To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1,6 Gl] Regulator napiecia

Anonymous - 25-07-2008, 14:41
Temat postu: [Cari 1,6 Gl] Regulator napiecia
Najpierw zaswiecila sie kontrolka akumulatora zanim zjechalem z trasy zrobilem jeszcze 100 km. Nastepnego dnia odpalilem normalnie auto ale kontrolka caly czas swiecila wiec jazda do elektryka. Szybkie sprawdzenie miernikiem : alternator ok. podejzany regulator napiecia. Probowalem restartowac komp bo myslalem naiwnie ze moze jakies zwarcie, uczylem obrotow i przy przycisnieciu do 6 tys obr. lampka zgasla :) Niestety na drugi dzien stanalem z rozladowanym akumulatorem i dyskoteka swiatelek kontrolnych na srodku skrzyzowania :( Elektryk skasowal mnie 420 pln :shock: za wstawienie nowego regulatora. Podobno jego cena wynosila 310 pln. Trzymam teraz to ustrojstwo w reku i zastanawiam sie czy nie zostalem naciagniety ? Niestety nigdzie w necie nie moge znalezc tej czesci (BOSCH BR1-0 14V, FOOM 145 207, 866) Tragedia po prostu. Pytanie : czy niema do tego zamiennika ? Regeneracja jakas ? Czemu to holerstwo takie drogie ?! :(
Anonymous - 25-07-2008, 20:52

A ja ciekawy jestem, czy nie wystarczyłoby wymienić tylko samych szczotek - regulator napięcia stosunkowo rzadko zdycha - możesz zrobić fotki starego regulatora i podać długo¶ć szczotek? Nowe szczotki kosztuj± co¶ koło 10 złociszy za komplet, a ich wymiana wcale nie jest taka trudna -> było już o tym wielokrotnie na Forum.
Fakt, że nowy regulator sporo kosztuje, ale kwota któr± zabrał Ci elektryk za sam± wymianę wydaje mi się mooocno przesadzona...
Dawno dawno temu stary warszawski taksówkarz mi powiedział: "jak masz używany samochód i często z niego korzystasz, to zawsze miej pod ręk± zapasowy rozrusznik i alternator" - miał rację, bo od zawsze hołduję tej zasadzie i się sprawdza - w razie problemów szybka podmianka i po kłopocie.

P.S.
Na alledrogo za używany rozrusznik i alternator zapłaciłem ¶rednio po 120 zł za sztukę z przesyłk±. Wymiana szczotek, tulejek/łożysk to w sumie grosze.

Pozdrawiam

Anonymous - 26-07-2008, 06:57

Ta cena to niewiele mniejsza od nowego altka. A że robię takie rzeczy to stanowczo twierdz że zostałe¶ naci±gnięty. Szczotkotrzymacz z regulatorem ni kosztuje więcej jak 120 zł +80 zł robocizna , ale mechanik liczy sobie jeszcze za wyjęcie i zamontowanie, pewnie doliczył za ubrudzenie r±k olejem ,bo twój altek jest zapewne z wacupomp± .A jak pisał Carrix elektronika nie pada tak często to raczej szczotki tylko te lubi± się ,,położyć i nie ma wtedy prawidłowego trzymania.A wymiana łożyska to nie grosze tylne łożysko powinno posiadać pier¶cień i ono kosztuje + - 80 zł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group