Pajero Ogólne - Statystyka sprzedaży dużych aut terenowych
Anonymous - 31-07-2008, 19:11 Temat postu: Statystyka sprzedaży dużych aut terenowych Postanowiłem wrzucić taką aktualną statystykę:
Nie spodziewałem się, że Pajero tak ładnie się w tej chwili sprzedaje w Polsce
Widac nawet niewielki wzrost w stosunku do ubiegłego roku...
tymczasem w Niemczech masakra...
Czy można ufać tym danym zebranym przez SAMAR?
Jeśli tak, to gratulacje dla MMC Car Poland!
Siódme miejsce w segmencie to moim zdaniem niezły wynik.
Hiszpan - 31-07-2008, 22:13
A ja nie sądziłem, że LandCruisera sprzedaje się, aż tyle więcej
Jak widać Nissan strzelił sobie gola Pathfinderem - Patrol wypadł całkiem z listy
No chyba, że to był świadomy ruch - zastąpienie czołgu lekkim wozem bojowym
Anonymous - 31-07-2008, 23:03
W roku 2007, według SAMAR, MMC sprzedał 201 szt. Pajero, a Toyota Motor Poland sprzedała 531 szt. LC.
Za to jeśli chodzi o pierwsze rejestracje aut używanych sprowadzonych z zagranicy w roku 2007, podobno wygląda to tak:
Pajero – 2223 szt., LC – 920 szt.
Te ostatnie liczby mnie dziwią, bo jeżdżąc po kraju jednak dużo częściej widuję LC. Ale niech im będzie...
Nissan sprzedaje w Polsce jakieś minimalne ilości Patrola.
Pamiętam, że w tamtym roku dawali gigantyczne upusty cenowe.
Jednak problem z Patrolem polega na tym, że on nadaje się tylko w teren. Po szosie (w polskich warunkach) tym autem praktycznie nie da sie jeździć. Dlatego nie dziwi mnie, że ludzie którzy potrzebują auta typowo do orki w terenie, do czego Patrol się świetnie nadaje, wolą kupić używanego ściągniętego z zagranicy, a nie nowego w salonie.
Hiszpan - 31-07-2008, 23:52
gootek napisał/a: | Pamiętam, że w tamtym roku dawali gigantyczne upusty cenowe. | Fakt.
W grudniu 2006 słyszałem w salonie jak dealer sprzedawał Patrola za 130 tys. brutto. Wersja była wypasiona tyle, że był to 2005 rocznik. No, ale 2006 kosztował około 180-190 tys.
Anonymous - 01-08-2008, 12:39 Temat postu: diamenty górą Witam!
Byłem tydzień temu na Ukrainie, na wyprawie turystycznej z elementami OFF-ROAD. Z nowych terenówek można tam zobaczyć (wśród miejscowych) w przeważającej ilości Mitsubishi i sporadycznie europejskie lub amerykańskie marki. I rzecz jasna, toyota LC. Z innych pomniejszych dość popularny jest chevrolet NIVA (!). Takie małe, niewyróżniające się auteczko. W Polsce pewnie niedostępne. Nie zobaczyłem ani jednego PATROLA; ani nowego, ani starego.
Patrol jest za duży na polskie drogi. I, jak już wspomniano, to czołg. Polacy wolą mniejsze autka, czego przykładem jest:
1. Pajero
2. Wycofanie PATROLA ze sprzedaży w Polsce (a przynajmniej minimalna sprzedaż)
3. Wprowadzenie mniejszego PATFAINDERA
4. Bardzo dobrze rozwijający się rynek mniejszych terenówek lub SUV-ów.
A dlaczego T LC? Jest wiele odmian tego auta. Nie umiem teraz wymienić wszystkich, jest w prawdzie największa KZJ 120 (jeśli dobrze pamiętam oznaczenie) ale i jakieś 70-tki, w gabarytach mniejsze. Sądzę, że właśnie te mniejsze wersje przyczyniły się do tak dobrego wyniku Toyoty.
A że w terenie najwięcej PATROLI, no cóż; chcesz ciągnąć wóz po błocie, kup perszerona.
Anonymous - 02-08-2008, 15:32
Niva Chevrolet jest dostępna od 2005 roku
|
|
|