Carisma - Techniczne - carisma 1.9 diesel
LEWY - 24-08-2008, 16:08 Temat postu: carisma 1.9 diesel wiec moją cari śmigam juz pól roku nakulalem 11tyś, kupowalem ja z zamiarem jeżdzenia po czaci do 1g ale spodobała mi sie i zostaje,
ale chciałbym ja zrobić bo ma kilka wad.
1. jutro wymieniam olej, jest mineralny a licznikowo mam 196tyś km 97rok, wlac pół syntetyk?
(wlalem do lancera 1,3 półsyntetyk przy 225tys i jest ok nic nie ubyło wycieków tez nie ma )
2.spotkał sie juz ktos z takimi wyciekami ? bo naprawde obejżalem wszystko i nie wiem skad to moze leciec ze skrzyni ? no i mokro jest tez w okolicy paska
3. biegi ciężko wchodza w 5 trafic to tylko szczescie choc zauważylem ze jak obroty sa wyzsze to czesciej sie udaje pewnie to niesmiertelny problem z tulejkami ktore zamówilem
chce tez wymienic olej na elfa TRX 75W80 pomoże to cos czy to moze jakis powazniejszy problem ( bo juz nawet łożysko oporowe slychac czasem przez chwile po odpaleniu)
4. zdejmowałem te plastikowe nadkola i zobaczyłem ze przed lewym przednim kolem mam intercooler, zdawało mi sie ze w cari to jest TD wiec ktos dolożyl czy to jakies nieporozumienie ?
jak ktos ma czas i odpowie to bardzo dziekuje pozdro
Anonymous - 24-08-2008, 16:27
a u Ciebie jest 1.9td czy 1.9DiD???
ad1) mysle ze za wczesnie jest na polsyntetyk - szfagrowi do laguny 1.9 dci w serwise leja mineralny i ma 260 tys przejechane.
ad2) jesli cieknie Ci w okolicach paska sprawdz czy nie ubywa Ci pynow - moze pompa wody juz cieknie.
LEWY - 24-08-2008, 16:54
nie mam na bank 1,9 td przynajmniej rocznikowo 97 DID byly chyba po 2000.
Płyn wymianiałem dosyc dawno i od tamtej pory nic nie musialem dolewac to samo tyczy sie oleju w silniku wiec nie wiem juz co to moze byc za wyciek
Anonymous - 25-08-2008, 00:17
Cari 1.9 TD ma intercooler, oznaczenie jest TD a w rzeczywistości jest TDI. Wszystko się zgadza, martwiłbym się gdyby go nie było
Anonymous - 25-08-2008, 06:40
Przy takim przebiegu wlej Castrol Magnatec 10W/40.
Możliwe ze cieknie ci ze skrzyni. ja miałem tak od spodu zachlapane. Powód-uszczelniacze i simering w skrzyni.
Może pomoże wymiana oleju (ale jeśli cieknie to skrzynie trzeba zobaczyć).
To dobrze ze masz intercooler.
kielurkk - 25-08-2008, 22:49
lej półsyntetyk
adamk4 napisał/a: | Przy takim przebiegu wlej Castrol Magnatec 10W/40. |
dokładnie na takim jeżdże już trzecia wymiana u mnie będzie po przejściu z minerala i nic nie ubywa ani nie cieknie
intercooler jest tam gdzie piszesz
co do wycieków oleju sprawdź simmering na wale korobowym od strony rozrządu
a ze skrzyni to mogą być początki padania simeringu na wybieraku biegów no chyba że też Ci cieknie na wale bądź na walku ze skrzyni. Spróbuj określić co to za olej czy silnikowy czy przekładniowy
Anonymous - 26-08-2008, 10:32
kielurkk a co jaki czas lub przebieg zmieniasz olej? Bo jak tutaj http://lubricantadvisor.v....com/Select.asp podstawisz dane to wychodzi, że co 7500 km
LEWY - 26-08-2008, 10:35
ok dziekuje za rady narazie to chcę zrobic tak
wymienic olej w skrzyni umyc samochód od spodu pośmigac i zobaczyc skąd te wycieki
ale jeszcze jednej rzeczy nie wiem jak wymienic ten olej gdzie sa korki ???
MAłY - 26-08-2008, 19:35
wyciek na drugim zdjeciu w okolicy paska rozrządu to moze byc uszczelniacz na wałku pompy olejowej(tak przynajmniej bylo u mnie).chcac to wymienic musisz zdjąć pasek rozrządu.jesli masz odpowiednie klucze to powinno Ci zająć nie więcej jak 40min.
Jeśli chodzi o korki, to spustowy widać na pierwszym zdjęciu, a korek do zalania jest z przodu skrzyni(plastikowy,cos w rodzaju motylka).
kielurkk - 26-08-2008, 22:16
jzl, wymieniałem co 10 tys ale wyczytałem że co 15 się zmienia więc tak robię.
MAłY napisał/a: | a korek do zalania jest z przodu skrzyni(plastikowy,cos w rodzaju motylka). |
dodam tylko ż ten korek ma podwójne zadanie jest wlewowym i kontrolnym korkiem czyli lejesz tyle oleju aż się nie przeleje przez niego
lesmen - 02-05-2010, 13:35
Trochę odświeżę temat bo mam podobny problem. Ostatnio w okolicach paska wielorowkowego widać od dołu wyciek oleju, dokładnie jak u kolegi LEWY na 2 zdj.
Jaka uszczelka może być zużyta? Proszę o rady kto miał też ten problem.
kami mits - 02-05-2010, 17:34
Witam,
Ja miałem taki sam problem, że ciekł mi olej i wszystko jest w oleju, wymieniłem pompę wodną bo mi walnęła i simering.
Muszę umyć silnik. Mył ktoś silnik? Jak tak to jakim płynem i jak to robiliście tzn czy można myjką ciśnieniową czy nie?
MAłY - 02-05-2010, 23:02
lesmen napisał/a: | Jaka uszczelka może być zużyta? |
uszczelniacz na wale i/lub uszczelniacz na wałku pompy olejowej
cronos2002 - 03-05-2010, 11:02
Geloo_Jedi napisał/a: | Cari 1.9 TD ma intercooler, oznaczenie jest TD a w rzeczywistości jest TDI. Wszystko się zgadza, martwiłbym się gdyby go nie było |
Małe sprostowanie TDI nie oznacza TD z intercoolerem. TDI jest to nazwa grupy VAG i oznacza silniki z wtryskiem bezpośrednim / Turbodiesel Direct Injection /.
Większość turbodiesli jest wyposażonych w intercooler /nie jestem pewien czy nie wszystkie/.
Jeśli chodzi o przebieg wymiany olejów to stara szkoła mówi o 10000 km wyższe okresy są w większości chwytem marketingowym. W silnikach renaulta są szczególnie wrażliwe panewki i tylko nawet z tego powodu należy częściej a nie rzadziej wymieniać olej i powinien to być olej co najmniej półsyntetyczny / jeśli silnik ma być bezawaryjny / . Moja carisma ma przejechane ponad 250000 km na pełnym syntetyku i żadnych wycieków dlaczego lepszy olej miałbym zamieniać na gorszy ?
kielurkk - 03-05-2010, 15:18
cronos2002 napisał/a: | Większość turbodiesli jest wyposażonych w intercooler /nie jestem pewien czy nie wszystkie/ |
nie wszystkie. Jest całe stado starych konstrukcyjne silników bez chłodnicy powietrza doładowującego.
co do olejów to może się to komuś przyda:
http://instrukcja.pl/i/ki...j_w_samochodzie
|
|
|