To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Regulacja (kasowanie luzu) w przekładni kierowniczej.

Anonymous - 12-05-2006, 11:43
Temat postu: Regulacja (kasowanie luzu) w przekładni kierowniczej.
Witam. Mam do forumowiczów pytanie. Czy w Carismie rok 96 poj. 1800 jest mozliwosc regulacji lub "kasowania luzu" w przekładni kierowniczej. Dodam ze jest ze wspomaganiem.
Ewentualnie czy jest to trudne do wykonania samemu. Jeszcze jedna prosba gdyby ktos mial schemacik kolumny kierowniczej oraz przekładni kierowniczej bylbym wdzieczny za udostepnienie.

Pozdrawiam

Anonymous - 12-05-2006, 12:04

ja kasowalem takie luzy juz trzy razy, jest to dosc proste................wymienialem przekladnie, tak powaznie to kolejna wada carismy (imho) i nie spotkalem sie zeby mozna to bylo zrobic mechanicznie.

edit. kofi cos wspominal w innym temacie ze mozna przestawic w bok przekladnie zmieniajac sobie promien skretu w jedna strone - ale takie wynalazki nie sa dla mnie :-)

Anonymous - 12-05-2006, 13:02

A jak jesli mozna zapytac ??
Czy dostep jest trudny ??

Rozmiem ze w koncu skonczylo sie na wymianie pzekladni ?????

Pozdrawiam

Anonymous - 12-05-2006, 13:32

kofi napisał/a:
wiem, ze u mnie jest to maglownica, ktora ma juz jakis tam swoj luz. Rozmawialem z mechanikami w autoGT. Powiedzieli, ze w pozycji na wprost najbardziej wyciera sie przekladnia i mozna to zdrutowac tak aby przestawic ja troche "obok". Efekt bedzie taki ze promien skretu w lewo bedzie nieco mniejszy niz w prawo (albo odwrotnie), ale ogolnie nie polecaja takiego drutowania.


ja nigdy, czegos takiegi nie robilem i nie zrobilbym.
u mnie poprostu jak pojawial sie luz lub stuki to przekladnie wymienialem (raz na gwarancji i dwa razy we wlasnym zakresie - juz po gwarancji).
raz na dwa lata - przeglad co 15tys lub co roku, przekladnia raz na dwa lata :D :cry:

szczeslaw - 12-05-2006, 16:41

Istnieje możliwość skasowania luzu na przekładni ale wszystko zależy od jej stanu.
Jeżeli luzy są już duże to można jej troszkę zmniejszyć, ale dalej będą. Jeżeli luz jest niewielki to na jakiś czas można się go pozbyć.
Żeby to zrobić trzeba się troszkę nagimnastykować w kanale (lub na podnośniku), ale da się to zrobić bez wyciągania przekładni - to jest ważne.
Robiłem to w dwóch autkach i nie widzę żadnych problemów.
Nie wiem jak jest w Carismie, ale w Crosie jest takie teflnowe czułenko po którym jeździ listwa zębata. Ono dociska listwę do zębatki znajdującej się na osi kolumny kierownicy. Czułenko z kolei jest dociskane przez sprężynę i śrubę regulacyjną. Jeżeli czułenko się wytrze (przypominam - w Corsie jest teflonowe ale nie wiem jak w Carismie) lub sprężyna "zmięknie", pojawiają się własnie luzy.
Bardzo rzadko luzy w tych autkach spowodowane są wytarciem samej listwy zębatej.

Matejko - 12-05-2006, 17:58

tak jakby co u japaneze nowa przekladnia kosztuje ok. 990zl, przy zwrocie starej oddaja 400zl, a ja znalazlem na allegro kompletny uklad kierowniczy za ~150zl
Anonymous - 13-05-2006, 08:31

Dziekuję za odpowiedzi. Luzy sie bardzo male. przekladnia odzywa sie czasami na kocich lbach.
Sadze ze regulacja pomoze mi na jakisz czas.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group