To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] Świece żarowe

WeinMaster - 18-08-2008, 19:31
Temat postu: [E34A 1.8TD] Świece żarowe
Ile amperów powinny mieć świece żarowe do Galanta 1.8TD ?

Dziś byłem u lepszego elektryka i wskazał, że moje świece mają po 20 amperów, każda co daje razem 80 A, a alternator daje maksymalnie 75A....... i podobno z tego powodu pali się regulator w alternatorze....


Ktoś wie ?

Maretzky85 - 20-08-2008, 10:25

Wedle mojej wiedzy, świece żarowe są odpalane na kilka sekund tylko, przed odpaleniem samochodu, żeby rozgrzać .. powietrze ?
Tak czy inaczej nie ma to nic wspólnego z alternatorem, bo po odpaleniu silnika świece się już nie załączają, więc pobierają prąd z akumulatora a nie z alternatora.
W każdym razie ja nie wiem ile powinny mieć amperów ;) Ale ile by nie miały najwyżej szybciej akumulator Ci rozładują a nie -zepsują regulator.
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi, bo z dieslami nie mam prawie nic wspólnego ;)

WeinMaster - 20-08-2008, 21:03

no właśnie muszę Cię poprawić, bo po odpaleniu silnika, świece są jeszcze odpalane przez jakiś czas w cyklach około 2 sekundowych. U mnie obiawiało się to zwolnieniem pracy silnika i przygaszaniem świateł co wskazuje na duże obciążenie dla alternatora.

Teraz nie wiem gdzie kupić świece, w aso czy poszukać gdzieś oryginalnych zamienników.....

Maretzky85 - 20-08-2008, 23:51

zwolnieniem pracy silnika ? diesel nie potrzebuje prądu żeby dobrze działać z tego co wiem :)
WeinMaster - 21-08-2008, 09:59

No nie potrzebuje, przerabiałem to jak mi padł alternator to ładowałem aku i miałem zawsze dwa odpalenia po czym aku zdychał :) .
Jak już odpali to zasilanie świec jest z alternatora i jak pobierały od niego 80A to dlatego tak zwalniał bo nie miał siły tyle dawac.

Chyba zadzwonie dziś do aso po świece

jacek11 - 21-08-2008, 17:24

Cytat:
zwolnieniem pracy silnika ? diesel nie potrzebuje prądu żeby dobrze działać z tego co wiem :)


Czym więcej jest pobierane prądu z alternatora,tym większy stawia opór.
Efektem tego może być zwalnianie silnika.
:)
Pozdrawiam :D

Maretzky85 - 23-08-2008, 08:35

Coś w tym jest :D
Anonymous - 25-08-2008, 18:36

a ja tam mam na przycisk podrzewanie świec i też jest dobrze hehehhe, i nie musze sie martwic o alternatory ani nic :) troche aku przygasa hehhe ale nie patrzmy na to :)
kolegus chcial mi zrobic normalnie automat bo mowi ze wiocha eheheh ale co tam jak tak jest to niech bedzie.

behemoth25 - 03-01-2009, 22:15

A czy w takim razie mnie moze ktos pomoc ??? U mnie po przekreceniu stacyjki slychac jak automat sie wlacza, ale na gora dwie sekundy. Po spradzeniu zwykla zarowka jest tak ze owszem prad jest podawany na listwe, ale wlasnie zbyt krotko... Zaczyna mi brakowac pomyslow czego mam szukac... Niestety jestem tylko mechanikiem, a nie elektromechanikiem. O opcji z przelacznikiem tez juz slyszalem ale jestem pedantem i musze miec tak jak nalezy.... Poza tym po podaniu plusa bezposrednio z aku na listwe na okres 8-10 sek. auto pali jak marzenie...

Ma ktoś moze jakies sugestie ??

Za pomoc z góry dziękuję ...

jacek11 - 03-01-2009, 23:40

Wydaje mi się,że za czas grzania świec odpowiada czujnik.
Jeśli jest uszkodzony,pracuje w trybie awaryjnym.
Podaje wtedy wartość ok.60 stopni.Stąd tak krótki czas grzania.

(tak jest rozwiązane w wielu dieslach)
Jutro postaram się obejrzeć ten silnik,to powiem coś więcej :)

Poadrawiam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group