Carisma - Ogólne - LPG w GDI
chemikc4 - 11-08-2008, 10:43 Temat postu: LPG w GDI Witam
Mam pytanie czy ktokolwiek instalował LPG w silniku GDI ?
Proszę o odpowiedz.
Robson86 - 11-08-2008, 11:00
Tak, ale to byla oryginalna holenderska instalacja. Jest bardzo droga, poza tym do konca nie chodzi na samym gazie, gdyz co jakis czas zalacz sie na benzyne zeby ochlodzic wtryski.
Ogolnie jesli nie chcesz miec problemow i duzych kosztow, to nie zakladaj zadnej innstalacji gazowej
Pozdroo
czekoladka_1981 - 11-08-2008, 11:00
chemikc4 napisał/a: | czy ktokolwiek instalował LPG w silniku GDI |
Prędzej instalka LPI Vialle , bardzo kosztowna sprawa.
Poszukaj na forum: warsztat>lpg
Zobacz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3861
Anonymous - 11-08-2008, 11:07
Witam.
Z tego co wiem to nie było w Carismach silników 1.6 GDI tylko 1.8 GDI. Jeżeli masz silnik 1.6 to nie jest GDI tylko 16-sto zaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Nikt na forum nie poleca zagazowania silników GDI, bo nawet Holendrzy z tym sobie nie radzą.
Poniżej masz link do działu LPG w samochodach Mitsubishi. Radzę przeczytać i poważnie się zastanowić czy zakładać gaz do GDI (jeżeli masz taki silnik) bo możesz tylko dużo na tym stracić.
LPG w Mitsubishi
Pozdrawiam
Robson86 - 11-08-2008, 11:17
Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. Z reszta ja jestem przeciwnikiem GAZu w samochodach
Pozdroo
tyraeel - 13-08-2008, 08:10
Robson86 napisał/a: | Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. Z reszta ja jestem przeciwnikiem GAZu w samochodach
Pozdroo |
DOKŁADNIE!
Temat zresztą wałkowany już kilkukrotnie
Te silniki podczas konstruowania są obliczane na bezynę. Na gazie prędzej czy później będziesz miał sporo problemów. Szczerze mówiąc - nawet raczej prędzej niż póżniej
Wywalisz kasę na porządną instalację, pojeździsz na niej z rok i wrócisz na benzynę. Pozatym z tego co wiem; żaden szanujący się warsztat nie da Ci gwarancji na LPG w GDI.
Druga sprawa: 1,6 i GDI
Jeśli masz 1,6 (90KM) i mimo wszystko koniecznie chcesz mieć ten gaz - to chyba tylko sekwencja.
Jak mawia mój ojciec:
"Gaz jest dobry, ale w zapalniczkach, a gdybym chciał mieć pojazd na ropę to kupiłbym od razu czołg..."
(bez obrazy dla użytkowników zapalniczek i diesli)
saphire - 13-08-2008, 09:03
Jeśli gaz w GDI to tylko fabrycznie montowana instalacja LPI Vialle - jest kilka takich aut na forum i śmigają OK. Tyle że w kraju chyba ci tego nikt nie zainstaluje do Cari tym bardziej że koszt takiej instalacji to coś koło 8tys zł
mlun - 13-08-2008, 10:11
A pamiętacie ktoś dawał linka właśnie do firmy która niby miała zacząć takie instalki zakładać tylk oto narazie w fazie testów było. Ale nawet jeśli im się uda to wydać na to 8tyś to jest już głupota bo kiedy to się zwróci? Chyba jak samochód ducha wyzionie, no moze miało by to jeszcze jakiś sens przy nowym silniczku z założenie jazdy aż samochód sam się rozłoży z przyczyn naturalnych(czasu). Dlatego nie główkuj i nic nie rób, w trasie jazda wychdzi niemalże jak dieslem albo na LPG, w mieście trochę wiecej ale nie jest to jeszcze taka duża różnica.Chyba że pokonujesz sporo kilometrów, no ale to wdtey powinieneś szukać samochodu z innym silnikiem.
siwek - 13-08-2008, 13:06
pewnie któryś z serwisów LPI może założyć (może ten w Warszawie na Karczewskiej) ale nie widze sensu do tego silnika zakładania gazu i tym bardziej do samochodu gdzie gaz wyniesie pół wartości auta jedynie do nowego choć z tego co piszecie to GDI jest zbyt oszczędne by w takie koszta wchodzić...
turek61 - 13-08-2008, 13:41
tyraeel napisał/a: |
Jak mawia mój ojciec:
"Gaz jest dobry, ale w zapalniczkach, a gdybym chciał mieć pojazd na ropę to kupiłbym od razu czołg..." |
Już nie jedno takie stwierdzenie słyszałem
Kiedyś nawet w niesławnym TVN Turbo udowadniali, że dobra instalacja gazowa wcale nie wpływa na żywotność silnika.Wręcz zachęcali do jazdy na LPG.
Co do GDI to po raz któryś powtórzę....
Instalować w kraju się nie opłaca.A co do tego czy można to też naczytałem się mnóstwa sloganów m.in. o kilimie silnika
Moja Cari jest tego przykładem, że można a oponentów zapraszam na jazdę próbną.
Od początku na LPI czyli 175 kkm i nie czuć różnicy czy jedzie sie na PB czy na LPG.
Silnik chodzi jak pszczółka, bez klekotu nawet przy rozruchu
Anonymous - 16-08-2008, 10:05
gaz jest dobry do zapalniczek i kuchenek gazowych a samochód raczej tego nie trawi....ja już się nakarałem....a zwolennicy gazu powinni zastanowić się przed kupnem cari gdi....Vialle jest ok ale czy jest sens bulić 7-8 tys. do autka wartego 12-14 tys. . przedmówca zapewne już zakupił swoją cari z tą instalacją...wtedy tak a w innej sytuacji trzeba uważać z wagą stopy i tyle...pozdro
saphire - 17-08-2008, 20:19
Co innego jak od razu z tą instalacją LPI Vialle kupujesz auto z Holandii za te 12-14 tys bo wtedy niejako masz tą instalacje gratis free
Anonymous - 19-08-2008, 18:25
dokładnie...ale jak się nie ma co się lubi.......
Ginger1021 - 19-08-2008, 21:33
pawel-krol - 01-09-2008, 23:15
Robson86 napisał/a: | Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. |
mało tzn ile tak średnio?
ja mam cari 1.6 z 96 przez 4 miesiące jezdzilem na Pb 95(Orlen) paliła 7 litrów ale ze kilometrów robie teraz więcej to zalożylem sekfencje(pali 8-9l)przejechane już 6000 i jest ok.
Pytam o spalanie GDI bo mam do kupienia taką a własnie słyszałem ze niepodchodzi do niej gaz.
|
|
|