To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] 4G93 dohc wasze opinie

Anonymous - 15-09-2008, 19:15
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] 4G93 dohc wasze opinie
witam, prosze o opinie nt tego silniczka,
to prawda ze sa awaryjne?? (tak mi pow handlarz)
jak sie sprawuje, najczestsze usterki, drobne nie domagania itd itd

Robson86 - 15-09-2008, 19:20

Kurt napisał/a:
to prawda ze sa awaryjne?? (tak mi pow handlarz)

ehh...taka jest opinia ludzi ktorzy kompletnie ale to kompletnie nie znaja sie na tych silnikach. 99% wszystkich uzytownikow tego silnika na forum (a jest ich przynajmniej kilka setek) jest zadowolona z tego silnika :)
Łączy dobra dynamike, elastycznosc z malym zuzyciem paliwa.
Warunek, taki jak w przypadku kazdego samochodu. Zadbany egzemplarz :)
bo wszystko mozna zajezdzic :)
Dla przykladu moge powiedziec ze gdy policja jeszcze miala (a juz rozbila) carisme GDI to miala na niej przebieg rzedu 400 000km :)
Kurt napisał/a:
jak sie sprawuje, najczestsze usterki, drobne nie domagania itd itd

dobry olej najlepiej syntetyk :)
systematyczne przeglady :)
czyli jak widac jak w "zwyklym" benzyniaku :)
Dochodzi tylko raz na 20 000km czyszczenie przepustnicy ktora jest odpowiedzialna za falowanie obrotow
tu lezy wina
naszego "wspanialego, czystego" paliwa :?
Podsumowujac nie masz sie zupelnie czego bac :)
Pozdroo

Anonymous - 15-09-2008, 20:58

dziekuje bardzo za opinie, chce taki motor wsadzic do cj i musze sie upewnic czy nie zrobie glupstwa.
Anonymous - 15-09-2008, 21:01

Kurt napisał/a:
dziekuje bardzo za opinie, chce taki motor wsadzic do cj i musze sie upewnic czy nie zrobie glupstwa.


Hehe, masz ambicje i chyba sporo czasu oraz za duzo kasy :)

wichura1 - 15-09-2008, 23:41

Dlaczego? GDI na Allegro kosztuje 1000PLN bez osprzętu. silnik 4g93 powinien pasować w miejsce 4G92 zwłaszcza, że w CJO rozrząd jest już po tej samej stronie, co w Carismach.

edit: aaa on ma 4G13, no to sporo rzeczy dodatkowo do wymiany, np: skrzynia biegów.

Morfi - 16-09-2008, 00:02

Mam GDI od Lutego 11 tys Km i same superlatywy co do silnika. Szybki, dynamiczny mało spala 6 w trasie 8 w mieście.
Tobie z racji Mniejszej wagi samochodu pewnie w mieście będzie jeszcze mniej palił :)
Nie radze oszczedzac na paliwie, Ja tankuje v- power i widze różnice w pracy silnika jak zatankuje inne paliwko :)

P.S Robson86, te czyszczenie przepustnicy zależy od czystości paliwa, niektórzy maja po 100 tys przejechane bez czyszczenia :) .

TESTER - 16-09-2008, 07:49

Jeżdżę już 5 rok, kupiłem ze 140 tys. przebiegiem i powiem tylko tyle, że jest niezawodny, bezawaryjny (odpukać przynajmniej dotychczas) a przepustnicę czyściłem tylko dlatego by przekonać się co to da, bo wszyscy zalecają to robić, a mnie obroty przed czyszczeniem nie falowały i po jej czyszczeniu też się nic nie zmieniło. Oby tak dalej, polecam więc zatem gorąco..!
Anonymous - 16-09-2008, 19:04

ja także jestem posiadaczem GDI. Gdy kupowałem Carismę na liczniku było 148 kkm, teraz mam 167 kkm i przez ten okres użytkowania nie mogę i nie powiem nic złego na ten silnik :wink: Żwawy- jak trzeba przycisnąć to śmiga, ekonomiczny- nie narzekam: na trasie spalił mi 6 litrów, a w mieście ok 8-9 litrów. Na początku trochę wkurzało mnie to "cykanie" silnika (cecha charakterystyczna GDI), ale teraz fajnie czasami tego posłuchać... :P A tak na marginesie: fajna jest reakcja ludzi, którym mówisz, że GDI to nie diesel... 8-[ :scratch:
Niedawno też przeczyściłem przepustnicę i różnica jest zauważalna: autko nie szarpie i jazda przebiega płynnie.
To moje pierwsze autko i jak dotąd to DUŻY + dla GDI :lol: :thumbright:
No i jak pisali moi przedmówcy: dobry olej, przeglądy na czas, dobre paliwko i wiooo...
Dbaj o silnik, a Ci się odwdzięczy dobrą i długa pracą :mrgreen:

Pozdrawiam!

Robson86 - 16-09-2008, 20:09

damiano napisał/a:
że GDI to nie diesel

pamietam jak ja kupowalem swoja Cari GDI :)
Wszyscy znajomi z usmieszkiem pytali sie "co diesla jednak kupiles :D "
a ja ojjjj nie :P To benzyniak :)
hihi
bezcenne :) :)
Pozdroo

wichura1 - 16-09-2008, 21:43

Kurt napisał/a:
dziekuje bardzo za opinie, chce taki motor wsadzic do cj i musze sie upewnic czy nie zrobie glupstwa.


Silnik 4G92 i 4G13 faktycznie po obróceniu o 180stopni w CK0 i CJ0 otrzymały tą samą skrzynię biegów F5M41. Niestety Carisma z 4G92 ma francuską skrzynię (Renault) F5MR1, natomiast Carisma GDI z silnikiem 4G93 ma japońską skrzynię F5MR2. Zanim zaczniesz coś kupować i grzebać weź skrzynię i pojedź porównać z tą od Carismy GDI. może się różnić mocowaniami, sposobem zawieszenia, systemem linek sterujących, sprzęgłem, dociskiem, wałkiem sprzęgłowym, itd.

Efa! - 16-09-2008, 22:24

Robson86 napisał/a:
damiano napisał/a:
że GDI to nie diesel

pamietam jak ja kupowalem swoja Cari GDI :)
Wszyscy znajomi z usmieszkiem pytali sie "co diesla jednak kupiles :D "
a ja ojjjj nie :P To benzyniak :)
hihi
bezcenne :) :)
Pozdroo


a mnie do teraz zdarza się na stacjach paliw, że nalewający z dystrybutorów panowie chwytają czarny pistolet i się dziwią, że nie pasuje ;) . A tak poważnie to max moment obrotowy GDI jest fantastyczny i może spokojnie rywalizować z Dieslem.

mlun - 16-09-2008, 22:35

Nie no aż tak się nie rozpędzajmy że można śmiało konkurować z dieslem tym momentem:P Ale muszę przyznać, znajomym bardzo się to podoba że ten moment jak na taki silnik jest nisko i bardzo ładnie ciągnie już od tych "niższych" obrotów.
Efa! - 16-09-2008, 22:42

No nie wiem, a próbowałeś wyprzedzać z dwójki? :) - żart, hehe!
mlun - 16-09-2008, 22:59

Nie bardzo Cię w tym momencie zrozumiałem:P
Morfi - 16-09-2008, 23:39

Max moment juz przy 3750 i to niebagatelne 174 NM. Przydaje się przy wyprzedzeniach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group