To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Off Topic - Pilot od auto-alarmu

Anonymous - 07-09-2008, 09:47
Temat postu: Pilot od auto-alarmu
Mam taki problem, dla mnie niestety nie do rozwiązania, może ktoś bliżej elektroniki mi podpowie.
Otóż pilot od alarmu niedawno mi zasłabł, wymieniłem w nim baterię na inną, używaną już wcześniej którą dostałem od znajomego. Okazało się, że nagle pilot zwiększył swój zasięg o ok. 2 do ok 5 metrów. Po kilku razach jednak sprawy wróciły do normalności, po kilku tygodniach używając tej baterii nie mogłem już otworzyć pojazdu. Wymieniłem ją wówczas na nową, nieużywaną, tym razem nie było już tak że pilot nabrał nowego życia, po kilku tygodniach bateria nie była już w stanie podświetlić diody w pilocie. Ponieważ leżała ona dłuższy czas w domu i była nieco chudsza od tej co mieści się w moim pilocie, wymieniłem ją na nową kupioną w sklepie z prawidłowym rozmiarem. W chwili obecnej, mam szalone problemy z aktywacją i dezaktywacją alarmu, pomimo kilkudniowej baterii a dzieje się to od czasu rozładowania tej ostatniej i nie pomogła do końca wymiana na nową.

Czy może być to winą pilota? czy elektronika mogła się popsuć lub uszkodzić tak po prostu z upływu czasu, albo innych specyficznych czynników, i działać tak wybiórczo? Dodaję, że dioda na pilocie zapala się zawsze kiedy naciskam guziki, świeci mocno jak zawsze i nie ma żadnych znaków aby tliła się kiedy nie używam pilota. Po prostu tak jakby emitowany sygnał był już bardzo słaby. Elektrody w których jest bateria nie są zaśniedziałe itp.

Jeśli ktoś miał podobny problem, albo zna materię sprawy, proszę o odpowiedź, może konieczna będzie wymiana pilota...

jacek11 - 07-09-2008, 13:40

Mam taki samproblem.
Wydaje mi się,że to wina alarmu.
Mam dwa piloty,i działają tak samo.
Wymiana baterji nic nie dała.
Zdaje mi się,że problem jest w doprowadzeniu prądu.
:)

Anonymous - 08-09-2008, 15:53

Podczas wymiany baterii mogłeś niechcący ruszyć trymer odpowiedzialny za regulację fal radiowych pilota, a co za tym idzie - rozregulować go. Jeśli pilot nie działa w ogóle istnieje prawdopodobieństwo, że pilot się wykodował i konieczne jest jego ponowne zakodowanie. Do tego potrzebna jest instrukcja serwisowa danego alarmu i opis procedury kodowania. Jeśli ich nie posiadasz podaj nazwę i model alarmu to sprawdzę u siebie.

Co możesz zrobić?
Zdejmij obudowę pilota i odszukaj w/w trymer. Reguluje się go za pomocą małego śrubokręcika. Stojąc bardzo blisko samochodu kręć trymerem w prawo lub lewo wykonując "mikroskopijne" ruchy. Jeśli alarm zadziała odejdź od samochodu i powtarzaj czynność do momentu, gdy alarm będzie reagował z możliwie największej odległości od auta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group