To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Stuki w silniku

Zhan - 05-09-2008, 23:03
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Stuki w silniku
witam,

dzis zauwazylem, ze cos mi stuka w silniku, jest to dosc glosne stukanie, tak ze stojac obok samochodu bardzo wyraznie je slychac... jest to dosc rytmiczne stukanie, na wolnych obrotach efekt jest podobny do dzwieku starej młockarni :)
charakterystyczna jest cyklicznosc tych stukow, czyli najpierw cicho i coraz glosniej, potem sekunda prawie ciszy i znowu, cicho i coraz glosniej, taki cykl na wolnych trwa kilka sekund
najglosniej jest na wolnych obrotach, im wyzsze obroty tym stuki cichsze i dlugosc cyklu sie skraca
od kilku dni zaczelo byc slychac popychacze ale tylko na zimnym silniku, czy to co opisalem moze miec zwiazek z popychaczami?
przebieg 215 tys, olej valvoline maxlife 10W40 wymieniany jakies 6 tys temu, poziom na dzis w normie
auto ekspoatowane raczej intensywnie, duzo jezdzi na wysokich obrotach

jakies sugestie?
nagralem telefonem dzwiek pracy silnika ale jakosc jest slaba i tylko wolne obroty sa

http://www.artur.polnet.cc/files/Nagranie(1).mp3

pozdrawiam
Artur

seir - 07-09-2008, 10:05

Dochodzi do tego dźwięk jakby "płukania"? Mam to samo - w ASO powiedzieli mi, że trzeba przeczyścić silnik i wymienić olej - na jaki? Nie powiedzieli, bo wszystko chcą sami robić :)

Płukanie może być powodem niskiego poziomu oleju, ale Ty mówisz, że masz OK, czyli płukanie może nie występować...

Był już kiedyś temat o stukaniu i ktoś polecił olej: Motul 6100 Synergie + Tech. SAE 10W40

irekkczek - 07-09-2008, 11:41

a nasłuchuj bardziej przy lewym przednim kole(od kierowcy), tam jest skrzynia, mi się wydaje jak na dźwięk dochodzący ze skrzyni. wciśnij sprzęgło i sprawdź czy dźwięk ucichł. daj znać
Zhan - 07-09-2008, 16:08

irekkczek napisał/a:
a nasłuchuj bardziej przy lewym przednim kole(od kierowcy), tam jest skrzynia, mi się wydaje jak na dźwięk dochodzący ze skrzyni. wciśnij sprzęgło i sprawdź czy dźwięk ucichł. daj znać


mam automat...
na moje ucho stuki dochodza z okolic glowicy ale ciezko precyzyjnie okreslic ich zrodlo

brodzky - 08-09-2008, 16:22

Popychacze :) Jest o tym duzo na forum. Jak podniesiesz obroty to stukanie przyspiesza i potem znika?
seir - 08-09-2008, 18:46

brodzky napisał/a:
Popychacze :) Jest o tym duzo na forum. Jak podniesiesz obroty to stukanie przyspiesza i potem znika?



U mnie tak. Przy wyższych obrotach stukania nie ma, a jak silnik się nagrzeje po czasie to już cisza jest :) To popychacze? Not good... Cięzkie to to w wymianie?

sampler - 08-09-2008, 19:58

W 90 % wystarczy czyszczenie. Wymiana w razie czego nie jest trudna. Opis czyszczenia w watku na temat cykania.
Zhan - 08-09-2008, 20:44

brodzky napisał/a:
Popychacze :) Jest o tym duzo na forum. Jak podniesiesz obroty to stukanie przyspiesza i potem znika?


wlasnie wydaje mi sie, ze nie zanika na wysokich tylko mocno cichnie ale jak sie wsluchac to caly czas slychac...
troche zaganiany jestem ostatnio wiec nie mam czasu dokladnie sie temu przyjzec ale wydaje mi sie, ze to tez zaley od temperatury silnika, rano jak jest zimny to klekocze przez pierwsze kilka sekund, pozniej jest cisza az do osiagniecia temperatury roboczej...
moze faktycznie sprobuje wymienic olej, wczesniej do starego doleje czegos do plukania silnika, moze cos da...

seir - 08-09-2008, 20:58

wymienię olej na motul i powiem jak tam. Podjade też na shell i przeplukam... Oby pomogło :(

[ Dodano: 09-09-2008, 12:29 ]
Jeśli kogoś to zainteresuje:

Byłem w warsztacie, zawitałem tam zupełnie przypadkowo. Zobaczyłem, że gość robi Colt'a to pomyślałem, że może i przy Galancie zrobi. Zajrzał pod maskę, posłuchał, pooglądał i stwierdził, że to napewno NIE są popychacze (popychacze "wbijają"). Silnika nie ma sensu ponoć czyścić, wszystko chodzi ok, ale ktoś przed sprzedażą zalał jakieś g***no i... trzeba wymienić...

I teraz pytanie. Facet zaproponował mi wymianę oleju na jego serwisowe BP, a jak powiedziałem żeby zalać Motul'em 6100 półsyntetyk to pokiwał, że nie i że ten BP też półsyntetyk 10W40. Mówił też, że leje go wszystkim i szczerze poleca - nie jest jakis super tani, ale... no zobaczymy...

Zhan - 09-09-2008, 15:05

seir napisał/a:
wymienię olej na motul i powiem jak tam. Podjade też na shell i przeplukam... Oby pomogło :(


ja dzis kupilem ten preparat shell do czyszczenia silnika ale na etykiecie nie jest napisane ile go trzeba wlac, moze ktos podpowiedziec jak go stosowac?

pozdrawiam

Remik - 04-03-2010, 10:57
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Stukanie w tylnej części głowicy! Pomocy!
Witam wszystkich!
Na wstępie wyjaśnię że dość skrupulatnie przeszukałem forum w strawie problemu z którym się borykam od 3 dni. Nie wiem jednak czy podane "recepty" drogich kolegów pasują do mojego przypadku. Bardzo proszę więc o pomoc!
Kupiłem Galanta pod koniec stycznia 2010r. Zaraz po zakupie wymieniłem olej na Castrol Magnatec 10W40. Wszystko chodziło jak trzeba. Olej który zlałem bym bardzo mocno spracowany sadząc po kolorze. Przez dwa tygodnie po wymianie nic specjalnego się nie działo, od czasu do czasu zastukał tylko w tej obecnie dzwoniącej tylnej części ale ty były chwilowe ekscesy. Zrobiłem w ciągu miesiąca już ok 2000km i od 4 dni mam niemały problem. Otóż z tej tylnej części tak dzwoni ze się boje żeby mi się silnik nie rozpadł. Więc mam kilka wersji wniosków (potwierdźcie lub zaprzeczcie proszę):
1) mógł być zalany wcześniej olej 15W40, zalałem 10W40 i to stworzyło problem (przeczyścił się i to stworzyło problem)-rozwiązaniem mogłoby być zalanie go 15W40 poprzedzone preparatem do czyszczenia np. Auto doktor...
2) mechanik sugeruje mi rozebranie głowicy i przeczyszczenie ewentualnie wymianę popychaczy(koszt kompletu z robocizna ok 1000zł:()
3)inny mechanik stwierdził ze możne to być przestawiony rozrząd...wiec zabronił jeździć. Ale auto nie straciło nic na mocy i zapala na dotyk...

Koledzy proszę poradźcie coś bo już niedługo mi włosy z głowy powypadają...i Galant mnie przeżyje...oczywiście chciałbym spróbować najmniej kosztownych zabiegów, o ile to możliwe...

sampler - 04-03-2010, 11:10

Nie wiemy jaki to dzwiek ale prawdopodobnie stuka popychacz. Wiec jesli to to to na dzien dobry plukanka u wymiana oleju ale bron boze na mineralny. Min. 10W40 ale cos lepszego niz Castrol. Zalej Valvoline lub Motul.
Remik - 04-03-2010, 11:14

Właśnie się doczytałem że może pomóc Liqui Moly do wyciszenia popychaczy hydraulicznych. Jak myślisz?
pelu - 04-03-2010, 11:23

tez stawiam na popychacz lub zawor. po przestawieniu rozrzadu napewno bylaby roznica w mocy silnika
Remik - 04-03-2010, 11:27

Koledzy jak myślicie...lać ten specyfik-Liqui Moly? Chcę zacząć od najmniej kosztownych sposobów rozwiązania problemu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group