To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - uszkodzona ćwiartka colta

rz3 - 06-08-2008, 23:07
Temat postu: uszkodzona ćwiartka colta
Witam
Ostatnio mialem kolizje-moj mitsubishi colt z 1999 GL został uderzony przez inny samochod.
Uszkodzoną mam cala lewa cwiartke,
-wahacz+amortyzator,
-zderzak tylni,
-pogięta podłoga bagaznika,
-pogięty tylni pas
Znalazlem samochód z 1997 na części.
Moje pytanie czy z tego rocznika da sie wyciąć ćwiartkę i bedzie pasować do mojego rocznika.
Czy wstawienie ćwiartki jest bezpieczne i jakie sa orientacyjne koszty naprawy i czy warto naprawiac ?

mkm - 06-08-2008, 23:49

Zmian w nadwoziu miedzy tymi rocznikami nie bylo wiec podejdzie. Czy to bezpieczne? Wszystko co wiaze sie z ingerencja w elementy nosne jest niebezpieczne. Samochod powinien isc do kasacji. Tyle teoria. W praktyce nie takie cuda nasi blacharze robia. Poniewaz jest to juz dosc powazny zabieg to upewnij sie, ze auto trafi do blacharza, ktory wie co robic i poswieci Twojemu autu troche cierpliwosci, ma odpowiednie umiejetnosci i sprzet. Zycze powodzenia.
Miroslaw1305 - 07-08-2008, 19:42

jeśli nie są uszkodzone elementy nośne samochodu to można naprawic .Z opisu twego wynika że są to uszkodzenia grożnie wyglądające ,ale wprawny fachowiec majac podzespoły blacharskie sobie z tym poradzi ..Przy okazji napraw blacharki mozna i należy dobrze samochód zakonserwowac ,aby po roku nie powstały ogniska korozji obok miejsc spawanych .Wysoka temperatura wypala warstwę ochronną -cynk .Powodzenia przy naprawie .
cactooz - 10-08-2008, 13:08

Mialem dokładnie taką samą sytuację, za wstawienie innej ćwiartki i pomalowanie boku zapłaciłem 1000 zł w tym farba, wyszło całkiem nieźle.

Pozdrawiam

rz3 - 11-08-2008, 20:51

Witam
Czy u kolegi w colcik była uszkodzona podloga? i czy po naprawie widac ze samochod jest laczony z innej cwiartki ?

Miroslaw1305 - 12-08-2008, 19:22

rz3 nie wstawia się całej ćwiartki tylko pojedyńcze elementy - błotnik ,przedni i tylny pas itak dalej to co jest uszkodzone . Dobry fachowiec zrobi to tak że dla laika nie będzie widoczna naprawa .Jednak to nie to samo co części blacharki nie uszkodzone montowane w fabryce .
rz3 - 12-08-2008, 21:21

Oto zdjecia mojego colta i uszkodzenia:





Mam ciągle watpliowsci czy warto wymieniac cwiartke czy uda sie wymienic tylko uszkodzone elementy.
Mechanik,ktorybedzie to robil twierdzi ze najlepiej wymienic cwiartke.
Prosze Szanownych forumowiczow o rady.

mkm - 12-08-2008, 21:43

rz3, poteznie trafiony. Podluznica skrecona, podloga poszla "na zakladke" kielich amortyzatora przesuniety, prog przesuniety... Skonsultuj ta naprawe moze z jakims innym blacharzem czy to wogole jest sens naprawiac. Twoj Colt dostal w najgorszy punkt jaki tylko mogl, tam jest "wszystko" co odpowiada za sztywnosc nadwozia... Wszystko w rekach blacharza, tylko upewnij sie, ze gosc jest naprawde dobry.
Jak dach, slupek srodkowy i co sie podzialo pod tylna kanapa?

rz3 - 12-08-2008, 21:54

W samochodzie dach jest nie uszkodzony,klapa tylnia tez cala,odbilo lekko blache po prawej czesci od strony-prawie niewidoczna.Pod tylna kanapa lekkie wgiecia,slupek srodkowy to ktory -bo nie za bardzo wiem
Czy samochod warto naprawiac-powiem szczerze-ze mam sentyment do tego samochodu,silnik wysmienity-spalanie w trasie 5,7 z klima.Jezdzilo mi sie bardzo dobrze-dlatego bede naprawial-ale nie wiem czy moj mechanik sobie z tym poradzi.

mkm - 12-08-2008, 22:07

Jutro bede u blacharza wiec zapytam co z Twoim zmartwieniem zrobic. Pozdrawiam.
Marcin-Krak - 12-08-2008, 23:48

rz3 napisał/a:
Czy samochod warto naprawiac-powiem szczerze-ze mam sentyment do tego samochodu,silnik wysmienity-spalanie w trasie 5,7 z klima.


Jak dla mnie to nie jest argument przemawiający za tym czy robić auto.
Z tego co piszesz wynika, że auto nie jest w najlepszych rękach. Ja to rozumiem w ten sposób, że Twój mechanik (mechanik czy blacharz :?: ) sam do końca nie wie co i jak - a to świadczy - że ma nadzieję że jakoś to będzie. Tylko weź pod uwagę, że piszemy tutaj o poważnej sprawie :?

Czy auto oglądał rzeczoznawca :?:

Anonymous - 13-08-2008, 03:59

a ja zapytam inaczej, za jakie pieniądze blacharz obiecał Ci to poskładać do stanu perfect ?

bo chodzi o to że czasem sentyment niestety nie jest najważniejszy, a liczy się bezpieczeństwo Twoje i pasażerów, wiesz wrzucisz w niego mase kasy a kiedyś na zakrecie ta ćwiatka zacznie pękać, buda w aucie pracuje cały czas... nie powiem nie takie rzeczy widziałem na warsztacie w którym składam moje auto, ale jeżeli ktoś spawał ćwiartke to było to auto warte tego $$ młody rocznik, wysoki model, uszkodzenia które pozwalają bezpiecznie wymienić taki element....

Miroslaw1305 napisał/a:
Dobry fachowiec zrobi to tak że dla laika nie będzie widoczna naprawa


tutaj to nie przejdzie, bo musi być lakierowana podłoga bagażnika, do tego środek tak żeby to potem nie skrzypiało w trakcie jazdy, mimo sentymentu ja bym odpuścił...

zrobisz jak zechcesz, tylko pamiętaj jak kiedyś bedziesz go sprzedawać to poinformuj o tej ćwiartce nowych właścicieli bo może bedzie jeździła nim matka z dzieckiem...

ps założe sie że druga podłużnica też jest przesunięta o kilka stopni..

mkm napisał/a:
Twoj Colt dostal w najgorszy punkt jaki tylko mogl, tam jest "wszystko" co odpowiada za sztywnosc nadwozia...


a dodatkowo w coltach niestety tylne podłużnice lubi zjadać taka ruda brzydka pani...

Rafal_Szczecin - 13-08-2008, 10:13

nie takie rzeczy sie robilo

ale zastanow sie nad tym dobrze ...

mkm - 13-08-2008, 14:21

Jak szkoda nie jest z Twojej winy lub masz AC to bierz pieniadze za kasacje, a reszte sprzedaj na czesci. Tyle moge doradzic. Ten samochod taki jak wczesniej juz nie bedzie.
rz3 - 13-08-2008, 18:23

Witam
Chcialbym uzupelnic swoja wypowiedz odnosnie wymiany cwiartki:po ponownej rozmowie z mechanikiem ustalilem ze wymiana bedzie tylko tych elementow,ktore nie da sie wyprostowac i w miejscach fabrycznego laczenia.Jestem rowniez przeciwny cieciu cwiartki i wkladaniu innej. Co do funduszy to calosc ma kosztowac ok 2tys.
Wszystko zalezy od dokladnej analizy po rozebraniu samochodu i wtedy dopiero bedzie wiadomo co i jak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group