Sigma/Diamante Ogólne - ŻARÓWKI
Anonymous - 08-09-2008, 08:41 Temat postu: ŻARÓWKI Witam. W jakis sposob najszybciej i najbardziej bezbolesnie wymienic zarowki w sigmie?? ta od strony pasazera szczegonlnie... tam chyba trzeba nawet akumulator wyjac...
dzieki Pozdrawiam
lukasz12 - 08-09-2008, 10:35
trochę ciasno jest to fakt ale wymienić się da, trzeba sciągnąc tą gume która osłania żarówke, odpiąć kostke i później podnieść taką sprężynę z drutu. wymaga to trochę zręcznośći to fakt ale w 10 minut powinieneś dać rade załatwić obie strony
zbyszek05 - 11-09-2008, 12:10
żarówka h4 na 3 łopatkach .od siebie dodam --załóż 100/90 lepsze swiatło
czekoladka_1981 - 11-09-2008, 12:41
zbyszek05 napisał/a: | .od siebie dodam --załóż 100/90 lepsze swiatło |
he,he zważ, że kabelki w instalacji samochodowej są wyliczone do konkretnych obciążeń a i tak często okazuje się, że mają za mały przekrój. Poza tym konsekwencje użycia za mocnych żarówek mogą być następujące:
- przegrzewanie kabli zasilająych i w konsekwencji ich uszkodzenie
- stopienie kostki połączniowej
- uszkodzenie odbłyśnika reflektora
- pęknięcie szyby reflektora
- i inne pojawiające się w najmniej oczekiwanym momencie
Lepiej zostań przy standardowej mocy i wyreguluj sobie porządnie światła . I na koniec jeszcze jedno. Przy żarówkach ze zwiększoną mocą spotkanie z niebieskimi misiami, kończy się w najlepszym wypadku upomnieniem i wymianą żarówek pod okiem pana policjanta a w najgorszym mandacikiem i rekwiracją dowodu rejestracyjnego. W razie jakiegolwiek wypadku masz mizerne szanse, że się wymigasz
Anonymous - 11-09-2008, 21:39
Zamowilem żarowki H4 PHILIPS BLUE VISION... Zobaczymy jak beda swiecily.. a jak reguluje sie lampy procz elektryki?? tam sa jakies bolce.. ale pojecia o tym nie mam:)
Krzyzak - 11-09-2008, 22:24
BV-ki sa rewelacyjne! - bedziesz z nich zadowolony
Anonymous - 11-09-2008, 22:39
Krzyzak napisał/a: | BV-ki sa rewelacyjne! - bedziesz z nich zadowolony |
są na ten temat rózne zdania, niektórzy twierdzą, że podczas deszczu są kompletnie ślepi z tymi żarówkami
na pewno ich wadą jest długość życia (szybko się przepalają) i cena
miałem je i ogólnie ok, ale i tak nie uchroniły mnie przed wymianą reflektorów, lustra byly tak wypalone, że "lepsze" żarowki nic nie dały
Krzyzak - 11-09-2008, 22:46
ja mialem juz wszystkie zarowki philipsa i te - w mojej opinii - sa najlepsze
czekoladka_1981 - 12-09-2008, 07:24
cubus89 napisał/a: | Zamowilem żarowki H4 PHILIPS BLUE VISION. |
Dobry wybór!
Krzyzak napisał/a: | ja mialem juz wszystkie zarowki philipsa i te - w mojej opinii - sa najlepsze |
Jeżdżę też na takich GT-150 już prawie rok i jestem zadowolona.
Anonymous - 12-09-2008, 17:03
A macie jakis sposob na sciagniecie tej e moge gumy?? :/ bo nie moge jej zdjac...:(
zbyszek05 - 12-09-2008, 23:11
a ja smigam cały czas na tunsgramach/zwykłych / 100/90 i tez jestem zadowolony i nic się nie przepala i nie przegrzewa a gume sciąga sie palcami
p.s czekoladka ...bajki piszesz 100/90 są zalecane ale nie do wszystkich samochdów .w autach są regulatory napięcia ....a sigma po pierwsze ma spryskiwacze reflektorów ...można włożyć nawet ksenony jak się komuś marzy .co do przekroju zawsze norma napięcia jest zwiększona tak by nic się nie paliło a ja od zawsze jezdze na światłach .
teraz co do niebieskich misi jak sprawdzą mi czy światła za mocno świecą - światła mają nie oślepiać a nie mocno świecić bo po co w takim wypadku są światła ksenonowe???? które bardzo intensywnie świecą i żarówki 60/55 + 50% więcej światła typu jak powyżej koledzy pisali???nawet polscy diagności nie mają sprzętu do sprawdzania jasności żarówek !!! a co pisać ze policja ,która nie ma sprzętu do sprawdzania luzu kierownicy ...ha,ha jeszcze raz dodam od siebie -bajka . a regulacja świateł i żarówki to dwa odrębne tematy
Anonymous - 15-09-2008, 11:25
cubus89 napisał/a: | A macie jakis sposob na sciagniecie tej e moge gumy?? :/ bo nie moge jej zdjac...:( |
Ta nakładka gumowa ma w jednym miejscu takie wyczuwalne, odstające "ucho". Za nie trzeba pociągnąć i guma schodzi bezproblemowo. Przy zakładaniu nasuwasz gume na metalowy rant od góry a potem przejeżdżasz palcem po gumie wyczuwając rant dookoła niej i gumka wskakuje na swoje miejsce.
Ja przez pewien czas nie miałem tych gum i doprowadziłem do strasznego zanieczyszczenia lamp, musiałem u gościa dokonać rozbiórki, czyszczenia oraz dodatkowo regeneracji odbłyśników. Teraz działają jak nowe. Gumy zamówiłem przez Allegro.
Wcześniej widziałem, że ktoś proponował żarówki 100/90 - broń Boże nie zakładać takich wynalazków. Oślepiają, mogą nawet spowodować pęknięcie szkła lampy z powodu niekontrolowanego wzrostu temperatury. Żarówki BV Philipsa to chyba najlepsze rozwiązanie, jeździłem długo na takich i byłem bardzo zadowolony.
zbyszek05 - 18-09-2008, 07:56
jeszcze ra z ....piszę że 100/90 nie oślepiają nie przegrzewają kloszów itd,itd najpierw włożcie a póżniej oceniajcie !! dają dobre światło .a oślepiają każde żarówki nawet w traktorze jak są żle wyregulowane lampy .ksenony oślepiają ???a te plus 50 % więcej światła i w dodatku niebieskie - nie oślepiają ??? bo jak jezdzę to mnie kurwica bierze od ty pseudo ksenonów za parę groszy ,które świecą wszędzie tam gdzie nie trzeba !!! 100/90 mam w długich w halogenach i w mijania - zapalam wsio i oślepiam jak mnie oślepiają - efekt? ten z naprzeciwka zwalnia prędkość !!!! a swiatła jak na 15 lat są boskie ...../niemiec też jezdził na 100/90 - to zauważyłem przy zmianie żarówek.
teraz pytanie ??? niemiec też oślepiał ?????????
p.s polecam lektury o oświetleniu w autach i artykuły /testy / żarówek.
Anonymous - 18-09-2008, 22:19
Zarowki wymienile.. Widocznosc sie poprawila ale to jeszcze nie jest to bardzo krotko przed autem swieca a regulacja eketryczna nic nie daje. W aucie byly zarowki 100/90 OSRAM chcialem powiedziec ze w porownaniu z tymi PHILIPSA BV 60/55 czy jakos podobnie wypadaja beznadziejnie, nic nie bylo widac a niby lepsze moc, tylko zmienilem zarowki nic nie poprawialem na razie bo nie wiem jak za bardzo, ale juz jest lepiej. Ale kazdy ma swoje gusta i przekonania.
Anonymous - 18-09-2008, 22:28
Jak masz stare zapyziałe lampy (bez obrazy - takie ja właśnie miałem) to nawet żarówka 200W nie pomoże. Jedyny ratunek to rozbiórka lamp i ich czyszczenie, ewentualnie regeneracja odbłyśników. W nowych Avensisach odbłyśniki padają po roku eksploatacji a co tu mówić o 10 latach czy więcej w Sigmie. Ja przeprowadziłem taką renowację, kosztowało mnie to w sumie 600 zł ale powiem krótko: było warto, auto z przodu wygląda jak nowe z salonu. Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami regeneracji to pytaj - ja uważam że jeśli samochodem się jeździ to elementami podstawowymi jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i światła - nie warto na tym oszczędzać.
|
|
|