[97-04]Galant EAxA/W - Problemy z automatyczna skrzynią
baczek1921 - 22-08-2008, 20:59 Temat postu: Problemy z automatyczna skrzynią Witam! Mam problem a mianowicie przy zmianie biegów szarpie autem a gdy skrzynia włączy trzeci bieg zaczyna mrugać na desce rozdzielczej bieg neutralny N. Nie wiem co mam z tym zrobić . mam nadzieje ze to nie jest coś poważnego. Czy ktoś miał podobny problem. proszę o rade.
Anonymous - 23-08-2008, 07:59
Wow jak miga kontrolka N to nie jest dobrze, prosi się o SERWIS
Sprawdzałeś stan i poziom oleju w skrzyni biegów ???
Kiedy był wymieniany ???
RoveR - 23-08-2008, 11:55
U mnie jak mrugała N-ka to był to znak że skrzynia przełączyła się w tryb awaryjny i więcej jak 40 km/h się nie pojedzie, wtedy najlepiej jest zgasić samochód i znowu odpalić. Najlepiej szukaj speca od skrzyń bo u mnie jak były takie cuda ze zmianą biegów, to skończyło się to padnięciem konwertera i sporymi kosztami naprawy.
baczek1921 - 23-08-2008, 20:14
Gala mam już z trzy miechy i jeszcze nie wymieniałem oleju, a nie wiem jak mam sprawdzić poziom. W poniedziałek pojadę do mechanika i mam nadzieje że nie będzie to nic poważnego. Jechać mogę szybciej ale bardzo szarpie przy zmianie biegów. A jeśli chodzi o zgaszenie silnika to nic nie pomaga.
Kmer - 24-08-2008, 00:01
baczek1921,
na bagnecie masz dwie kreski,jedna cold,druga hot,rozgrzej auto do okolo 80 stopni i na odpalonym silniku sprawdz jaki jest stan oleju w skrzyni biegow,powinien byc na kresce hot,bagnet znajduje sie po prrawej stronie,w komorze silnikowej z przodu skrzyni.
sadze ze tak jak mowi RoveR konczy Ci sie sprzeglo hydrokinetyczne,koszty regeneracji sprzegla okolo 600pln.
Krzyzak - 24-08-2008, 00:08
rozgrzanie silnika != od rozgrzania skrzyni = normalna jazda ok. 20 km
Kmer - 24-08-2008, 13:37
Krzyzak,
masz racje,miałem na mysli żeby sobie popyrkal na wolnych obrotach tak z 15 minut
ds255 - 19-10-2015, 09:59 Temat postu: 2,5 l v6. Szarpiący automat Witam!
2.5 l v6. 1997
Mam problem z szarpaniem w automatycznej skrzyni biegów. Zaczęło się od tego że rozładował mi się akumulator i musiałem odpalać na kable od kolegi. Niestety auto stało tyłem i musiałem przepchać je o długość samochodu na biegu N. Teraz gdy zmienia biegi z 2/3 czuć krótkie wyraźne chamowanie a potem lekkie stuknięcie, oprócz tego skrzynia działa ok. Jest to skrzynia bez triptronika. Poczytałem trochę na necie i wniosek jest taki że może być 100 przyczyn ale jedną z nich jest nawet słaby akumulator. Niestety jestem za granicą przed wizytą u mechanika wolałbym najpierw zasięgnąć rady forumowiczów, by nie wchodzić w niepotrzebne koszta.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
jacek11 - 19-10-2015, 15:26
Może reset komputera coś pomoże.Nie sądzę,żeby przepchnięcie auta uszkodziło skrzynię.
ds255 - 20-10-2015, 14:32
Witam.
Dzięki za odpowiedz. Reset faktycznie pomógł, przejechałem kilkanaście kilometrów i na razie objawy nie wracają. Mam pytanie, czy mojego samochodu dotyczy "uczenie ecu" po odpinaniu akumulatora? Na forum znalazłem instrukcje dotycząca Colta. Co ciekawe po ponownym podpięciu klemy auto zapala się z włączonym nawiewem (jestem pewny, że wyłączałem, powtarzałem to 2 razy).
Pozdrawiam.
Hugo - 20-10-2015, 14:56
ds255 napisał/a: | Mam pytanie, czy mojego samochodu dotyczy "uczenie ecu" po odpinaniu akumulatora? | Tak. ds255 napisał/a: | Co ciekawe po ponownym podpięciu klemy auto zapala się z włączonym nawiewem (jestem pewny, że wyłączałem, powtarzałem to 2 razy). | Panel klimatronika wraca do ustawień fabrycznych po odłączeniu zasilania. Musisz zmniejszyć ręcznie siłę nawiewu. Temperatura na 25 st. C i śnieżynka klimy też pokazuje się na wyświetlaczu, tak? Zmniejsz temperaturę do takiej jaką chcesz i wyłącz klimę to przy następnym odpaleniu powinno być OK.
|
|
|