Problemy techniczne - Colt C52 automat - bieg wsteczny
tomusn - 08-05-2006, 08:44 Temat postu: Colt C52 automat - bieg wsteczny Skrzynia wrzuca wsteczny, a jak nacisnę na pedał przyspieszenia, to wysprzęgla. Jak odpuszczam gaz - załapuje i szarpie. Jak puszczam hamulec i znowu gaz to tak samo. Jak przełączę na N lub P i znowu na R jest normalnie... I można do tyłu jechać bez problemu.
Robi tak od kilku dni, 1 raz na 20
A do przodu jeździ normalnie, zmienia w górę i w dół
opcje:
1. myłem silnik i skrzynię myjką pod ciśnieniem - czy mogło coś się zalać (elektronika jakaś)?
2. przejechałem 3 m na wstecznym, na lekko zaciągnietym ręcznym (nie zauważyłem, bo patrzyłem wstecz)
olej jest, czerwoniutki i czysty
Krzyzak - 08-05-2006, 09:18
Sprawdź inhibitor switch - przy skrzynce taka spora kostka z przełącznikiem od rodzaju biegu. Kostka elektryczna oczywiście.
tomusn - 08-05-2006, 10:56
po tym myciu silnika mogło cos tam być... jak byś pokazał na obrazku...
W sobotę pooglądałem trochę manual, i żeby obejrzeć skrzynię, zdjąłem trąbę słonia. Była tam duża wtyczka, chyba 12 pin, i jak ją rozpiąłem, to chyba jakiś płyn wyleciał. Może ten od czyszczenia się tam dostał i nie wypłukał. Potem objawów braku wstecznego nie było. Zobaczymy co będzie dzisiaj.
W przód chodzi dalej - jak miś!
Krzyzak - 08-05-2006, 12:00
Tomku - na skrzyni AT jest tylko 1 taka wielka okrągła wtyczka która włącza jednocześnie biegi i odpowiedni obieg elektryczny. Zobacz, gdzie idzie cięgno (to z wajchy w kabinie) oraz mnóstwo kabli - to będzie to.
tomusn - 08-05-2006, 12:34
Ja rozpinałem inną wtyczkę, taką dużą pod filtrem
a chyba wiem o czym mówisz/piszesz...
Cięgło dochodzi do ramienia okrągłego mechanizmu, który się ustawia dwiem śrubami, na biegu "N" aby pokryły się otwory w tym ramieniu i (chyba) w obudowie.
poruszałem cięgłem i nie ma luzów, ale ten mechanizm nie dotykałem
niestety do tego jest dość ciężki dostęp, są pod puszką filtra powietrza
Krzyzak - 08-05-2006, 12:49
Dokładnie to - tam m.in. jest Park/Neutral position switch - jak napisano na rysunku (od reszty biegów zresztą też) - w środku są styki, które przełączając zmieniasz bieg (w sensie mówisz kompowi skrzyni jaki bieg ma zapiąć).
|
|
|