To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V

Anonymous - 17-08-2008, 16:53
Temat postu: Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V
Jechałem sobie dziś grzecznie jakieś 70km/h do domku.
Nagle silnik zgasł ,po oględzinach stwierdziłem:
-Silnik zablokowany (rozrusznik nie może obrócić)
-Brak paska rozrządu na górnym tylnym kole (zerwany)

Moje pytanie:
Czy silniki 12 zaworowe mają kolizję zawór-tłok w takich przypadkach?
Czy teraz zaczyna się czarna historyjka z cyklu pogięte zawory i duże wydatki?

Ciekawostka:
Pasek wymieniony wraz z napinaczem w tamtym roku i przejechane max 40 tyś. km.

Idę rozkręcać, czekam na info od was bo nie wiem czy mi się opłaca paska szukać.
Pozdrawiam

krzysius - 17-08-2008, 19:12

no to masz problem szukaj głowic bo to silnik kolizyjny .Pasek zerwal ci sie przy 40 tys km? niebywałe (a czy czasem nie miales wyciekow oleju na pasek) jesteś z niemiec? więc taniej ci bedzie te elementy znalezc lecz chyba drogo zapłacisz za robote.Czyjej firmy miałes rozrząd?Nie zastanawiasz sie nad przyczyna zerwania paska? pozdrawiam :(
Anonymous - 17-08-2008, 19:39

Silnik jest suchy lekko rosi z pod wlewu oleju , pasek oleju nie widział.
Pasek chyba był Gasket a czy jakoś tak , już nie pamiętam.
Rozebrałem osłony to pasek nawinął sie na koło zębate wału i zablokował silnik.
Po usunięciu wszystko jest ok wałem można obracać.
Dziwne zdarzenie ,mam jeszcze nadzieję że jakimś cudem tam w środku nic sie nie stało.
Pasek zadziałał jak hamulec.

Intryguje mię ta kolizyjność bo wiem że jak pozostawię wałki rozrządu bez paska układają się pod naciskiem sprężyn czyli zawory się w jakimś stopniu zamykają .
Przy silniku V6 jest 3 cylindry na stronę więc i rozmieszczenie krzywek zaworów jest inne jak w 4 cylindrowym silniku co teoretycznie może dać efekt nie wystąpienia kolizji.
Sprawdziłem to przed chwilą w praktyce i:
wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni


Wniosek:
Jeśli się mylę proszę poprawić.
Kolizja występuje w momencie przeskoczenia paska na którymś z kół zębatych.
lub jeżeli wałki w przypadku zerwania nie zdążą się ułożyć pod naciskiem sprężyn.
Na pewno nie występuje sytuacja jak w cztero i więcej cylindrowych rzędziakach że któryś z zaworów pozostaje otwarty.

krzysius - 18-08-2008, 20:44

słuchaj misiu wymienialem rozrzad u siebie i sprawdzalem czy motor jest kolizyjny czy nie .W momencie ystawienia wałków i walu korbowego w stanie serwisowym (na znaki) i kręcąc wałem korbowym w pewnym momencie silnikiem nie można obrócić ,wniosek jeden POGIĘTE ZAWORY ,ile ? trzeba zweryfiikować! .Może uszkodzeniu uległy tulko 2 lub 3(TO WERSJA OPTYMISTYCZNA)a może wiecej???.Musisz to sprawdzić.Zdejmij pokrywy zaworów ,obracaj wałkami rozrządu i sprawdzaj czy którys zawór nie zostal (jeśli dostał to juz nie wróci). I TYM SPOSOBEM WSTEPNIE SPRAWDZISZ CO SIE STAŁO :wink:
Serek - 18-08-2008, 21:53

Zapraszam do czytania postu o zerwanym pasku w moim Galancie. Jest też kilka zdjęć

zerwany pasek

Pi@ST - 19-08-2008, 15:05

Witaj!
U mnie byl troche inny problem o ktorym pisalem zreszta tutaj na forum. na czesci wydalem sporo bo ponad 1000 zl, ale wtym sa zawory wszystkie uszczelaniacze rolki lozyska rolek paski wszystkie olej caly uszczelki, glowica i wal- byl ok- tez wiec jesli masz kase i chcesz odreanimowac samochod to warto jednak kupisz silnik za 1,5 tys i tez nie wiesz ile trzeba bedzie wlozyc i za ile bedziesz musial cos zmieniac ....
Powiem tak teraz wiem ze wszytsko jest ok i raczej nie powinno byc podobnej sytuacji.
a co to paska rozrzadu to raczej lepiej wymienic ja wczesniej niz pozniej to nie jest droga sprawa wiec nie aztaki straszny diabel nawet w wymianie sa tutaj posty jak samemu to zrobic nawet..

Ale to jest moje zdanie ... ja zmienilem i zadowolny jestem z tego kasy szkoda ale to juz inna sprawa ale moja Misia znowu plywa po ulicach ....

Bartek - 19-08-2008, 16:58

RIPek napisał/a:
wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni


Odwrotnie - ustawiasz wał na znak (1 tłok na górze) i obracasz wałkiem na którym są zawory 1 cylindra. Jeżeli obrócisz o 360 st. wtedy na 95% do kolizji nie dojdzie podczas zerwania paska. (5% zostawiam dla zjawisk dynamicznych nie zachodzących przy obrotach typu 10 rpm)

krzysius - 19-08-2008, 18:55

CUBUS nawiazujac do sms to rolety nie mam ,skoro stwierdzasz że masz uszkodzony rozrusznik to naprawiaj czym predzej!! KLOCKIwymienialem u siebie ale nie pamietam firmy bo nie zapisalem ale byly w zielonym opakowaniu i byly WŁOSKIEsa dobre bo nie piszczą i co najważniejsze o czym piszą koledzy nie brudzą zbytnio felg .co do ABSso juz pisałem :masz juz tyle podpowiedzi że lepiej juz nic nie pisać posprawdzaj wszystko i sigma na pewno bedzie ci służyć tu masz tel na czesci do sigmy 608487949 pozdrawiam
Anonymous - 19-08-2008, 20:04

A więc teoria się nie sprawdziła ,silnik pracuje na 3 cylindry
Miałem nadzieję że jednak....
W piątek mam wyjazd do Polski po 8 miesiącach.
Co do paska to on nie miał nawet roku od założenia i przejechane max40 tyś więc nie był przejeżdzony . Sam go wymieniałem jak mi siadła uszczelka pod głowicą.

Co do naprawy to teraz trzeba to dobrze policzyć bo autko ma 290 tyś
i skłaniam się ku szukaniu nowego serduszka.


Panowie
Rozebralem silnik i znalazlem :
4 zawory wydechowe wygięteale nie widac tego optycznie.
Zamówilem 6 nowych wydechowych(8,80euro) za sztukę i zestaw uszczelek.
pozostaje poczekać na towar , zlożyć i mam nadzieję jazda...


Jak w domowych warunkach dotrzeć zaworki , macie jakieś patenty???

painkiller - 04-11-2008, 06:55

Witam, co sądzicie o tym zestawie?
http://motoallegro.pl/ite...gma_3_0_v6.html

W warsztacie facet wyceniał mi koszty części (pasek, rolka, pompa) na 370-400 PLN więc się zastanawiam się czy majster chciał sobie na mnie więcej "przyciąć" czy też ten zestaw na allegro nie warty jest zachodu?

lukasz12 - 04-11-2008, 11:12

ja tam nie wiem ale mechanik liczy pewnie w cenach jak mu wygodnie tzn. kupi u znajomego w sklepie, na allegro goście maja niższą marżę. Osobiscie - kupiłbym na ebayu na przykład:


http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

Do silnika 24V zestaw: pompa + pasek + rolki kosztował 300 zł z wysyłką (08/2007 - dolar był po 2.7 zł)

painkiller - 04-11-2008, 11:43

Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać :) Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci
lukasz12 - 04-11-2008, 12:02

painkiller napisał/a:
Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać :) Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci


Czekać trzeba będzie około 2 tygodnie. Moze to nieco dłużej niż sklep czy allegro. Pozatym pasek równie dobrze może pęknąc w drodze do mechanika. To moje zdanie. Najbezpieczniej będzie nie jeździć po prostu.

painkiller - 04-11-2008, 13:56

Jeździć musi, choćby dzisiaj na wymianę amorów. Rozrząd też muszę zrobić w dosyć szybko i o ile to nie jest konieczne auta nie ruszam, no nic będę jeszcze myślał co tu dalej robić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group