Carisma - Techniczne - Falujace obroty i kontrolka A/P - o co chodzi?
Anonymous - 06-06-2005, 14:02 Temat postu: Falujace obroty i kontrolka A/P - o co chodzi? Witajcie, w moim autku na panelu od climatronic'a jest symbol A/P. Nie mam pojecia co ona oznacza, a tym bardziej drazni mnie jak co jakis czas zaczyna migac. Myslalem, ze to moze konczy sie gaz w instalacji, ale nic z tych rzeczy. Otoz uklad mam pelny i szczelny (ostatnio kontrolowalem). Wiecie moze co to moze oznaczac? To sprawa nr 1.
Sprawa nr 2 jest podobna do problemu jednego z forumowiczow. Otoz na biegu jalowym plywaja obroty. I nie widzialbym w tym nic dziwnego, jesli bylaby wlaczona klima. Niestety klimatyzacja jest wylaczona i silnik rozgrzany. Czy to chodzi o jakas regulacje na komputerze?
Pozdrawiam
Chooper - 06-06-2005, 14:17
ad.1 A/P to kontrokla filtru przeciwepyłkowego, że właśnie działa...jak mruga to nie do końca dobrze, jeśli mruga tylko w pochmurne deszczowe dni to w sumie looz, bo poprostu filtr pochłonął wilgoć i jak wyschnie to jest ok, a jak mruga niezależnie od pogody to znaczy, że filtr jest zapchany..oczyścić i po sprawie
Proponuję oczyścić tak czy inaczej, bo czystrze powietrze wpadnie do autka
link do operacji z filtrem ==>
Filtr A/P
w razie wątpliwości pytać
co do drugiego wątku to ja podpowiadał nie bedę bo jeszcze coś zepsujemy
Anonymous - 06-06-2005, 15:04
Dzieki za szybka odpowiedz, wlasnie tak jest z tym filtrem jak piszesz. Sprawe zaobserwowalem w sobote przy dosc duzych i intensywnych opadach, a ja akurat mknalem w trasie. Mowisz, ze i tak mozna by go wyczyscic.
Pozdarwiam
Chooper - 06-06-2005, 16:08
gwarantuje ci, ze jest tam tyle różnorakiego dobra, że niejeden alergik znienawidziłby cie na amen...jak dobierasz sie do filtra, to bez włączonej stacyjki, bo tam jest ogromniaste napięcie a dalej tak jak w linku, co podałem...
co do falowania silnika to przyczyn może być kilka (naście):
*ECU - komputer
elektryka połączenia, przewody
*Sensor podgrzanego tlenu (heated oxygen sensor HO2S)???
*Sensor chłodzenia temperatury sinlinka (ECT)
*Barometric pressure BARO sensor
*sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT)
*sensor położenia przepustnicy (TP)
*Exhaust gas reciculation solenoid (EGR)
*wtryskiwacze
*Ciśnienie paliwa/ regulator ciśnienia poaliwa
nieszczelności w układzie dolotowym powietrza...
(*) można coś więcej powiedzieć...
część informacji o czujnikach (jak sprawdzać)znajdziesz tu
wtryskiwacze (41) są tu
jeśli to nie wszystko, to prosze o cynk czego brakuje to uzupełnię...
Anonymous - 06-06-2005, 17:03
najczestrza przyczyna falujacych obrotow jest silniczek krokowy, radze to sprawdzic lub brudna przepustnica w silnikach gdi
Anonymous - 07-12-2006, 09:33
Witam a kontrolka A/P powinna się śiecić cały czas czy po czasie powinna zgasnąć?
Chooper - 07-12-2006, 17:55
cały czas
|
|
|