To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4 GDI] "Prycha i kicha" na zimnym - pomocy

Anonymous - 09-08-2008, 11:05
Temat postu: [EA3W 2.4 GDI] "Prycha i kicha" na zimnym - pomocy
Wiem, ze problem juz sie przewijal w poprzednich postach, ale ze wzgledu na brak rozwiazania zakladam nowego posta, gdzie postaramy sie znalezc wspolnie rozwiazanie.

A wiec sytuacja wyglada tak, że samochód mi prycha gdy postoi cały dzień lub noc. Przykładowo przyjeżdżam do pracy na 8, i wyjeżdżam powiedzmy o 16.30. Auto zaraz po odpaleniu strasznie dziwnie chodzi. Buja obrotami, szarpie, prycha z wydechu, jakby chodził na 2 cylindrach, po czym po 20 sekundach takiej pracy, bujnie obrotami do góry, i już normalnie po cichutku je stabilizuje. A po nocy dodatkowo zaraz po odpaleniu oprocz powyzszych objawow przez chwile idzie czarny dymek z rury wydechowej.

Dodam, ze moj GAL nabawil sie tego po czyszczeniu przepustnicy, chociaz w tym samym czasie sprawdzane byly swiece (bez ich wymiany) wiec moze tez to byc problem felernych fajek lub cewek albo tez ustawien TPSa, ktorego tak naprawde nie ruszalem.

Szukajac rozwiazania wykonalem:
- ponowne czyszczenie przepustnicy
- wymiana swiec
- wymiana filtrow
I niestety ciagle brak sukcesu!

Stad moje pytanie, czy moze ktos z Wroclawia lub jego okolic moglby pozyczyc powiedzmy na jeden dzien fajko-cewki abym mogl je wyelimowac z kregu podejrzanych?

Dodatkowo moze ktos z Was wie jak sprawdzic poprawnosc ustawienia TPSa, bez koniecznosci wizyty we serwisie?

[ Dodano: 10-08-2008, 20:29 ]
Dodatkowo dzisiaj zaobserwowalem ze gdy "prycha" wystarczy zgasic i ponownie uruchomic auto i juz wszystko jest okey. Jakies pomysly?

akbi - 11-08-2008, 11:19

ja bym jeszcze proponował się skupić na kablach WN (wymienić, albo pożyczyć od kogoś na poranne odpalenie)
swinks_UK - 11-08-2008, 11:50

akbi napisał/a:
ja bym jeszcze proponował się skupić na kablach WN (wymienić, albo pożyczyć od kogoś na poranne odpalenie)


Jak już to fajkocewkach :mrgreen: , albo stykach na nich.

Anonymous - 11-08-2008, 12:44

Skupilem sie rowniez w zakresie moich mozliwosci na przewodach i cewkach tzn.
- zrobilem przeglad przewodow i nie znalazlem widocznych miejsc przebic WN
- wyczyscilem punkty styku (srubki i koncowki sprezynek) cewki i fajki
- polozylem warstwe plastiku (w sprayu) na fajkach - ale szczerze przyznam gra nie warta swieczki

I wychodzi na to, ze chyba faktycznie jedyna mozliwoscia ostatecznej weryfikacji bylaby podmiana fajkocewek na inny (np. pozyczony) komplet.

[ Dodano: 11-08-2008, 20:27 ]
Mam dodatkowe pytanie: Czy cewki od Cari GDI sa takie same jak do Gala GDI?

Anonymous - 24-08-2008, 22:04

U mnie miałem takie same objawy na zimnym silniku
Przyczyną byla lekko wydmuchnieta uszczelka pod glowica
pracowal nie na wszystkich garach, w koncu uszczelke wystrzelilo
po wymianie jest juz OK

Oczywiscie przyczyn moze byc kilka ale jesli juz przewody i swiece sprawdzales to moze sie okazac ze tez uszczelka siadła

skull - 25-08-2008, 20:02

skorzystam z tematu o 2,4 GDI i zapytam o taki dziwny objaw który dzisiaj rano mnie zaskoczył.Zapaliłem silnik zgasły kontrolki i jadę ale czuję że coś ciężko auto jedzie,spojrzałem na licznik a tam kontrolka silnika zapaliła się.Ledwo dojechałem do pracy zgasiłem silnik zapaliłem i wszystko OK.Teraz jeździ tak jak trzeba.Troche przestraszyłem się :|


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group