To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4] problem z czyszczeniem przepustnicy w GDI

Anonymous - 30-07-2008, 17:33
Temat postu: [EA3W 2.4] problem z czyszczeniem przepustnicy w GDI
Witam proszę Was o poradę. Dzisiaj postanowilem wyczyscić przepustnice w moim galu ale mechanik odsyła mnie do serwisu stwierdził iż samo czyszczenie nie jest wiekszym dla niego problemem ale po tej czynności trzeba ponownie wgrać program który będzie sterował tą przepustnicą taką informację otrzymał z serwisu mitsubishi. Chciałbym wiedzieć czy też wgrywaliście takowy program czy jest to tylko zagrywka serwisu aby złapać klienta.
saphire - 30-07-2008, 22:57

Zwykle wystarcza zresetowanie kompa poprzez odpięcie klemy i później nauczenie auta obrotów poprzez popyrkanie na luzie kilkanaście minut.
swinks_UK - 30-07-2008, 23:10

Pewnie chodzi o to, że przy nieumiejętnym czyszczeniu można przestawić kąt wychylenia przepustnicy na siłowniku. Cóż, do tego trzeba mieć talent, ale kto tam wie. No i wtedy bez ingerencji serwisu się nie obejdzie.
kizior555 - 01-08-2008, 23:30

Może trochę off-topic, ale zapytam: Czy w silniku 2.5 też trzeba czyścić przepustnicę?
swinks_UK - 02-08-2008, 00:08

Niekoniecznie, choć na pewno dobrze zrobi silnikowi. W GDI masz taką specyfikę silnika, że przepustnica się szybko syfi (i kanały dolotowe). W zwykłych 2.0 i 2.5V6 już tak nie. Ale widziałem na własne oczy przepustnice ze zwykłych benzynówek 1.8 z Cari przy przebiegu ok. 100k km i moim zdaniem przydałoby się tak od czasu do czasu je poddać kuracji oczyszczającej. Tylko jak mówię, by nie narozrabiać przy czyszczeniu :wink:
Acha, Krzyzak chyba opisał całą procedurę czyszczenia gdzieś na forum.

Anonymous - 02-08-2008, 12:53

czy moze ktos mi powiedziec,jak po naprawie i czyszczeniu przepustnicy spowrotem ja zestroic,na jak dlugo odpiac klemy aby zresetowacd kompa,i jaki proces wykonac dalej...dziekuje ,aha jeszcze jedno czy w 2.4 gdi normalne jest ze silnik tak lekko stuka,wymienilem olej na castrol magnatec 10w/40 przebieg mam 61000 i dziwnie stuka ,wczesniej mialem gala z 1998 roku 2.0 gls i cichutko pracowal
saphire - 02-08-2008, 18:03

GDI stuka albo szklankami albo cyka wtryskiwaczami. Póki nie jest to upierdliwie głośne to jest OK
Anonymous - 03-08-2008, 00:30

saphire napisał/a:
GDI stuka albo szklankami albo cyka wtryskiwaczami. Póki nie jest to upierdliwie głośne to jest OK


raczej jest to takie metaliczne stukanie,slychac to tylko na zewmatrz ale napisz czy cos nawala czy w gdi tak ma byc?dziekuje

Anonymous - 03-08-2008, 10:24

No to jak metaliczne stukanie to napewno popychacze :) Jak nie masz na co wydać hajsu to możesz je wymienic. Ja u siebie to zrobiłem i spokoj był tylko na jakies 3 miesiące. Teraz znowu "cykają" :/ Polecam odrazu zainwestować w dobry sprzęt AUDIO i sprawawa załatwiona ;P

Apropo tego oleju to też się zastanawiam czy nie powinno się wlewać oleju zalecanego przez producenta czyli 5W. ???
Może ktoś pomoże?

saphire - 03-08-2008, 13:06

Proponuje najpierw akcję z odpowietrzeniem szklanek - jest to opisane w Workshop Manualu do Carismy z silnikiem GDI.

W skrócie polega na 30to krotny wykonaniu prostej akcji w typie: od wolnych obrotów stopniowo w ciągu 7 sekund dociskaj płynnie gaz aż do 3tys obrotów a później go odpuść gwałtownie i poczekaj 7 sekund - powtórz to 30 razy.

Przy czym piszą by auto stało poziomo i by olej był uzupełniony do max - ani za dużo ani za mało - najlepiej ciut pod max na bagnecie. Jeśli to nie pomoże to w workshopie jest także opisana akcja jak posprawdzać szklanki która stuka lub jest podejrzana do wymiany.

Nie dalej jak przedwczoraj przypadkiem to czytałem w manualu.

Anonymous - 03-08-2008, 14:35

saphire napisał/a:
Proponuje najpierw akcję z odpowietrzeniem szklanek - jest to opisane w Workshop Manualu do Carismy z silnikiem GDI.

W skrócie polega na 30to krotny wykonaniu prostej akcji w typie: od wolnych obrotów stopniowo w ciągu 7 sekund dociskaj płynnie gaz aż do 3tys obrotów a później go odpuść gwałtownie i poczekaj 7 sekund - powtórz to 30 razy.

Przy czym piszą by auto stało poziomo i by olej był uzupełniony do max - ani za dużo ani za mało - najlepiej ciut pod max na bagnecie. Jeśli to nie pomoże to w workshopie jest także opisana akcja jak posprawdzać szklanki która stuka lub jest podejrzana do wymiany.

Nie dalej jak przedwczoraj przypadkiem to czytałem w manualu.


A czy wymiana szklanki jest skomplikowana i czy jest to drogie,czy trzeba rozbierac bardzo silnik?dodam ze ja mieszkam w uk.SAmochod ma tylko 61000

saphire - 03-08-2008, 21:59

Trzeba najpierw wiedzieć która szklanka jest do wymiany - jeśli nie wiesz która i czy jedna to wtedy wszystkie się wymienia a to już ze 2tys zł wyjdzie za szklanki i robotę.
Anonymous - 03-08-2008, 23:34

saphire napisał/a:
Trzeba najpierw wiedzieć która szklanka jest do wymiany - jeśli nie wiesz która i czy jedna to wtedy wszystkie się wymienia a to już ze 2tys zł wyjdzie za szklanki i robotę.



to bardzo drogo pozdrawiam i dziekuje za pomoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group