To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] poszarpywanie powyżej 2600obr/min

Anonymous - 12-08-2008, 21:49
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] poszarpywanie powyżej 2600obr/min
Jak w temacie, podczas jazdy czuję dziwne poszarpywanie po przekroczeniu 2600obr/min. nie ma tego objawu podczas przegazowania auta stojącego na luzie. Nie jest to falowanie mocy samochodu, tylko cos podobnego do niewyważonych kół (wyważałem 2 razy - dopiero później skojarzyłem ten objaw z obrotami).

Skrzynia jest automatyczna i olej został w niej wymianiony przy około 100k KM jeszcze przez poprzedniego właściciela (teraz mam na liczniku 130k KM). Mam wrażenie że jest go tam za dużo (zawsze powyżej HOT - choć ciężko tak na prawdę ocenić to co widać na bagnecie, olej jest czyściuteńki, przezroczysty), ale ogólnie nie mogę się do niej przyczepić.

Zanim oddam GDI z automatem w ręce "fachowców", którzy na pewno go "naprawią" chciałbym prosić o opinie na temat tego dziwnego obajwu oraz poziomu oleju w skrzyni.

Z góry dzięki.

PS - nowy post z powodu problemów z wyszukiwaniem :(

Juiceman - 12-08-2008, 22:04

Przeczysc przepustnice ;) 1-2 godzinki roboty przy piwku dla laika ;) a moze pomoc ;]
saphire - 13-08-2008, 10:00

Przepustnica to raczej nie będzie bo by falowały obroty na postoju aczkolwiek najlepiej to wykluczyć i ja wyczyścić. Może też być efekt nieodpowiedniego oleju w automacie - to poszarpywanie by mogło na to wskazywać :doubt:
Bartek - 13-08-2008, 11:01

Przy zbyt dużej ilości oleju może występować poszarpywanie związane z pienieniem się oleju w skrzyni...... strzykawka, rurka i odessij nadmiar płynu - ma być w zakresie HOT przy roboczej temperaturze płynu czyli po przejechaniu min. 10 km
Anonymous - 14-08-2008, 18:51

Właśnie zrobiłem kolejne 500km i starałem dokladnie obserwować zależność.

Jest tak jak napisałem :(

Myślę, że rozpocznę od odessania oleju. Odleje go w jakieś naczynko i zobaczę jakie będą efekty.

Jeśli chodzi o obroty to nie mogę powiedzieć, że nie falują. Stojąc na światłach na biegu D potrafią spaść poniżej 500rpm i tak pozostawać lub podbić do 1000rpm i potem opaść, ale nigdy auto nie zgasło z tego powodu.

Co do przepustnicy to widzę, że zalecacie regularnie ją czyścić, wręcz profilatycznie. Ponieważ jestem laikiem to tak na prawdę nie wiem nawet, dlaczego to ważne. Na pewno na forum jest post dotyczący czyszczenia jej (choć przez problemy z wyszukiwaniem jego znalezienie może być trudne), bo nawet go widziałem. Gdzieś było napisane, że jest jakiś typ z linką oraz elektroniczny. Czy niezależnie od typu mogę przeczyścić ją sam i czym grozi spartolenie czegokolwiek? Jaki typ przepustnicy może być w moim aucie?

[ Dodano: 17-08-2008, 19:33 ]
Odessałem trochę oleju ze skrzyni (rurka od cewnika + strzykawka) i jest trochę lepiej. Może nie idealnie, ale jest wyraźna różnica. Jednak martwi mnie troszkę kolor oleju. Na bagnecie sprawia wrażenie przezroczystego, ale odlany do słoika jest bardzo ciemny (nie czarny), jest też bardzo gęsty. Czy to normalne?

Co do przepustnicy to nie czyściłem jej jeszcze. Myslę, że kupię olej (silnikowy), bo zbliza się wymiana i zrobię jedno i drugie na raz. Może to dopełni efekt odessania oleju ze skrzyni i bedzie OK.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group