Pajero IV - Over Driver
jawaldek - 06-09-2008, 17:15 Temat postu: Over Driver
Witam wszystkich. W moim Misku skrzynia automat zaciął się przycisk OVER DRIVER i w związku z tym mam cały czas podwyższone obroty i jazdę na sportowo a co za tym idzie podwyższone (znacznie) zużycie paliwa.Jutro (niedziela) jadę w trasę i ......... warsztaty nie są już czynne.Czy mogę sam jakoś ten problem rozwiązać ? Czy tylko warsztat ? Pozdrówka i czekam,mimo soboty, na odpowiedzi-podpowiedzi
Anonymous - 07-09-2008, 14:56
Może da rade wyjąć bezpiecznik
jawaldek - 08-09-2008, 23:23
bartek2800 napisał/a: | Może da rade wyjąć bezpiecznik |
Dzięki za info ale się samo naprawiło Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? Spalił mi prawie 13 literków/100 oleju napędowego.A w drodze powrotnej CUD wszystko OK.Co było przyczyną i czemu się tak stało to najstarsi górale nie wiedzą Ale po rozmowach w warsztatach (trudno nazwać to rozmową->> ja w roli intruza) mam kilka pytań dotyczących automatycznych skrzyń biegów-ale to już będzie inny temat.Pozdrówka
tomusn - 09-09-2008, 08:37
jawaldek napisał/a: | Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? | nie jest to tryb sportowy tylko jazda bez OVER DRIVE'U - czyli nadbiegu czyli czwartego biegu.
czyli tniesz 90km/h na trójce przy 3.5tys obrotów zamiast 2.3tys (zakładam że diesel ma niższe obroty niż benzyna)
tryb sprotowy zmienia charakterystykę skrzyni, dłużej przeciąga na biegach, wcześniej redukuje - przy mniejszym nacisku pedału gazu itp - ogólnie więcej frajdy
jawaldek - 09-09-2008, 11:15
tomusn napisał/a: | jawaldek napisał/a: | Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? | nie jest to tryb sportowy tylko jazda bez OVER DRIVE'U - czyli nadbiegu czyli czwartego biegu.
czyli tniesz 90km/h na trójce przy 3.5tys obrotów zamiast 2.3tys (zakładam że diesel ma niższe obroty niż benzyna)
tryb sprotowy zmienia charakterystykę skrzyni, dłużej przeciąga na biegach, wcześniej redukuje - przy mniejszym nacisku pedału gazu itp - ogólnie więcej frajdy |
No i masz rację tak też i było,tylko dlaczego????? Dzięki za fachowe określenia a frajda to fakt -> jest przy wyprzedzaniu.Pozdrówka
tomusn - 09-09-2008, 14:03
może zrobiło się zwarcie, albo guziczek zawiesił?
|
|
|