Forum ogólne - Główny konkurent Lancera również w wersji sedan
Robson86 - 18-08-2008, 08:38 Temat postu: Główny konkurent Lancera również w wersji sedan Przez prawie 15 lat Subaru Impreza kojarzone było z nadwoziem typu sedan. Pierwsza generacja produkowana była co prawda także jako dwudrzwiowe coupe, a przez cały czas dostępne było również kombi, ale właśnie sedan przyniósł marce sławę w rajdach samochodowych. Trzecia generacja oznaczała jednak rewolucję – Subaru przekształciło nadwozie modelu Impreza w popularny przede wszystkim w Europie hatchback.
Nadal istnieje również wersja z nadwoziem trójbryłowym, ale dotychczas sprzedawana była wyłącznie na rynku amerykańskim. Hiszpański importer zmienia jednak ten układ i rozpoczyna sprzedaż sedanu Impreza Acropolis z silnikiem 2,0 R. Pod przydomkiem Acropolis ukrywa się sportowy bodykit obejmujący nakładki pod przedni i tylny zderzak oraz listwy progowe. W wyposażeniu standardowym znajdziemy 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji VDC, wspomaganie kierownicy ze zmienną siłą działania, tempomat, lampy ksenonowe, klimatyzację, sportowe fotele czy zmieniarkę na 6 CD.
Cenę podstawową ustalono na poziomie 26 150 euro, a na krótkiej liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy metaliczny lakier (289 euro) czy maskę WRX z dużym wlotem powietrza (1 000 euro), która w tym wypadku pełni wyłącznie funkcję estetyczną.
Długość całkowita typu sedan wynosi 4580 mm, oznacza to dodatkowe 165 mm w porównaniu do wersji hatchback i o 115 mm więcej od poprzednika. Pozostałe wymiary – szerokość 1740 mm, wysokość 1475 mm i rozstaw osi 2620 mm – odpowiadają wersji hatchback.
Pod maską pracuje wolnossący silnik 2,0 R typu bokser, który oferuje 110 kW (150 KM) przy 6400 obr./min i 196 Nm przy 3200 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów z redukcją.
Subaru Impreza - sedan i hatchback
Wersja 2,0 R Sedan Acropolis | 2,0 R 5D Sport
Pojemność skokowa [cm3] 1994 | 1994
Cylindrów/zaworów 4/4 | 4/4
Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min] 110 (150)/6400 | 110 (150)/6400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 196/3200 | 196/3200
Prędkość maksymalna [km/h] 193 | 193
Przyśpieszenie 0-100 km/h [s] 9,6 | 9,6
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km] 8,4 | 8,4
Cena w Hiszpanii [euro] 26.150 | 25.450
http://www.roadlook.pl/premiery/subaru-impreza-sedan-rowniez-w-europie.html
Pozdroo
cns80 - 18-08-2008, 08:57
Przypomina mi Chevroleta Epica
arekp - 18-08-2008, 09:13
Z przodu wyglada jak by mu ktos buzke przefasonowal :/
Szkoda, jak rozpoczynalem czytac watek to spodziewalem sie czegos super. Po zobaczeniu zdjec uwazam, ze z Lancerem dlugo nie bedzie mial mozliwosci konkurowania.
Anonymous - 18-08-2008, 11:01
tył Hyundai Accent, porażka po prostu...
kungfumiszcz - 18-08-2008, 16:59
wyglada szpetnie, jak podtuningowany daewoo/chevrolet
Anonymous - 19-08-2008, 05:21
Widziałem to na żywo. Od starego WRX zbytnio sie nie różni. BTW widziałem ostatnio starszą Imprezę z zamalowanym na czarno zderzakiem ala Evo X.
Robson86 - 19-08-2008, 19:33
http://www.autokrata.pl/l...edan_w_europie/
Pozdroo
|
|
|