LPG - BLOS w Gaźniku ?
Maretzky85 - 08-09-2008, 10:16 Temat postu: BLOS w Gaźniku ? Czy można założyć BLOSa w przypadku gaźnikowej wersji 4G37 ? Ktoś może wie jak ?
Serek - 08-09-2008, 12:54
Też o tym myślałem. Kłopot w tym, że nie ma go jak wpiąć w oryginalną instalację dolotu powietrza. Filtr jest umiejscowiony bezpośrednio nad gaźnikiem. Trzeba by go usunąć, założyć kolano na gaźnik, rura w stronę przodu auta, wpiąć się blosem w tę rurę a na końcu puszka z filtrem. Można by smiało kombinować z dolotem z wersji benzynowej. Nie wiem tylko jak gaźnik zareaguje na długość dolotu. No i zostaje to kolano na gaźnik. Teoretycznie jest do zrobienia.
P.S. Znalazłem kilka zdjęć na forum nissana.pl
montaż blosa na gaźnik
Sprawdź zdjęcia w połowie strony.
Maretzky85 - 09-09-2008, 08:53
Można i tak jak Ci od nissana wykonali
Problem tylko co zrobić z podciśnieniami, które szły do puszki z filtrem i do sterowania ciepłym i zimnym powietrzem...
Albo jeszcze inaczej, czy można wsadzić w tę instalacje komputer typu na przykład BINGO-S, z silniczkiem krokowym, żeby regulował mieszankę?
pfx - 09-09-2008, 10:11
zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić. Zależy jeszcze jak sterowny reduktor - podciśnienie do reduktora i tak wpięte jest za przepustnicą. Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej (jeśli jest) - trzeba pociągnąć do puszki za filtrem powietrza.
Serek - 09-09-2008, 14:25
pfx napisał/a: | zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić. |
Hmm, podcisnienia sterują m.in. membraną gażnika przy doborze mieszanki. Usunąć? Jeżeli gaźnik już przestał pracować poprawnie z uwagi na "starość" to zmian nie odczujesz. W przeciwnym razie coś się będzie działo.
pfx napisał/a: | Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika. |
Nie w tym przypadku. Jeżeli gaźnik FBC to pracuje stabilnie jeżeli podłączysz wszystkie podciśnienia.
pfx - 09-09-2008, 14:35
- a chodzi o podciśnienia gaźnika - potrzebne do sterowania benzyną, do sterowania gazem wystarczy tylko przepustnica i podciśnienie z kolektora na membranę reduktora.(zależy od konstrukcji reduktora)
W P10 (Primera Ga16DS) zaslepiłem wszystkie podciśnienia gaźnika. Jak jeżdżę na gazie - jest OK, na benzynie faktycznie szarpie z powodów oczywiście braku tych podciśnienień, ale zakładamy po to BLOS-a by smigać na LPG
Maretzky85 - 10-09-2008, 08:25
Co to jest FBC ?
Z tego co się orientuje, w zasadzie można by było zaślepić podciśnienie sterujące zimnym/ciepłym powietrzem, bez wpływu na działanie gaźnika - tak mi się wydaje.
tomusn - 10-09-2008, 08:49
FBC FeedBack Carburetor - jest to gaźnik sterowany na podstawie wyników spalania - tak jak w Mitsubishi 4G13 - gaźnik sterowany elektronicznie na podstawie wyników m.in z lambdy
pfx - 10-09-2008, 10:10
W GA16DS jest gaźnik sterowany elektronicznie - jest lambda i dwa wężyki z podciśnieniem, oba są zaślepione, a zamiast lambdy wkręcona śruba.
Na gaz nie ma to żadnego wpływu - na benzynę tak - szarpie przy gwałtownym przyspieszaniu i więcej spala.
Maretzky85 - 28-11-2008, 00:36
Ha, zamontowałem BLOSa :> Ale zdjęciami się będę chwalił jak zacznie to jakoś sensownie wyglądać
Dodam, że wszystkie podciśnienia są na miejscu, i nie wywalałem nic z dolotu
Musze powiedzieć, że teraz zapiernicza jak dziki Jeszcze tylko regulacja tego ustrojstwa i będzie cacy.
Przy okazji - nie wie ktoś może jakie napięcie powinno być na sondzie lambda przy prawidłowej mieszance ?
tomusn - 28-11-2008, 07:00
0,2-0,8V
bliskie 1V jak masz pedał w deche
0V jak jedziesz i puszczasz gaz
coś koło tego
Serek - 28-11-2008, 12:04
A co z filtrem powietrza na gażniku? Wciąż na swoim miejscu?
Maretzky85 - 28-11-2008, 12:57
Filtr powietrza jest nadal pod maską, ale już w nieco innym miejscu Zrobię może dziś fotki to może jakoś wieczorkiem wrzucę jak to wygląda :>
Piwor - 15-03-2009, 21:45
Maretzky85, pochwaliłbyś się.
Maretzky85 - 16-03-2009, 00:06
Pochwalę się jak to zacznie jakoś sensownie wyglądać a nie jak z lekka druciarstwo
[ Dodano: 29-03-2009, 23:13 ]
No dobra - udało mi się zmontował to wszystko z filtrem powietrza od Gala w dieslu - jak na razie na PB jeździ jak jeździł, a nawet chyba lepiej na wyższych obrotach. Na LPG muszę jeszcze wyregulować BLOSa, no i muszę w końcu zrobić te zdjęcia dla potomnych
BTW - na PB pewnie lepiej chodzi teraz dlatego, że wszystko jest szczelne, w gaźnikowej wersji pucha filtra była tak podziurawiona, że już nie wiedziałem gdzie łatać
|
|
|