To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Klimatyzacja- wydajnosć, konserwacja, klimatronik

chuddy22 - 10-09-2008, 00:31
Temat postu: [E5xx] Klimatyzacja- wydajnosć, konserwacja, klimatronik
Witam,

Padło mi podświetlenie konsoli środkowej ,a dokładniej lewa strona klimy(klima automatyczna). Ma ktoś może jakiś manual jak się dobrać do żaróweczek w konsoli ?Bo nie mam pojęcia jak rozebrać tę deskę.

czekoladka_1981 - 10-09-2008, 08:51

chuddy22 napisał/a:
Ma ktoś może jakiś manual jak się dobrać do żaróweczek w konsoli ?Bo nie mam pojęcia jak rozebrać tę deskę.

To samo co w EA:
http://forum.mitsumaniaki...6893&highlight=

marcin4g - 11-09-2008, 10:03

Jak już jesteśmy przy temacie klimatyzacji mam następujące pytane

W moim Galance(E5xA) mam manualna klimatyzacje, ale widziałem galanty na allegro z mojego rocznika z automatyczną klimatyzacja ? same klimatyzacje automatyczne(panele) widziałem na allegro ... i moje pytane brzmi czy i jak można przejść z manualnej klimy na ta automatyczną ? ? ? wiąże się to z wymiana samego panelu w kokpicie czy może potrzebujemy czegoś jeszcze pod pokrywą silnika? :oops:

np. http://moto.allegro.pl/it...nic_galant.html

? i to wystarczy ? czy może potrzebne jest coś jeszcze ?

bo Mój panel wygląda dokładne tak:



Pytam dlatego bowiem oglądam allegro i znalazłem coś takiego

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6017104

i właśnie owy Galant ma klimę w automacie i ciekawi mnie jak daleko sięgaja modyfikacje aby mieć automat zamiast ręcznej ? (chodzi o klimatyzacje naturalne )

Anonymous - 11-09-2008, 10:16

agentmk napisał/a:
same klimatyzacje automatyczne(panele) widziałem na allegro ... i moje pytane brzmi czy i jak można przejść z manualnej klimy na ta automatyczną ? ? ? wiąże się to z wymiana samego panelu w kokpicie czy może potrzebujemy czegoś jeszcze pod pokrywą silnika?


Wymiana samego panelu nic nie da - potrzebna jest zmiana sterownika.

czekoladka_1981 - 11-09-2008, 11:00

slo_mo napisał/a:
Wymiana samego panelu nic nie da - potrzebna jest zmiana sterownika

Prawda!
agentmk napisał/a:
czy może potrzebne jest coś jeszcze ?

Masz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26460

chuddy22 - 11-09-2008, 13:13

Podswietlanie gotowe,trzeba bylo wyjac caly panel ktory byl skrecony 2 srubami na dole przy lewarku zmiany biegow,sama oslona lewarka jest umocowany na zaciskach ktore dosc latwo schodza.Nastepnie po odkreceniu srub cala oslone sciagamy z klipsow,schodzi bez problemu.Sam panel klimy jest mocowany na 4 srubach.Zarowki mocowane sa od tylu z lewej i z prawej strony(po jednej na strone).
Dzieki wszystkim za pomoc i POZDRAWIAM ! ! !

SZEROKOSCI ! ! !

Anonymous - 15-12-2008, 15:18
Temat postu: Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
Temat byl na forum i nie znalazlem odpowiedzi


jest taki guziczek do wlacza obieg powietrza z zewnatrz i tylko wewnatrz auta (centralna konsola nad przelcznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak sie wylaczy obieg powietrza w srodku to cos stuka w okolicy schowka przed pasazerem tak jakby cos kolo komputera... jak to usunac

Anonymous - 15-12-2008, 15:33

to chyba normalne , u mnie jest identycznie już od 1,5 roku (chyba załącza się przekaźnik albo sama klapa która otwiera /zamyka wlot)
pozdrawiam

Banolito - 15-12-2008, 15:37

gradio napisał/a:
to chyba normalne , u mnie jest identycznie już od 1,5 roku (chyba załącza się przekaźnik albo sama klapa która otwiera /zamyka wlot)
pozdrawiam


zgadzam się z kolega mija już drógi rok jak mam gala i też tak jest więc to chyba normalne. raczej. poczekaj z czasem nie beziesz zwracać na to uwagi :mrgreen:

Anonymous - 15-12-2008, 19:02

Hmm? W moim dziadku ten dinx przełącza/zamyka dopływ ciepłego powietrza na konsolę centralną i nic mi nie stuka.
mitsu_pl - 15-12-2008, 19:39

Z tego co wiem, klapy są sterowane siłowniczkami elktrycznymi lup pneumatycznymi (nie jestem pewien) i takie odgłosy to normalka, znaczy, że klapy się przemieszczają...
Anonymous - 15-12-2008, 20:00
Temat postu: Re: Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
Baks napisał/a:

jest taki guziczek do wlacza obieg powietrza z zewnatrz i tylko wewnatrz auta (centralna konsola nad przelcznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak sie wylaczy obieg powietrza w srodku to cos stuka w okolicy schowka przed pasazerem tak jakby cos kolo komputera... jak to usunac


włączasz tym "myk" silniczek, który poprzez przekładnię otwiera/zamyka obieg wewnętrzny.
A stukać może właśnie wyrobiona przekładnia i silniczek nie wie kiedy się wyłączyć.

U mnie otwieranie/zamykanie obiegu wew jest prawie bezgłośne.

pipi_ja - 15-12-2008, 21:51
Temat postu: Re: Obieg wewnetrzny/zewnetrzny
BodoV6 napisał/a:


włączasz tym "myk" silniczek, który poprzez przekładnię otwiera/zamyka obieg wewnętrzny.
A stukać może właśnie wyrobiona przekładnia i silniczek nie wie kiedy się wyłączyć.

U mnie otwieranie/zamykanie obiegu wew jest prawie bezgłośne.



Dokładnie tak jak pisze kolega.
Jeśli stuka to wina uszkodzonego mechanizmu. Za schowkiem jest mały siłowniczek zbudowany z silniczka i jeśli mnie pamięc nie myli 3 zębatek. Przerabiałem to w tamtym roku wiec wiem co nieco :)
W moim przypadku wyłamały sie chyba 2 ząbki na jednej zębatce i wogóle nie sterwoało. Rozebrałem i poodwracałem zębatki tak, że zaczęło działać. Jedno z tych kółek nie robi całego obrotu podczas zamykania i otwierania i jak sie je odpowiednio ustawi, brak ząbków nie będzie problemem.

Pozdrawiam.

agja - 14-01-2009, 13:52

Kod:
jest taki guziczek do wlącza obieg powietrza z zewnątrz i tylko wewnątrz auta (centralna konsola nad przeącznikami nadmuchu) i jest taki myk ze jak się wyłączy obieg powietrza w środku to coś stuka w okolicy schowka przed pasażerem tak jakby coś kolo komputera... jak to usunać


Zgadzam się z poprzednikiem. Są 3 zębatki wystarczy obrócić tą gdzie wyłamane są ząbki o 180 st. i po problemie. W zeszłym roku poszedłem na łatwiznę i zamówiłem ten silniczek koszt jego to 25-30 zeta i po zamontowaniu było to samo więc rozebrałem go i przekręciłem zębatkę i do niedawna było OK ale zauważyłem że od tygodnia czasami cyknie ale zdarza się to sporadycznie.
Spróbuj go naprawić a jak to nie pomoże patrz niżej.

ps.
Można wyciągnąć silniczek i zablokować mechanizm w dolnej części prowadnicy co prawda nie ma możliwości sterowania wtedy obiegiem ale szyby nie parują a po paru km i tak jest ciepło w kabinie no i luksus z szybami

Frost - 14-01-2009, 14:04

U mnie w poprzednim i tym zawsze chwilke stukały łopatki jak się przemiszczały. Ale nie zwracałem na to uwagi, może dlatego że muzyka zagłuszała wszystko :D hehehe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group