To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy

Anonymous - 12-09-2008, 20:27
Temat postu: [Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy
Witam!!!

Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera.

Anonymous - 12-09-2008, 20:36
Temat postu: Re: Filtr powietrza stożkowy
Cristopfer napisał/a:
Witam!!!

Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera.


Jeżeli jest to robota domorosłego "tunera" to taka to prawda, jak to, że mikołaj wchodzi do domu kominem i zostawia Ci prezent pod choinką, októry poprosiłeś w liście :) Ale to tylko moje zdanie.
Jeśli w seryjnym aucie zmieniłes tylko filtr na stozkowy za 50zł to wybacz, ale nic Ci to nie da.

Kris1980_147 - 12-09-2008, 20:44

Będzie ładniej wyglądać.

Ale gdyby poprowadzić też do niego zimnie powietrze to może z 0,5 KM więcej by się wykrzesało :mrgreen:
Według mnie gra nie warta świeczki.

Anonymous - 13-09-2008, 11:23

Moim zdaniem lepiej kupic sportowa wkladke k&n i do seryjnej puszki doprowadzic zimne powietrze. No i dzwiek sie poprawia :D Tylko w seryjnym aucie jesli beda przyrosty to raczej nieodczuwalne.
tosztotomasz - 13-09-2008, 11:51

Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi.
Po drugie - wałkowane to już buło miliony razy, na milionie różnych for (tym także). Ludzie przestańcie wreszcie traktować filtr stożkowy jako garażowy tuning i sposób na ulepszenie czegokolwiek w swoim aucie. Filtr stożkowy to tylko element całego systemu, który musi być przebudowany, aby miało to sens. Poczytaj sobie trochę o modyfiakacjach dolotu, a dopiero potem zadawaj pytania jeśli czegoś nie zrozumiesz. Ułatwię Ci nawet to zadanie.

Na początek
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7

Matejko - 13-09-2008, 11:55

filtr stozkowy da w tym momencie tylko jedno - fajny dzwik zasysanego powietrza :)
i to tez jeszcze firmowy bo tanie g.... z allegro to nic nie dadza

Anonymous - 14-09-2008, 11:58

a.m.o.s napisał/a:
Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi.

Jasne sam wklad nic nie zmieni. Ale jak doprowadzisz do niego zimne powietrze odpowiednio gruba rura to juz tak. Niektorzy po zamontowaniu wkladki sportowej robia nawet dziury w puszce zeby dzwiek sie poprawil :D

SHARK1979 - 15-09-2008, 22:03

Miałem stożek w Colt-cie 97 1,6 i tak naprawde tylko dzwięk się zmienił i to naprawde na ciekawy jak by tam było z 2,5 litra :D więc tylko efekty dzwiękowe-ładnie basowo silniczek mruczy!!!
Konop44 - 16-09-2008, 00:46

Tez sie nad tym zastanawialem ale to http://bluebox.zary.com.p...ykuly/art_9.htm rozwialo moje watpliwosci. nie dziekuje...
Morfi - 16-09-2008, 01:45

Widze prawie sami przeciwnicy :( .

Bo trzeba wiedziec jak to zrobić:
Ja zapraszam tutaj.
http://www.japanprostreet.pl/viewtopic.php?t=489

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy

stanik - 16-09-2008, 08:58

znaczy przeciwnicy... raczej wybijacze z glowy, ze bedzie tanio i rewelacyjnie. Samo zalozenie stozka da "nic" a moze popsuc. Ktoś tutaj chyba nawet pisał że stożek + dobrze zrobiony dolot to tak od 1000 pln. Druga sprawa, że samym stożkiem odetkaliśmy dolot, ale teraz wypadałoby tą większą ilość gazów odprowadzić, a więc kilejne pewnie w przypadku wydechu, kilka tys pln. Efekt? zyskalismy kilka % mocy a juz wydalismy kilka tys pln... Ptanie czy te kilka % az tak poczujemy, czy nie "taniej" kupilibysmy te KM kupujac auto z mocniejszym silnikiem?
Pozdrawiam

Morfi - 16-09-2008, 09:28

Stożek plus dolot to koszt ok 300 zł.
Czy ktokolwiek z wypowiadajacych sie tutaj zakładał takie cos, lub jeździł takim samochodem.
Stozek i dolot to pierwsza modyfikacja jaka wszyscy robia.
Da napewno wiecej aniżeli strumienica.

stanik - 16-09-2008, 09:39

miałem i jeżdziłem i po jednym sezonie sprzedałem na allegro, żeby za dużo nie stracić. Mój brat miał w Ibizie stożek z dolotem i też po jakimś czasie (ale więcej niz jeden sezon) sprzedał i wrócił do zwykłej puszki z filtrem papierowym (choć w przypadku Ibizy efekty dzwiekowe byly lepsze). Poza dźwiękiem nie odnotowałem żadnych plusów, a na naszych zasyfionych drogach miałem dość czyszczenia tego.
SHARK1979 - 16-09-2008, 21:15

spotkałem się już z sytuacją kiedy stożek nie ma zimniego dolotu oraz obudowy, auto na dolnych obrotach jest o wiele słabsze czyli mół, a do tego przez takie rozwiązanie silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki :!:

[ Dodano: 16-09-2008, 21:18 ]
co do strumiennicy to po zdjęciu kata pozwala przejść przegląd :D oraz wycisza metaliczny dzwięk po zdemontowaniu kata!!

[ Dodano: 16-09-2008, 21:23 ]
Aha mówie o muleniu w silniku GDI i sorki za tamtego muła :)

Anonymous - 16-09-2008, 21:35

SHARK1979 napisał/a:
silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki

Niby w jaki sposob? Zauwazylem ze na forum panuje opinia ze to co zrobilo mitsubishi musi byc za...ste i nie da sie tego poprawic. Fakt jest taki ze jesli zrobimy dobry dolot (nie koniecznie ze stozkiem) na pewno nie bedzie gorzej. Jesli natomiast utneimy kawalek rury od dolotu i zalozymy stozek zaraz przy silniku to nie moze byc dobrze. Zauwazcie ze w silnikach niedoladowanych gdzie nie ma ic stozek zazwyczaj siedzi w nadkolu bo tam lapie najwiecej zimnego powietrza ale tez najbardziej sie brudzi i trzeba go czesciej czyscic. Dobra alternatywa dla tego rozwiazania jest poprowadzenie do seryjnej puszki powietrza rury z zimnym powietrzem i wsadzenie do niej sportowej wkladki. Mamy wtedy dobrze izolowany termicznie dolot i do tego chwyt z zimnym powietrzem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group