L200 Techniczne od 2006r - "PRZEBIERANIE" na OBROTACH
wlodeka - 23-08-2008, 21:36 Temat postu: "PRZEBIERANIE" na OBROTACH WITAM !
===========================
mój misiu to L200 z 2004 roku silnik 2.5TDI
mam problem:
na 1, 2, 3 biegu nie mogę uzyskać więcej niż 3000 obrotów, silnik powyżej 3000 zaczyna przebierać, na 4 i 5 biegu idzie trochę więcej ale to z rozpędu
co to może być ?
ostatnio wymieniana była uszczelka pod głowicą i głowica planowana, bo wyrzucał mi wodę przez zbiornik wyrównawczy
byłem u mechanika, sprawdził podciśnienia, podobno wszystko OK ! (-80)
proszę o pomoc
tomekrvf - 24-08-2008, 09:11
A na luzie na jakie obroty się wkręca? Jaki masz filtr paliwa? Czy po montażu głowicy dobrze był ustawiony początek tłoczenia na pompie?
wlodeka - 24-08-2008, 11:15 Temat postu: re 1. na luzie wkręca się dobrze na ponad 4500 obrotów
2. o co chodzi z tą pompą (napewno mechanik nic nie robił przy niej
- ustawił tylko rozrząd (napewno dobrze !) bo zaraz wymieniałem paski
- wyregulował zawory
i WIO !
pozdrawiam, czekam za podpowiedziami, będę wdzięczny
miczon - 24-08-2008, 12:05
Taka sytuacja jest wtedy, gdy silnik przechodzi w awaryjny tryb pracy... zaświeca się check egine i autko nie pójdzie więcej niż do 3000 obrotów...
Czy kontrolka Ci się świeci podczas jazdy? Jeżeli nie, to sprawdź, czy zaświeca się przy zapłonie... Może nie działa albo jest odłączona... Jeżeli tak, to reset kompa może załatwic sprawę.
Sprawdź, czy uruchamia się turbina przy około 1800-2000 obrotów.
Może zsunął się przewód ciśnieniowy od interkulera do czujnika ciśnienia doładowania (znajduje się za interkiulerem, centralnie z tyłu przed podszybiem), wtedy też auto nie wyjdzie na obroty, bo czujnik odczytuje złe dane.
Sprawdź wszystkie przewody powietrza między silnikiem, turbiną, a interkulerem. Jeżeli któryś z nich nie dolega dokładnie i puszcza powietrze, to będzie cały czas praca awaryjna.
wlodeka - 24-08-2008, 12:56
dzięki za podpowiedzi
odpowiadam
1. KONTROLKA JEST SPRAWNA - po odpaleniu gaśnie
2. JAK SPRAWDZIĆ czy działa TURBINA ???
3. przewód ciśnieniowy od interkulera do czujnika ciśnienia doładowania jest OK !
4. przewody powietrzne też OK !
czyli jak widzicie CZARNA MAGIA
a tak szczerze na jakie mniej więcej powinien wchodzić obroty przy 1, 2, 3 biegu i gazu do dechy ?
czekam na pomoc
miczon - 24-08-2008, 13:48
Jeżeli chodzi o turbinę, to na "ucho" Usłyszysz charakterystyczny gwizd.
wlodeka napisał/a: | a tak szczerze na jakie mniej więcej powinien wchodzić obroty przy 1, 2, 3 biegu i gazu do dechy ? |
Na każdym biegu do 4500 obrotów - tyle fabryka dała, powyżej sam już odcina...
Hmm... szczerze powiem, że brak mi pomysłów..
Czy przed grzebaniem w silniku przez mechanika, poza tym, że samochód wyrzucał wodę i się grzał, wszystko było OK? Tzn nie było problemów z obrotami? Jeżeli nie, to znaczy, że coś niestety musiał poknocić...
Proponuję znaleźć jakiś serwis i zczytać błędy z komputera, coś powinno wyjść...
tomekrvf - 24-08-2008, 21:42
wlodeka, sprawdź filtr paliwa. Jak masz jakiś tani zamiennik z JC to kup np Knechta o symbolu KC46
Anonymous - 26-10-2008, 18:53
witam
co w końcu było przyczyną ,
NAPRAWILIŚCIE?
pozdrawiam
Bartek.
|
|
|