[XX-92]Galant E3xA i starsze - ROZRZĄD
Anonymous - 09-08-2008, 14:19 Temat postu: ROZRZĄD Witam.
Mam pytanie co wchodzi w klad rozrzadu do galanta 90r., 2.0 109KM 8V? Jakiej firmy i gdzie najlepiej go kupic?? Pozdrawiam dzieki za informacje
deejay - 09-08-2008, 18:34
W skład rozrzadu wchodzi : Pasek rozrządu najlepiej firmy Mitsuboshi cena ok. 95 zł
: Pasek balansowy tej samej firmy najlepiej ok. 18 zł
: Napinacz paska rozrządu najlepiej coś z oryginału np.GMB 90 zł
: Napinacz paska Balansowego tez najlepszy , nie ma co oszczędzać 70 zł na zamiennikach nie polecam różnica w cenie max. do 20 zł na szt. Okres wymiany rozrządu co 90 tyś. lub okres 4 lat ale najlepiej to zadzwon do Japaneze podaje nr. -042-215-44-02 i tam wszystkiego sie dowiesz
Krzyzak - 09-08-2008, 22:24
bartekdeejay napisał/a: | : Pasek rozrządu najlepiej firmy Mitsuboshi cena ok. 95 zł
: Pasek balansowy tej samej firmy najlepiej ok. 18 zł
: Napinacz paska rozrządu najlepiej coś z oryginału np.GMB 90 zł
: Napinacz paska Balansowego tez najlepszy , nie ma co oszczędzać 70 zł na zamiennikach nie polecam różnica w cenie max. do 20 zł na szt. Okres wymiany rozrządu co 90 tyś. lub okres 4 lat ale najlepiej to zadzwon do Japaneze podaje nr. -042-215-44-02 i tam wszystkiego sie dowiesz |
oraz
: pompa wody (np GMB ok. 150 zl)
: uszczelniacze 4 sztuki (od 50 zl do 300 zl za komplet)
Maretzky85 - 10-08-2008, 12:17
Krzyzak, Rozwiń proszę uszczelniacze
-Uszczelniacz wału korbowego przód
-uszczelniacz wałka balansowego
-uszczelniacz wałka balansowego przy pompie oleju
-uszczelniacz pompy oleju
Tak to jest czy się mylę ?
deejay - 10-08-2008, 16:42
Pompa oleju jest sama w sobie wałkiem balansowym a dokładniej to potrzebujemy uszczelniacze na: wałek rozrządu cena ok.12 zł firmy NOK
: wał korbowy cena ok.30 zł tez NOK
: wałek balansowy cena ok.9 zł NOK
: i uszczelniacz na pompę oleju cena ok. 11 zł NOK tak przynajmniej ostatnio płaciłem u Marka Malika Moze to zobrazuje
Krzyzak - 10-08-2008, 23:11
pompa oleju napedza drugi walek balansowy
a uszczelniacze:
- wal korbowy
- walek rozrzadu
- walek balansowy
- pompa oleju
wszystko opisane na mojej WWW
Anonymous - 11-08-2008, 14:30
Podłącze się do tematu bo nie mogę znaleźć na Forum . Właśnie zmieniam paski i zauważyłem wycieki z pod uszczelniaczy . Mam pytanie - jak wyjąć stare uszczelniacze ? Odkręciłem
wszystkie koła i napinacze , wykręciłem śruby,które mocują dekiel , zdjąłem miskę olej. Myślałem że zdejmę dekiel i wymienie uszczelniacze ale pompa oleju jest do niego przykręcona od wewnątrz . Moja koncepcja upadła więc proszę o pomoc .
Krzyzak - 11-08-2008, 19:34
stare uszczelniacze najlepiej wyjac ostrym srubokretem plaskim - uwazajac by nie uszkodzic powierzchi do ktorych przylegaja
a uszczelniacze pod zebatkami sie wymienia zdejmujac zebatki - na wierzchu jest sruba (na balansie, pompie i walku) - trzeba zablokowac zeby i srube odkrecic
Anonymous - 11-08-2008, 20:51
Serdeczne Dzięki ! Niepotrzebnie czepiałem się całego dekla bo i tak nie nie można go zdjąć bo trzyma balans przy pompie oleju . Pozdrawiam .
siudii - 18-08-2008, 11:14
Mam pytanie czy rozrząd w tym silniku (2.0 109KM 8V) jest kolizyjny? Ktoś może miał z tym jakieś doświadczenia?
deejay - 18-08-2008, 20:30
Kiedyś przy wymianie rozrządu w moim E33 przez nieuwagę wpadł mi klucz w rozrząd i wtedy włosy mi dęba stanęły bo rozrząd strzelił ale pojechałem do sklepu kupiłem sam pasek i założyłem kręce kluczem wał by sprawdzic czy jest kompresja a ku mojemu zdziwieniu daje jakieś opory wiec myśle ze wszystko ok. wsiadam do auta odpalam a tu silniczek chodzi jak złoto i od tego momentu twierdze ze raczej ten motor jest bezkolizyjny
|
|
|