LPG - Jaki olej po zagazowaniu?
Anonymous - 25-07-2008, 14:49 Temat postu: Jaki olej po zagazowaniu? Witam
Czy po instalacji gazu w aucie warto byłoby zmienić olej z tego jaki mam teraz (zalecany przez producenta) SAE 5W30 API SM na SAE 5W40 lub 50? Rozumuję tak: gaz powoduje większe obciążenie cieplne silnika tak więc aby zapewnić optymalną ochronę warto zastosować bardziej lepki olej aby uniknąc zerwania filmu olejowego na gładziach, zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe?
Jeżeli piszę głupoty wdzięczny będę jeżeli ktoś mnie naprostuje...
Pozdrawiam
PS. Podejrzewam, że temat oleju był już wałkowany na forum ale za nic nie chce mi działać wyszukiwarka, więc jeśli ktoś nakieruje mnie na konkretny wątek będę wdzięczny
Bartek - 25-07-2008, 14:55
Ja przed i po używam Mobila 5w50..... jak nie ubywało go przed instalacją, tak jest i teraz, po 7000 zrobionych na gazie olej dalej jest jasnobrązowy.......
Marcino - 26-07-2008, 15:54
Ja w galancie leję dokałdnie to samo co Bartek... Mobil 5W50 syntetyk i jestem zadowolony,
Pozdrawiam
tomekrvf - 26-07-2008, 16:55
darek_gdynia, olej nie jest twoim zmartwieniem. Twoim zmartwieniem będzie konieczność regulacji luzów zaworowych duż częściej niż to trzeba robić jeżdżąc tylko na benzynie
Anonymous - 27-07-2008, 05:44
Dzięki za odpowiedzi. Ja do podprzedniego auta z gazem (Alfa 156) również lałem 5W50 i wszystko było ok. Pytam o 5W30 bo do silnika 6B31 zalecany jest taki olej (a nawet 5W20) zgodnie z Service Manual, instrukcją obsługi i praktyką - to leją do niego w serwisach w USA. Domyślam się, że przejście na bardziej lepki olej (40 lub nawet 50) o tej samej klasie API nie zaszkodzi poza zwiększeniem oprów w silniku i związanym z tym spadkiem mocy/wzrostem spalania (niewielkim pewnie???). Pytam też dlatego że ostatnio udało mi się dojść do taniego oleju 5W30 sprowadzonego ze Stanów a że zalecana wymiana jest co 12tys. km, przy gazie będę wymieniał co 8-10 tys. kwestia finansowa też ma pewne znaczenie.
Może inaczej zapytam: czy pozostanie przy 5W30 jest bezpieczne? Nie mam zamiaru upierać się przy tym oleju ale z drugiej strony jeżeli zmiana nic mi nie da...
Co do luzów zaworowych - sprawdzenie dolotu (wylot regulowany automatycznie) co 30 tys. km wg. service manual, przy gazie pewnie trzeba będzie robić to częściej ale podobno niekoniecznie, zależy od instalacji i tego jak jest wyregulowana. Tak mi powiedziano, nie wiem, nie miałem wcześniej do czynienia z ręczną regulacją luzów. Ktoś może się w tym temacie podzielić swoimi doświadczeniami?
krzychu - 27-07-2008, 10:41
Tak moim zdaniem to roznica miedzy 5W30 a 5W50 w polskich warunkach nie jest jakos zasadniczo duza.... Mi sie wydaje ze to bardziej chodzi o firme ktora produkuje olej a nie jaka nakleila etykietke.
A co do zaworow to u mnie pisze jakos co 20 tys kontrola lozow zaworowych co pare razy robilem ale w wiekszosci wypadkow to nawet nie byly regulowane albo ze 2 tylko poprawione.... Teraz musze zobaczyc bo byl wymieniany rozrzad i moze sie "ulozyly".
Krzychu
Anonymous - 28-07-2008, 18:49
Różnica między 5W30 a 5W50 jest spora. Tylko w silniku eksploatowanym kapeluszniczo, jeśli tylko układ chłodzenia jest 100% sprawny, temperatury nie są zbyt wysokie i wystarczy 5W30.
Darek_gdynia, nie ma najmniejszego sensu częstsza zmiania oleju na gazie. Już prędzej rzadsza zmiana niż na benzynie. Gaz spala się czysto, nie zostawia nagaru i olej jest przezroczysty nawet po 10-15tyś km.
|
|
|