To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Poszukuje C50 1.6 GTi - silnik bądz cały Colcik

Anonymous - 07-09-2008, 22:18
Temat postu: Poszukuje C50 1.6 GTi - silnik bądz cały Colcik
Witam, Posiadam Colta 1.6GT C50 i niestety korbowód się urwał:( Teraz poszukuje jakiejś alternatywy. Może pasuje coś innego, niekoniecznie ten 1.6gti? Czy przy zmianie na inny silnik trzeba też zmieniać cały osprzęt? Jeśli ktoś posiada silnik czekam na wiadomość i porady;)

PS. Opłacało by się go remontować??

Anonymous - 07-09-2008, 22:29

podli napisał/a:
Może pasuje coś innego, niekoniecznie ten 1.6gti?

Pasuje nawet silnik 4g63T
podli napisał/a:
Czy przy zmianie na inny silnik trzeba też zmieniać cały osprzęt?

Tak,jeśli masz mocniejszy silnik potrzebujesz lepsze hamulce a tak poza tym to trzeba zmienić ECU skrzynie,wiązkę.

Posumowując-jeśli to zdrowy egzemplarz to można z niego zrobić potworka :)

Hubeeert - 08-09-2008, 00:00

Czerwien napisał/a:
jeśli masz mocniejszy silnik potrzebujesz lepsze hamulce a tak poza tym to trzeba zmienić ECU skrzynie,wiązkę.
Bzdura. C53A ma te same hamulce i zawieszenie co C58A i nie potrzebuje ich wzmacniania. ECU to inna bajka ale na tym silnik powinien odpalić. Jedyna różnica to 7mm w wysokości bloku pomiędzy 4G61 i 4G63. Skrzynia podpasuje. Wiązka też. To nie jest CA0 tylko C53A :!:
Anonymous - 08-09-2008, 00:08

Hubeeert napisał/a:
Bzdura. C53A ma te same hamulce i zawieszenie co C58A i nie potrzebuje ich wzmacniania. ECU to inna bajka ale na tym silnik powinien odpalić. Jedyna różnica to 7mm w wysokości bloku pomiędzy 4G61 i 4G63. Skrzynia podpasuje. Wiązka też. To nie jest CA0 tylko C53A

Mi chodziło tutaj o swap na 4g63T a nie na 4g63 czego w swojej wypowiedzi nie uściśliłem...

josie - 08-09-2008, 00:15

Szukaj bloku silnika z Hyundai'a Lantry 1.6 16V

O takiego
http://www.allegro.pl/ite...ra_elantra.html

Hubeeert - 08-09-2008, 00:52

Czerwien napisał/a:
chodziło tutaj o swap na 4g63T a nie na 4g63 czego w swojej wypowiedzi nie uściśliłem...
Hamulce wytrzymają a jak nie można z Lantry podpasowac lepsze (większe)
zawieszenie z GTi to wytrzyma
ECU - wiem kto ma
Wiązka - aż tak się nie różni
Skrzynia - jeżeli to KM 210 to da radę ale nie jestem pewny jak z kielichem bo sprzęgło w N/A jest mniejsze niż w turbo tak samo inny docisk i koło zamachowe

To się da zrobić, jest proste i opisane na www.4g61t.org

Anonymous - 08-09-2008, 08:08

Sam sie interesuje troche swapem do mojego CJ i przyda sie pare info - ja wiem tylko to co przeczytam - wiedza na razie na poziomie wymiany filtru oleju ale brne do przodu :P

Cytat:
Hamulce wytrzymają a jak nie można z Lantry podpasowac lepsze (większe)


Ja bym zmienil na wieksze( np z lantry, jak sugeruje Hubeeert)
Jezeli to ma byc 4g63t to dostanie Misiek kopa - lepsze hamulce przydalby sie zeby go zatrzymac szybciej - bezpieczenstwo. Kwestia jeszcze felg - czy nowe, wieksze hamulce sie zmieszcza, czy bedzie trzeba wieksze obrecze kupowac.

Cytat:
zawieszenie z GTi to wytrzyma

Hubeeert - wlasnie - a czy sprezyny z przodu tez to wyrzymaja ? tj czy nie siadzie za bardzo ? w koncu to 2.0t jest ciezsze i czy przez to sterownosc sie nie pogorszy ? Tak z ciekawosci bo 4g63t nie marze :P

Hubeeert - 08-09-2008, 18:53

Draghu napisał/a:
Ja bym zmienil na wieksze( np z lantry, jak sugeruje Hubeeert)
Tak naprawdę to kosmetyka. U mnie nie wiem co to fading.
Draghu napisał/a:
Kwestia jeszcze felg - czy nowe, wieksze hamulce sie zmieszcza, czy bedzie trzeba wieksze obrecze kupowac.
Seryjne 14calowe felgi praktycznie trą o zacisk.
Draghu napisał/a:
Hubeeert - wlasnie - a czy sprezyny z przodu tez to wyrzymaja ? tj czy nie siadzie za bardzo ? w koncu to 2.0t jest ciezsze i czy przez to sterownosc sie nie pogorszy ? Tak z ciekawosci bo 4g63t nie marze
Ile cięższe od 4G61? Nie za dużo. Blok jest ten sam (7mm nizszy) głowica ta sama. Osprzęt do turbo nie jest aż tak ciężki. Można zawsze wywalić ciężki akumulator do bagażnika i się wyrówna.
czornykamil - 10-09-2008, 13:52

Hubeeert - Ja z innej beczki, ponieważ mi najprawdopodobniej pada ECU, chyba kondensatory wylewają, zastawiałem się nad kupnem ale nie mogłem znaleść, już jeden w moim colciku wymieniałem (Colt 1990, 15 12V). Poratujesz??
e-gen - 10-09-2008, 14:15

podli napisał/a:
korbowód się urwał:(


Po Lantrze ostał mi się kompletny dół silnika 1.6 16v (G4CR) z przebiegiem 122 kkm.
Blok stoi w ciepłym/suchym miejscu, w misce jest olej.
Jeżeli masz całą głowicę to zapraszam po odbiór do Torunia.

Pozdrawiam

docencik87 - 10-09-2008, 14:42

To może wymień kondensatory. Sprawa łatwa. Polecam stronę Krzyżaka
Hubeeert - 10-09-2008, 18:02

czornykamil, albo Alledrogo i kupisz nie wiadomo co, albo strona Krzyżaka i sam zrobisz ewentualnie zlecisz jakiemuś warsztatowi naprawiającemu TV albo Bartek - nasz forumowy spec od eranimacji ECU. Mój z którego jeden kondensator wypadł ;-) zreanimował.

Pozdrawiam

Anonymous - 14-10-2008, 21:59

Silnik 1.8 16V z colta c58a jest wystawiony na allegro, wystawia go forumowicz mitsubishi lub coltmanii,nie kojarze teraz dokladnie, wieć silnik powinien byc ok, ecu do tego tez powinien mieć takze patrz i szukaj na allegro http://allegro.pl/item453...1_8_czesci.html
czornykamil - 15-10-2008, 00:28

Szukam kurcze caly czas, tylko z tego co się dowiedziałem (bynajmniej tak mi powiedziano) to musi być wmontowany o takich samych oznaczeniach, MD153010 E2T36673M a takiego nigdzie nie moge znaleźć. Może znalazłby się jakiś mitsuspec w okolicach łodzi co by mi to niego zajrzał, trochę mnie dziwi że to już drugi komuter w nim pada.
Hubeeert - 16-10-2008, 18:51

czornykamil napisał/a:
, trochę mnie dziwi że to już drugi komuter w nim pada.

ECU do tych Coltów skutecznie w 100% i niezawodnie na przyszłośc naprawia tylko jedna osoba. Bartek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group