Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy
Anonymous - 12-09-2008, 20:27 Temat postu: [Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy Witam!!!
Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera.
Anonymous - 12-09-2008, 20:36 Temat postu: Re: Filtr powietrza stożkowy
Cristopfer napisał/a: | Witam!!!
Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera. |
Jeżeli jest to robota domorosłego "tunera" to taka to prawda, jak to, że mikołaj wchodzi do domu kominem i zostawia Ci prezent pod choinką, októry poprosiłeś w liście Ale to tylko moje zdanie.
Jeśli w seryjnym aucie zmieniłes tylko filtr na stozkowy za 50zł to wybacz, ale nic Ci to nie da.
Kris1980_147 - 12-09-2008, 20:44
Będzie ładniej wyglądać.
Ale gdyby poprowadzić też do niego zimnie powietrze to może z 0,5 KM więcej by się wykrzesało
Według mnie gra nie warta świeczki.
Anonymous - 13-09-2008, 11:23
Moim zdaniem lepiej kupic sportowa wkladke k&n i do seryjnej puszki doprowadzic zimne powietrze. No i dzwiek sie poprawia Tylko w seryjnym aucie jesli beda przyrosty to raczej nieodczuwalne.
tosztotomasz - 13-09-2008, 11:51
Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi.
Po drugie - wałkowane to już buło miliony razy, na milionie różnych for (tym także). Ludzie przestańcie wreszcie traktować filtr stożkowy jako garażowy tuning i sposób na ulepszenie czegokolwiek w swoim aucie. Filtr stożkowy to tylko element całego systemu, który musi być przebudowany, aby miało to sens. Poczytaj sobie trochę o modyfiakacjach dolotu, a dopiero potem zadawaj pytania jeśli czegoś nie zrozumiesz. Ułatwię Ci nawet to zadanie.
Na początek
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7
Matejko - 13-09-2008, 11:55
filtr stozkowy da w tym momencie tylko jedno - fajny dzwik zasysanego powietrza
i to tez jeszcze firmowy bo tanie g.... z allegro to nic nie dadza
Anonymous - 14-09-2008, 11:58
a.m.o.s napisał/a: | Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi. |
Jasne sam wklad nic nie zmieni. Ale jak doprowadzisz do niego zimne powietrze odpowiednio gruba rura to juz tak. Niektorzy po zamontowaniu wkladki sportowej robia nawet dziury w puszce zeby dzwiek sie poprawil
SHARK1979 - 15-09-2008, 22:03
Miałem stożek w Colt-cie 97 1,6 i tak naprawde tylko dzwięk się zmienił i to naprawde na ciekawy jak by tam było z 2,5 litra więc tylko efekty dzwiękowe-ładnie basowo silniczek mruczy!!!
Konop44 - 16-09-2008, 00:46
Tez sie nad tym zastanawialem ale to http://bluebox.zary.com.p...ykuly/art_9.htm rozwialo moje watpliwosci. nie dziekuje...
Morfi - 16-09-2008, 01:45
Widze prawie sami przeciwnicy .
Bo trzeba wiedziec jak to zrobić:
Ja zapraszam tutaj.
http://www.japanprostreet.pl/viewtopic.php?t=489
http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy
http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy
http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy
stanik - 16-09-2008, 08:58
znaczy przeciwnicy... raczej wybijacze z glowy, ze bedzie tanio i rewelacyjnie. Samo zalozenie stozka da "nic" a moze popsuc. Ktoś tutaj chyba nawet pisał że stożek + dobrze zrobiony dolot to tak od 1000 pln. Druga sprawa, że samym stożkiem odetkaliśmy dolot, ale teraz wypadałoby tą większą ilość gazów odprowadzić, a więc kilejne pewnie w przypadku wydechu, kilka tys pln. Efekt? zyskalismy kilka % mocy a juz wydalismy kilka tys pln... Ptanie czy te kilka % az tak poczujemy, czy nie "taniej" kupilibysmy te KM kupujac auto z mocniejszym silnikiem?
Pozdrawiam
Morfi - 16-09-2008, 09:28
Stożek plus dolot to koszt ok 300 zł.
Czy ktokolwiek z wypowiadajacych sie tutaj zakładał takie cos, lub jeździł takim samochodem.
Stozek i dolot to pierwsza modyfikacja jaka wszyscy robia.
Da napewno wiecej aniżeli strumienica.
stanik - 16-09-2008, 09:39
miałem i jeżdziłem i po jednym sezonie sprzedałem na allegro, żeby za dużo nie stracić. Mój brat miał w Ibizie stożek z dolotem i też po jakimś czasie (ale więcej niz jeden sezon) sprzedał i wrócił do zwykłej puszki z filtrem papierowym (choć w przypadku Ibizy efekty dzwiekowe byly lepsze). Poza dźwiękiem nie odnotowałem żadnych plusów, a na naszych zasyfionych drogach miałem dość czyszczenia tego.
SHARK1979 - 16-09-2008, 21:15
spotkałem się już z sytuacją kiedy stożek nie ma zimniego dolotu oraz obudowy, auto na dolnych obrotach jest o wiele słabsze czyli mół, a do tego przez takie rozwiązanie silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki
[ Dodano: 16-09-2008, 21:18 ]
co do strumiennicy to po zdjęciu kata pozwala przejść przegląd oraz wycisza metaliczny dzwięk po zdemontowaniu kata!!
[ Dodano: 16-09-2008, 21:23 ]
Aha mówie o muleniu w silniku GDI i sorki za tamtego muła
Anonymous - 16-09-2008, 21:35
SHARK1979 napisał/a: | silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki |
Niby w jaki sposob? Zauwazylem ze na forum panuje opinia ze to co zrobilo mitsubishi musi byc za...ste i nie da sie tego poprawic. Fakt jest taki ze jesli zrobimy dobry dolot (nie koniecznie ze stozkiem) na pewno nie bedzie gorzej. Jesli natomiast utneimy kawalek rury od dolotu i zalozymy stozek zaraz przy silniku to nie moze byc dobrze. Zauwazcie ze w silnikach niedoladowanych gdzie nie ma ic stozek zazwyczaj siedzi w nadkolu bo tam lapie najwiecej zimnego powietrza ale tez najbardziej sie brudzi i trzeba go czesciej czyscic. Dobra alternatywa dla tego rozwiazania jest poprowadzenie do seryjnej puszki powietrza rury z zimnym powietrzem i wsadzenie do niej sportowej wkladki. Mamy wtedy dobrze izolowany termicznie dolot i do tego chwyt z zimnym powietrzem.
|
|
|