładowanie w różnym zakresie obrotów a nasz możliwość podawania różnych obciążeń. A jeżeli nie chce ci się wyjmować altka to miernik do ręki i ...
Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być,
Sprawdzasz ładowanie na zacisku nr.30 tj śruba przy alternatorze silnik pracuje ,odbiorniki wyłączone,wygodniej jest na akumulatorze ale dokładniej na śrubie .
Sprawdzasz tak samo odbiorniki włączone ,ładowanie nie powinno przekraczać 14,5 -14,7V
Jeżeli u ciebie nie ładuje jak się nagrzeje możliwe, że mas ,,zimny lut,, na układzie prostowniczym lub na innych miejscach lutowania,Nie wykluczam też uszkodzonego regulatora aon jest razem ze szczotkotrzymaczem.

cns80 - 24-07-2008, 12:09

Maretzky85 napisał/a:
BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ...
A tą która jest tak dziwnie sztukowana sprawdzaliście w miejscu połączenia przewodów ??
Maretzky85 - 25-07-2008, 01:02

rynio_di, Jakby był zimny lut to chyba powinno być odwrotnie - zimny nie ładuje, ciepły - ładuje. Ale może się mylę, nie jestem elektronikiem ;) Elektrykiem w sumie też nie, ale pojęcia mam, ale nie chce się wymądrzać, bo akurat tego nie wiem dokładnie :P Więc jak coś to mnie proszę poprawić :)

cns80, Tak dziwnie sztukowany jest kabel plusowy, ale jest bardzo dobrze zrobiony, więc to odpada.

Anonymous - 25-07-2008, 07:12

Zimne luty luzują się na ciepło ot zwykła rozszerzalność metali czy tam połączeń cynowych,.Gdybyś mieszkał bliżej Lublina 2 godz. i było by po problemie. I tak stawiamy diagnozę jak wróżki.
Maretzky85 - 25-07-2008, 07:40

Niestety mieszkam wawie ... Zapewne jak teraz będziemy wyciągać alternator to po prostu wymienimy cały regulator napięcia, bo tak to się można w nieskończoność bawić ;)
tomusn - 28-07-2008, 14:19

rynio_di napisał/a:
Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być,
no bez przesady...
tyle to ja mam na ładowaniu i nic nie kuleje
myślę że norma spokojnie zamyka się w granicach 12.3-12.8

Maretzky85 - 28-07-2008, 19:36

Z tego co się orientuje, przy wyłączonym silniku powinno być około 12,4 a przy włączonym poprawnie powinno być 14,2 - 14,4 V
Anonymous - 31-07-2008, 09:38

Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam.
Krzyzak - 31-07-2008, 10:06

rynio_di, po pierwsze to tomusn a nie tomsun :)
a po drugie, to jak kupuje nowe aku, to faktycznie - po podrozy (czyli naladowaniu) trzyma on jakies 13.5V a w miare starzenia spada to do nizszych wartosci
przy 12.5 V faktycznie zaczynala sie u mnie agonia - czyli w zimie juz slabo krecil itp. i byl to pierwszy sygnal do wymiany
takze tu akurat sie zgadzamy

przerabialem do tej pory 3 nowe akumulatory (Yuasa, Banner, Centra) i w kazdym bylo tak samo

tomusn - 01-08-2008, 09:06

rynio_di napisał/a:
Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam.
no sorry, może Ziętkiewicz wie lepiej
w akumulatorze ołowiowym zawsze było tak, że na anodzie 0.356V i na katodzie 1.685V co daje razem ~2.05V (+/- zmiany od temperatury i stężenia)
czyli standardowo ~12.2V
2.6V (2.75) na celę dawałoby 15.6V (16.5) hmmm
może wpisujmy ile kto ma, bo w 15V to nigdy nie uwierzę
Wikipedia
dodam że nie należy dopuścić do spadku napięcia poniżej 1.8V na celę, a u mnie z braku ładowania doszło poniżej 10V, po naładowaniu akumulator działa rok a zimą palił na styk, nie mniej jednak poniżej 12 akumulator jest już niedoładwany - znaczy się kończy

Anonymous - 01-08-2008, 20:19

Ja przyjmuję 2,2V na celę a ładowanie zgodne z informacji z akumulatorów nie więcej jak 14.5V . A jżeli jest mniejsze to już problem właściciela . Nie jestem minimalistą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group