Sigma/Diamante Techniczne - olej silnikowy
shepp - 06-09-2008, 11:48 Temat postu: olej silnikowy Witam wszystkich forumowiczów.
Sigmę 12v 92' automat kupiłem kilka lat temu w Niemczech z przebiegiem 74 tys km. Obecnie na liczniku mam 110 tys km.Nie wiem na jakim oleju jeżdził poprzedni właściciel.
Ja zawsze lałem Mobil M (mineralny). Na 10 tys km muszę dolewać około półtora litra.Czy jest sens przejść na półsyntetyk?
lukasz12 - 06-09-2008, 18:59
Coś musi być nie tak z silnikiem lub uszczelniaczami skoro spala 1.5 l i to oleju mineralnego na 10000 km. Tym bardziej dziwne jest to przy tak małym przebiegu.Obawiam się że zmiana na półsyntentyk mogłaby tylko pogorszyć sprawę. U mnie spala podobne ilości ale półsyntetycznego, pozatym mam przebieg 247 tyś.
zbyszek05 - 07-09-2008, 20:31
to znaczy niekoniecznie musi spalać ???? moze go gubi ???sprężarka do klimy? uszczelniacze na rozrządzie...między skrzynią a silnikiem...głowice,misa olejowa,pokrywy zaworów .obejrzyj silnik od spodu ....spróbuj go umyć i pojezdzić ...potem ponowne oględziny bo jak na ten przebieg to sporo .ja mam taki jak kolega łukasz przebieg ale na 10000 tys. dolewam ok.0.5-0.7l.oleju ale silnika nie oszcz ędzam ,nie zamulam tylko wykorzystuje jak złapie odpowiednią temperaturę olej a ja dobry asfalt oczywiście nie wstydzę sie napisać że ten silnik zjada olej pod obciążeniem a reszta wykapuje przez sprężarkę od klimy bo jest zaolejona od spodu.dodam że mi wchodzi ok.4.3 litra oleju do silnika 24V .olej maxlife 10/40 filtr mann'a .na razie wszystko ok. co jakiś czas popukuje /klepie/ jakiś regulator oleju :doubt:pozdrawiam
painkiller - 11-03-2009, 07:49
Pozwolę sobie odświeżyć temat oleju. Przymierzam się do wymiany oleju i filtra i zastanawiam się jaki wlać półsyntetyk czy mineralny? Nie wiem co tam jest w tej chwili wlane, jak zabierałem go z Niemiec to miał uzupełniane jakimś wynalazkiem ale nie pamiętam co to było
Pexu - 11-03-2009, 07:53
A jaki masz aktualny przebieg? No i w jakiej kondyncji jest silnik, zżera olej?
painkiller - 11-03-2009, 08:41
Przebieg podchodzi pod 300 tysi a ubytki wynikają chyba tylko z wycieków (nie dymi na niebiesko)
Pexu - 11-03-2009, 08:45
Boję się by półsyntetyk nie spotęgował ubytków oleju...
Dla świętego spokoju chyba jednak bym wlał mineralny, dobrej firmy. Ale może ws3maj się z tym aż inni koledzy się wypowiedzą.
A którędy Ci olej ucieka? Może da się coś z tym zrobić?
painkiller - 11-03-2009, 08:48
Łatwiej powiedzieć którędy nie ucieka ale na poważnie to ubytki nie są duże, silnik jest zachlapany olejem ale na bagnecie powoli ubywa, przed wakacjami mam zamiar uporać się z tymi wyciekami
Coś mi świta że ten niemiecki olej to był mineralny ale nie jestem pewien bo ze szwabskiego opisu nie szło wywnioskować
Pexu - 11-03-2009, 08:56
Jeżeli coś tam w papierach wskazuje że był mineralny, to są dwie drogi:
Albo, tak jak pisałem, zalewasz go dobrym minrałem i mam święty spokój, albo też bawisz się (po załataniu dziur którymi Ci olej sączy ) w płukankę i zalewasz go półsyntetykiem - o ile, tak jak pisałeś faktycznie oleju nie pali.
Ja osobiście wybrałbym tą pierwszą opcję, zważywszy na przebieg...
wojtas - 11-03-2009, 08:59
Witam. Widzę że nie tylko ja ma problem z ubywającym olejem, podejrzewam że większość z nas ma ten problem tylko boi się przyznać. Mój misiek obecnie ma na budziku 137kkm a łyka olej jak by miał z 260kkm. Moim skromnym zdaniem przyczyną nie będą wycieki tylko nieszczelne uszczelniacze zaworów. Czy to przy przebiegu 137kkm czy, 300kkm będą wyglądały tak samo twardo . Najgorsze z tego wszystkiego jest jednak fakt że katalizator powoli się zapycha.
Pexu - 11-03-2009, 09:04
Kolego, przy 137000 już Ci zżera olej?
Oryginalny masz przebieg?
Anonymous - 11-03-2009, 10:25
no coz ja sie przyznam bez bicia miale wycieki spod pokrywy zaworow na jednej i drugiej glowicy ale uporalem sie z tym obecnie mam nie wielki wyciek z czujnika niskiego stanu oleju z miski ale to ogolnie nie przeszkadza, natomisat olej dolewam okolo litra na 10000 km ale powiem tak w tych silnikach to norma to jest v6 te silniki musza brac olej bo to jest ich genetyka i nie ma na to regóły fakt ze przez uszczelniacze bedzie cos spadac stan oleju ale nie do takiego stopnia by byly az tak duze ubytki , tak wiec nie martwic sie tym ze sigma spala cos oleju
zbyszek05 - 11-03-2009, 10:53
słuchajcie ..wiem z doświadczenia i to jest poparte naukowo że kazdy silnik musi brać olej -coś musi go smarować bo inaczej się zatrze . silniki 24 zaworowe biorą olej już z racji swojej konstrukcji - reszta zależy od stylu jazdy i od ciężkiej nogi - nie wierzę w nie branie oleju .a to że go ktoś nie dolewa to nie znaczy ze nie bierze bo bierze ele od wymiany do wymiany starcza ...w sigmie ilość oleju silnikowego to 4.3 litra więc gdy zejdzie od wymiany do ...0,5 litra to już to widać - tak że nawet przy 100 000 przebiegu mozemy już dolewać ,przez wycieki ,jazdę na ssaniu bo silnik się nie rozgrzeje/krótkie odcinki np.do sklepu /pogoda - mrozy itd... myślę że jak na 250 000 przebiegu 05-07 litra oleju od wymiany do ...to niewiele .bmw spala go znacznie więcej no i nissany też lubią jeść olej
painkiller - 11-03-2009, 11:24
Dobrze, ale jaki lejecie, mineralny czy półsyntetyk?
Pexu - 11-03-2009, 11:30
Ja w swoim Escorcie przeszedłem na minerał przy przebiegu 220 000km.
Ty masz prawie 300...
Obecnie w Miśku mam najechane 116 000 - po zakupie przy 114 250 zalałem go półsyntetykiem...
Moje zdanie już znasz
|
|
|