To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check engine

Anonymous - 23-08-2008, 12:49
Temat postu: Check engine
Witam. Tak jak w temacie jest problem z odpaleniem Cari. Problem ten występuje po jeździe jak również gdy autko stało, np. cały dzień lub noc. Nie zależne jest to od warunków atmosferycznych. Po przekręceniu kluczyka lampki od : m in. oleju, silnika itd. zapalają się. Problemem jest to iż kontrolka od silnika w kolorze pomarańczowym gaśnie i po ok 2 sek znów się zapala, wtedy rozrusznik kręci natomiast nie da się uruchomić silnika. Problem trwa niekiedy 30 sek a niekiedy aż do 2 godz :cry: gdy kontrolka zaraz po uruchomieniu znów się zapala! Moje pytanie w związku z tym brzmi : czy jest to wina elektryki a dokładnie immobilisera, aparatu zapłonowego lub jakiegoś bliżej nie zidentyfikowanego czujnika czy może być to wina mechaniczna, np. świec lub przedmuchów na silniku. Prosiłbym o podpowiedź czy ktoś miał już podobny problem i co może być jego efektem ?

Osobiście stawiam na elektrykę ponieważ problem z uruchomieniem autka występuje tylko czasami i nie ma odzwierciedlenia w stylu jazdy czy jak napisałem wyżej w warunkach atmosferycznych. Jak na razie zabukowałem miejsce u diagnosty komputerowego na ul. Buraczanej w tym poserwisowym serwisie Mazdy.

Krzyzak - 23-08-2008, 19:18

pada czujnik walka rozrzadu - zobacz po drugiej stronie niz rozrzad, czy nie ma czarnego czujnika na 1 srubke oraz czy kondensator przy nim sie jeszcze trzyma
Anonymous - 26-08-2008, 11:09

Krzyzak wielkie dzięki :wink: wiesz może jaki jest koszt wymiany tego czujnika i koszt owego czujnika :?: Mam nadzieję że nie duży 8)

[ Dodano: 01-09-2008, 11:29 ]
Autko wróciło od mechaniora. Okazało się że to wina kluczyka, a dokładnie immobilisera w kluczyku. Problem by nie istaniał gdybym miał dwa egzemplarze kluczyka, ale niestety tak nie jest :cry:
Mam tylko jeden. Muszę wyrobić drugi i go zaprogramować. Dzwoniłem do ASO Mitsubishi we Wrocławiu i koszt upewnienia się że to wina kluczyka to 70 zł. Ponieważ mechanik u którego byłem sprawdzał Cari nie oryginalnym testerem i powiedział iż : na 99 % jest to wina kluczyka, ale zastrzegł że może się mylić i żebym sprawdził w ASO. Bardzo duży plus dla zakładu że nie wzioł kasy :) !
W ASO Miśka poinformowali mnie iż wyrobienie kluczyka z immo ; jego zaprogramowanie itd to koszt ok 400 zł :doubt: !
Skoro tak, to moje pytanie jest takie : gdzie poza ASO można wyrobić kluczyk i jaki jest tego koszt. Aha, czy to wogóle się opłaci ponieważ słyszałem że takie "sztuki" potrafią się rozkodować :?: !

Anonymous - 06-09-2008, 19:40

witam kolego ja równiez mam podobny problem dzisiaj nie moglem odpalic mojej cari, kręcic kręciła ale dopóki paliła sie kontrolak check enigine to nic z tego po ok 15 minutach zgasla i autko odrazy odpaliło. Problem tylko w tym ze ja mam imobilajser oddzielnie a nie w kluczyku , to chyba bedzie wina czujnika??doDAM ZE TO cARISMA 1.8 16V Z 96 ROKU
Anonymous - 08-09-2008, 11:43

Wyrobiłem kluczyk z immobiliserem. Oczywiście zamiennik włoski. Na początku autko odpalało od przysłowiowego "strzału" :) Rzecz jasna miska mi się cieszyła więc z moją lejdi pojechałem na wieś do jej domku. Po nocy czyszczenia kurzu z obrazów :biggrin: wsiadamy do Cari i cóż to - zonk. Ale co zauważyłem. Zaryzykowałem i wpuściłem moją lubą za ster i jak typowy fachman otworzyłem klapę od silnika. W momencie gdy przekręcała kluczyk w pozycje "ON" na stacyjce - dokładnie nie wiem w którym momencie ten odgłos się rozchodził ; problemy z nazewnictwem i porozumieniem się - z okolic pompy paliwa lub owego czujnika w okolicach filtra powietrza rozchodził się metaliczno - brzęczący odgłos i wtedy pomimo wielu zaklęć, niektórych nawet po łacinie, niekiedy nawet błagań
( oczywiście skierowanych do auta :wink: ) kontrolka zapalała się uparcie. Dopiero po którymś razie auto odpaliło, kontolka się nie zapaliła i wszystko było jak w reklamie płatków śniadoaniowych.

recon - 14-09-2008, 16:34

No cóż ja również mam ten problem ... nawet pofatygowalem sie do serwisu na podłączenie do komputera i to był dobry ruch. Komputerek pokazał błąd immobilajzera i czujnika ciśnienia w przepływomierzu. Koleś zwany fachmanem zresetował mi te alarmy i moje autko pali idealnie ... jest tylko jedno ale... powiedział że ten problem powróci i wtedy znów mam pojechać na przegląd bo nie wiadomo czy to jest właśnie od tego czujnika czy od immo... ale jak narazie moja cari pali bez zadnych 15-minutowych postojów :P cena podłączenia do kompa ... 150zł :(
Anonymous - 15-09-2008, 16:51

Aha, czyli w sumie nie naprawili Ci usterki tylko ją "czasowo" usuneli ? Troszkę to dziwne :roll: Więc u mnie to nie wina immobilisera a właśnie tego czujnika. Tak by wypadało :wink: Muszę się zabukować na ten komputerek i odchudzenie portfela o 150 zeta :(
Anonymous - 16-09-2008, 11:04

u mnie też sie czasem zapalał CE,
wtedy kreci ale nie ma szans na odpalenie silnika
sprawdziłem kod błędu: immo

co ciekawe po trzaśnięciu maski, CE znikało i auto dawało sie normalnie odpalić,
wiedziałem wtedy że będzie to wina złego styku

przeleciałem wszystkie kable pod kierownicą,
w 1.6 nad lewym kolanem kierowcy znalazłem czerwony moduł
cartronic bosch - czyli moduł immo
pociągnąłem za wtyczkę i kabelek z niego wypadł
i wtedy na stałe świeciło sie CE

wsadziłem ponownie wtyczkę bardzo mocno i wszystko było ok,
dla testu próbowałem ją wyciagnąć ponownie ale nawet kombinerkami się nie dało :D

jak widać u mnie była poluzowana wtyczka i nie zatrzaśnieta przy module, dlatego raz stykało raz nie.

powodzenia w szybkim usunięciu problemu, jeżeli to nie wina kluczyka,
to może też cos nie styka... zwłaszcza że raz działa raz nie

Anonymous - 16-09-2008, 14:26

Dzisiaj byłem u mechanika i wyświetliły się następujace błędy immobilajsera:

32.IG1 OTW
21. Błąd komunikacji ECI
11.Błąd odczytu TP

Czy mieliście moze takie błędy i czego one dotyczą??Prosze o pomoc-dzięki.

maxwell61 - 16-09-2008, 15:24

11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury
32. MAP sensor

Anonymous - 16-09-2008, 23:40
Temat postu: Pomocy!!
Witam ja znalazlem cos takiego:

32. MAP sensor- dźwignia przestawiacza potencjometru
11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal- sonda lambda
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury- miernik czujnik temperatury silnika

Najgorsze jest to że wywaliłem kase na podłączenie i skasowanie błędów a po ich usunięciu pojawił sie ten sam problem i kontrolka sie pali. Ile mniej więcej moze kosztować naprawa tego??Moze ktos wie jak to obejsc-bo ostatecznie pozostaje mi tylko serwis ASo a tam ceny mają zawrotne. Proszę o pomoc-dzięki!

Efa! - 17-09-2008, 00:05

Nie wiem, czy to może cokolwiek pomóc, ale i ja miałam taki problem (z kontrolką). Wtedy zaczął szwankować alternator. Po jego regeneracji CE przestało szaleć.
saphire - 17-09-2008, 09:01

Bo powinieneś najpierw skasować błędy i dopiero jak wywali sprawdzić jakie wywaliło a wtedy usunąć przyczynę ich wystąpienia czyli naprawić/wymienić te graty.
Anonymous - 19-09-2008, 21:14

Mam jeszcze do was jedno małe pytanie??jak odpalacie cari to przekręcacie kluczykiem do momentu kiedy zapali sie kontrolka checki engine i jak zgasnie dopiero zapalacie czy odrazu krecicie na maxa do odpalaenia-lyszłame rózne opinie i jestem juz głupi-dzięki :lol:
Anonymous - 20-09-2008, 10:24

giorgi, czekaj aż zgaśnie kontrolka,ten czas pozwoli silniczkowi krokowemu ustawić się w odpowiedniej pozycji itp.A poza tym ta kontrolka ma informować że silnik jest gotowy do pracy i wszystko jest OK.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group