Carisma - Techniczne - Problem z biegami
dariolee - 17-08-2008, 21:42 Temat postu: Problem z biegami Witam,
Od paru dni jestem posiadaczem Carismy ale mam problemy z wrzucaniem 1 i wstecznego. Po wielu próbach i domysłach doszedłem, że ułamał się od spodu chyba plastikowy pierścień odpowiedzialny za wrzucanie 1 i wstecznego. Jest on pod mieszkiem zmiany biegow na koncu tego czarnego patyka co sie go podciaga do wrzucania wstecznego. I pytanie, gdzie to mozna dostac i jak to wymienic ??
MICHAEL0002 - 18-08-2008, 09:11
tu masz link do akcji z tulejkami
http://moto.allegro.pl/it...40_carisma.html
dariolee - 18-08-2008, 09:17
Hmm to chyba nie to. To co mam ma jakies rowki od dolu i znajduje sie na koncu tego czarnego paytka od wrzucania wstecznego. A moze ktos wie jak odkrecic galke ??
MICHAEL0002 - 18-08-2008, 09:22
to będa te tuleje
sprawdz przy skrzyni pod autem w jakim masz stanie
dariolee - 18-08-2008, 09:41
A da sie je samemu wymienic ? Moze ktos ma jakis schemacik albo fotke ?
MICHAEL0002 - 18-08-2008, 09:44
poszukaj na forum już był ten temat i chyba nawet fotki
dariolee - 18-08-2008, 09:58
Chodzi dokladnie o to
Matejko - 18-08-2008, 10:28
no ale co tam masz polamane? jak podnosisz pierscien przy galce to ta czesc zaznaczona na foto tez sie podnosi?
dariolee - 18-08-2008, 10:58
Na poczatku nie wiedzialem co i jak wiec napisalem w temacie "Polamana wajcha od zmiany biegow" ale po tym co pozniej sie doszukalem na forum widac ze to bedzie wina tulejek. Ale to co zaznaczylem za fotce od spodu sprawia wrazenie wyzlobionego a tak ogolnie podnosi sie. Czy w tym pierscieniu sa jakies rowki do wrzucania biegow czy tylko on jest bo jest i zapobiega wrzuceniu wstecznego zamiast jedynki ? Bo kiedy wrzucam wsteczny w 90% przypadkow wskakuje mi jedynka.
Ten komplet sie nada na przod i tyl ?
Matejko - 18-08-2008, 14:34
dokladnie jak napisales ten pierscien ogranicza to zeby nie wrzucic wstecznego zamiast jedynki
tak ten komplet jak najbardziej sie nada - zostanie ci kilka tulejek ale tym sie nie przejmuj, zaopatrz sie w jakis dobry odrdzewiacz aby oczyscic metalowe tulejki, ktore teraz masz w aucie, i wszystko jakims smarem nie reagujacym z guma i odpornym na wode nasmaruj
siwek - 18-08-2008, 15:21
dariolee napisał/a: | Bo kiedy wrzucam wsteczny w 90% przypadkow wskakuje mi jedynka. | dlatego że tulejki są wyrobione i nie pracują jak należy. Wymień je - 10 min pracy. wcześniej popsikaj troche np. WD40 by się łatwo odkręciła śruba
Anonymous - 18-08-2008, 20:27
W/w allegroludek od tulejek wskazany przez MICHAEL'a 0002 jest spoko. Sam kupiłem od niego ten zestaw (pasujący do Carismy) ponad rok temu i wszystko jest OK, a miałem podobne problemy z wrzucaniem biegów. Faktem jest, że połowa zakupionego towaru poniewiera się w schowku, ale nigdy nie wiadomo kiedy ta reszta się przyda .
Nasmaruj porządnie metalowe tulejki przed skręceniem całości. Smarowanie wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów przy okazji też jest wskazane.
dariolee - 18-08-2008, 20:45
Kupilem, zaplacilem i czekam. Tylko jeszcze musze jakos to wymienic. Z braku kanalu pewnie bede musial sie zglosic do mechanika.
[ Dodano: 19-08-2008, 08:23 ]
A samemu na podworku da rade to zrobic ? Trzeba odkrecac galke jak to pokazali na ruskiej stronie ? Czy wszystko mozna zrobic odkrecajac tylko te dolne przy skrzyni i lewarku ? Wymieniam tylko te ?
Anonymous - 19-08-2008, 21:09
Witam wszystkich i chce powiedzieć że mam podobny problem z biegiem wtecznym.Mowicie że trzeba zamówić tylko te tulejki i będzie grało?A jak moge prosić żuci i ktoś namiar na tą ruską strone gdzie jest to pokazane jak to zrobić.Z góry wszystkim dziękuje i pozdrawiam kierowców odlotowego autka CARISMY!!!!!!!
Anonymous - 19-08-2008, 21:52
Co jest do wymiany gdy mam czasami trudność z wrzuceniem 5, ale tylko przy większych prędkościach. Wyższych obrotach ok. 4tyś
|
|
|