To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] brak iskry na świecach

Anonymous - 12-05-2006, 18:00
Temat postu: [CA4A 1.6] brak iskry na świecach
Witam wszystkich.

Czytam i czytam te forum ale nie znalazłem tego co mnie interesuje.
Mam taki problem: mój colt'cik nie ma prądu na wyjściu z aparatu zapłonowego a prad do niego dochodzi (podobno) tak powiedział mechanik.
Jak moge sprawdzić czy aparat zapłonowy jest sprawny bądź nie, unikając wiecznego ciągania samochodu po mechanikach lub nawet pseudo-mechanikach.
Czy jeżeli jest coś nie tak w tym aparacie to musze kupić całą część czy jest mozliwość go naprawienia, oczywiście w zależności co uległo uszkodzeniu. - ale to chyba sam sobie odpowiedziałem na to pytanie.

jest to CAO 4G92

Bartek - 12-05-2006, 18:17

Jak zachowuje się kontrolka CE?
Jeżeli po przekręceniu kluczyka:
- zapala się i po chwili gaśnie i w czasie kręcenia się nie zapala - cewka zapłonowa, powertransistor lub aparat zapłonowy - trzeba przetestować cewkę i powertransistor
- zapala się i NIE gaśnie - uszkodzone ECU - moge conieco zaradzić ;)
- zapala się i po chwili gaśnie i ale w czasie kręcenia zapala zapala się - aparat zapłonowy

Anonymous - 12-05-2006, 19:47

kontrolka zapala się po chwili gasnie a podczas kręcenia nie zapala się.
co wskazuje na Twoją pierwszą mozliwość - jak to posprawdzać? jak zlokalizować cewkę i powertransistor?

Bartek - 12-05-2006, 21:16

Cewke masz umieszczoną w aparacie zapłonowym, tranzystor też :) - postaram się jakoś umieścić tu procedury testowe - do poniedziałku mam łączność z netem za pomocą GPRSa :)

Proszę:

Cewka:


Tranzystor:

Anonymous - 12-05-2006, 23:27

aha, dzięki, odrazu to przetestuje.

[ Dodano: 17-05-2006, 18:27 ]
wygląda na to że cewka i powertransistor jest w porządku.
Jak testować aparat zaplonowy?

[ Dodano: 19-05-2006, 18:38 ]
Witam wszystkich.

Prosze o pomoc. CAO 4G92 nie ma iskry na świecach, zostawilem go wieczorem a ranu już martwica.
Wcześniej jak był zimny i mu mocniej wcisnołem pedał gazu to sie dławił i buczał, po pewnym czasie przechodziło.
teraz to juz klops. próbowałem odczytać kod błędów z komputera to miałem coś takiego: sygnał, przerwa, sygnał, przerwa, sygnał, przerwa... itd. czy to jest w porządku?

Co mógłbym jeszcze sprawdzić!? POMOCY, moje autko stoi już 3 tygodnie i stoje w miejscu :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Dodano: 25-06-2006, 10:23 ]
Powiedzcie mi gdzie c Colt'cie umieszczony jest czujnik połozenia wału?
Coś sie z nim niedobrego dzieje i to jest przyczyna.

tresorex - 06-01-2010, 12:07

Mój colt ostatnio mnie zawiódł... poszło coś z elektryką. Aktualnie stoi u elektryka, który szuka przyczyn braku iskry.

Pierwsze domysły były że to aparat zapłonowy... jednak po włożeniu innego jest to samo.
Komputer sprawdzony przez elektronika i mówi że to co się w nich psuje jest ok ale czy komp jest sprawny to nie daje gwarancji.
W aucie mam nieoryginalny immobilaizer w którym coś tam padło.
Akumulator roczny - jest ok.

CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (nie pamiętam czy gaśnie po chwili, ale po wyłączeniu kluczyka zapala się tylko kontrolnie i gaśnie).

Paliwo dochodzi.

W aucie prąd jest, nie ma za to iskry.

Dziś kupiłem nowe kable i świece bo podobno kable były przyczyną całego bałaganu.

Czy ktoś z was miał podobną sytuację?

londolut - 06-01-2010, 14:33

tresorex, spróbuj podłożyć ECU z Colta bez immo. Weź diodę i przeczytaj błędy - ECU na 90% coś wypluje.
Hugo - 06-01-2010, 22:53

tresorex napisał/a:
CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem
To wskazuje na konkretny element uszkodzony tylko nie pamiętam co. Chyba cewka zapłonowa albo ECU.
halun1980 - 05-03-2010, 22:10

mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok
robertdg - 05-03-2010, 22:16

halun1980, a kręci się wogóle palec aparatu zapłonowego :?: może rozrząd strzelony
halun1980 - 05-03-2010, 22:35

rozrzad jest ok.do 2 kolta poprzekladalem cala elektronike i chodzi.wkladam do mojego i niema iskry i nieslychac pompy paliwa,azsilanie do modulu doczodzi
robertdg - 05-03-2010, 22:48

więc może moduł jest padniety
kartomaniak gti - 05-03-2010, 23:19

halun1980 napisał/a:
mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok

jaki silnik ?

camel22tlen - 07-07-2010, 12:18

sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony. Powinienes wyjac aparat zaplonowy i ten modul i zawiezc do kogos kto naprawia takie rzeczy, gdyz wydaje mi sie, ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1
idas - 07-07-2010, 12:35

camel22tlen napisał/a:
sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony.

Ten "moduł" to ECU, a kolega napisał że komputer ma sprawny.
camel22tlen napisał/a:
ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1

Jedyne "dostrojenie" to dobranie odpowiedniego do danego silnika komputera. Żadnej "kalibracji" się nie przeprowadza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group