To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Problem z uruchomieniem oraz spadek obrotów

Darou - 01-09-2008, 12:41
Temat postu: Problem z uruchomieniem oraz spadek obrotów
Witam wszystkich!!
Mam problem z Galantem 1.8 pełny wtrysk (E32A). Za każdym razem gdy odpalam na zimnym silniku obroty na początku trzymają się na poziomie 1300-1400 a w momencie ruszania spadają do 500-600 i tak przez pierwsze 5 min dopóki nie rozgrzeje się silnik. Później problem znika i wszystko pracuje jak w zegarku.
Czy to nie jest kwestia silniczka krokowego wraz z przespustnicą?
Do tego jeszcze czasami nie chce odpalić. Problem z odpalaniem pojawił się po wymianie rozrządu i paska klinowego. Nie wiem czy czasami winna nie leży po stronie gości którzy ustawiali ten pasek bo bardzo często piszczy po odpaleniu. Przy odpalaniu łapie obroty dosłownie na sekundę i gaśnie. Może się ślizga....?!
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Pozdrawiam!

stani78 - 01-09-2008, 13:31
Temat postu: Problem z uruchomieniem oraz
Witam. Prawdopodobnie uszkodzony jest dwupinowy czujnik temperatury silnika na termostacie . Jeśli chodzi o piszczenie zobacz pasek od alternatora.
jacek11 - 03-09-2008, 21:51

Czy po wymianie pasków auto straciło na mocy?
Darou - 04-09-2008, 22:17

Nie nie zauważyłem żadnych spadków mocy...na szczęście nie ma z tym problemu.
Zastanawiam się najprostszym rozwiązaniem nie będzie podłączenie pod komputer...myślicie że to jest wystarczające żeby wykryć usterki?

jacek11 - 05-09-2008, 22:59

stani78 napisał/a:
Prawdopodobnie uszkodzony jest dwupinowy czujnik temperatury silnika na termostacie


Od tego bym zaczął.
Skoro nie stracił na mocy,to rozrząd jest ok.
Naciąg paska altelnatora ma spore znaczenie.
Jeśli będzie za słabo,akumulator się nie doładuje,i altelnator będzie stawiał
większy opór.


:) :)

Darou - 16-09-2008, 10:53

Dzisiaj oddaję Galanta do warsztatu niech grzebią zobaczymy co jest nie tak.
Zdam relację po odbiorze.
Pozdrawiam

[ Dodano: 18-09-2008, 09:38 ]
Jestem już po wizycie w warsztacie. Przeczyścili mi przepustnice i silniczek krokowy. Ale niestety nie zauważyłem większych zmian. Nadal na zimnym silniku są moce spadki obrotów do póki się nie rozgrzeje:/ Poza tym dowiedziałem się że silnik powoli domaga się kapitalki, jeden z garów ledwo dyszy. Generalnie nie jest dobrze. Jakieś propozycje?
Pozdrawiam

[ Dodano: 24-09-2008, 10:17 ]
stani78 napisał/a:
Witam. Prawdopodobnie uszkodzony jest dwupinowy czujnik temperatury silnika na termostacie . Jeśli chodzi o piszczenie zobacz pasek od alternatora.


Wielkie dzięki Stani78 strzał w dziesiątkę po wymianie czujnika temperatury samochód odpala bez problemu, a ostatnio problem ten pojawiał się już przy każdym odpalaniu na zimnym silniku! A pasek po prostu sam przestał piszczeć.
Jeszcze tylko te obroty które spadają aż do 500...Co można z tym zrobić? Przepustnica przeczyszczona wraz z silniczkiem krokowym. Może tutaj też jakieś czujniki dają błędne info?!
Generalnie problem wygląda tak że obroty spadają do 500/600 przy zimnym silniku na luzie, podczas hamowania i nawet przy skręcie kierownicą. W momencie gdy odpalę wszystko jest w porządku dopóki nie ruszę. Po rozgrzaniu raczej nie występuje ten problem...
Proszę o pomoc!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group