[XX-92]Colt C50 i starsze - [C5xA] witam swap colta..
karol220588 - 25-08-2008, 22:57 Temat postu: [C5xA] witam swap colta.. mam silnik komplenty z eclipsa 2.0 16v 150 KM z cala wiazka ,komputerem i oprzyzadowaniem .
planuje wsadzic to do colta C50 lub CA0 tylko potrzebuje kilku informacji takich jak
czy mocowania pasuja - ?
połosiki beda te same - ?
pewnie trzeba bedzie zawieszenie utwardzic z przodu
Anonymous - 25-08-2008, 23:13
Ekspertem od swapów nie jestem,ale moim zdaniem półoski nie beda takie same,mozesz nie zmiescic 2.0 do Colta,buda bedzie wymagała usztywnienia.Ogólnie rzezba w g.....
karol220588 - 25-08-2008, 23:28
hym wesjsc to wejdzie na 100 % alew tak patrzylem ze mocowania sa takie same moze ktos wie cos wiecej
czarnuch23 - 25-08-2008, 23:38
swap do ca0 odpada; slowa klucZowe jtjery I pomarancZowy trup.
w c50 silnik z tego co wiem pasuje.\
zmiana hamow I ZAWIASU JEST NIEZBEDNA!
ZABwa przednia Ale pracochlonna tomek ma juz dosc dlugo c58 z 2.0
na minus tego silnika to jego masa sporo zmieni w prowadzeniu auta.
Anonymous - 25-08-2008, 23:39
na form jest uzytkownik ktory jezdzi coltem c50 z 4g63 z eclipsa 1g, tak wiec jest to mozliwe, kwestia tylko ilosci energii potrzebna do dokonania tego
karol220588 - 26-08-2008, 00:12
no to zajbiscie ciekawe skad jest swap moze ruszy szybciej niz myslalem ..
jaki ma oni nik ?
Hugo - 26-08-2008, 00:15
karol220588 napisał/a: | jaki ma oni nik ? | Tomasz82
Hubeeert - 26-08-2008, 01:13
czarnuch23 napisał/a: | ZABwa przednia Ale pracochlonna tomek ma juz dosc dlugo c58 z 2.0
na minus tego silnika to jego masa sporo zmieni w prowadzeniu auta. |
Masa silnika jest właściwie identyczna. Tzn silników 4G61 4G67 i 4G63 a więc 1.6, 1.8 i 2.0.
Jeżeli C5xA to C53A lub C58A oba GTI. Oba mają takie same hamulce i zawieszenia. Wystarczające do mocy silnika z Eclipse.
karol220588 - 26-08-2008, 10:49
czyli lepiej kuic bude od colta 1.6 lub 1.8 wystarczy przelozyc wtedy sam silnik wiazke i kompa + kilka drobiazgow (to poduszki tez beda z tego 1.6 lub 1.8 pasowaly???) .
a od 1.3 polosie,zawieszenie dochodzi.
a CAo dlaczego odpada co tam niepasuje??
Anonymous - 26-08-2008, 17:58
mysle ze w CA0 tez podejdzie, tyle ze najlepiej gti, nie znam nikogo kto by widzial nawet takie cudo, ale to nie przeszkadza zeby twoj byl pierwszy
Anonymous - 26-08-2008, 20:40
a swap z carismy 1,8GTI do colta CJ0, ktos juz takie cudo robil?? silnik i skrzynia wejda?? Lapy sa te same czy trzeba rzeźbic??
karol220588 - 26-08-2008, 20:53
zeby mi napisal ze co ca0 wejdzie silnik bez przerabiania lap to kupuje odrazu a a c50 trzeba szukac w miare zeby nie byl tak zniszczony i zardziewialy
czarnuch23 - 26-08-2008, 22:32
Do CA0 nie wchodza silniki 4g63 sprawdzone.
Trzeba spawac lapy co wcale nie jest latwe (przyklad colta udanego po swapie- urywalo polosie bo silnik nie byl wspolosiowo)
przyklad 2 to pomaranczowy trup w ktorym wszytko bylo spwawne nieudolnie i silnik wyrywal lapy z budy,
Ciecie i spawanie karoseri to jedno a ciecie i spawanie nosnej konstrukcji auta to 2.
Zakladajac ze wyspawasz sobie lapy, silnik ci sie jakos zmiesci miedzy podluznicami (podobno teoretycznie sie da- jak to jest w praktyce?)
Ja nie chcial bym siedziec w samochodzie o mocy 150km ktory byl ciety i spawany z przodu.
Pozatym silniki 4g92-4g93 sa mniejszymi i lzejszymi jednostkami od 4g63.
Niestety z zalem musze stwierdzic za jednym z mechanikow (guru) ze te jednostki byly projektowane na odwal- tanie niezbyt mocne - takie zrobione przez ksiegowych....
Efekt w ca0 bedzie taki jak juz jakism sposobem upchniesz silnik bedziesz musial zmienic hamulce bo seryjne GTi nie podolaja (opinia uzytkownika GTi ze sa za slabe do 140koni)
Silnik jest ciezszy srodek ciezkosci auta sie zmieni, buda GLXi nie ma z tylu drazka stabilizujacego a GTi jest ciezko zdobyc* czyli zawias tez modyfikacja bo bedzie zamiatal tylem w zakretach.
Byly takie colty i sa gdzies dalej ale na codzien ciezkie do jazdy.
Wyjasniajac pisze tu o silnikach 4g63 z turbina bo te byly montowane przez fanatykow mocy.
Mi by sie nie chcialo wolnossacego montowac do ca0- tyle zachodu dla 10 koni lepiej polowac na GTi....
C50 jest mniej roboty i samochod lepiej to zniesie, dla mnie wyjscie jest proste.
karol220588 - 27-08-2008, 09:05
NO ZAOBCZYMY JAK TO BEDZIE ktora buda trafi sie pierwsza .
dzis jade wycinanac z dawcy mocowania stare moze sie przydadza i jeszcze kilka innych rzecz sobie wezme
moze ktos ma na sprZedanie bude jakas z padnietym silnikiem lub bez ?
Hubeeert - 27-08-2008, 10:42
jest temat - kolejne GTI NA TAPECIE - zamiescilem tam ogloszenie z Holandii o C58A
|
|
|