Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] zawór wyprzedzenia kąta wtrysku (zawór korekcji
tyniek1 - 17-09-2008, 00:09 Temat postu: [Cari 1.9TD] zawór wyprzedzenia kąta wtrysku (zawór korekcji witam!!! w mojej Cari 1.9td najprawdopodobniej padl zawor wyrzedzenia kata wtrysku - szaprie na zimnym silniku na niskich obrotach, dymi na niebiesko - swiece sa ok. Gdzie moglbym kupic taki zawor, prosze o link,
w ktorym miejscu znajduje sie ten zawor, czy bede w stanie go samodzielnie wymienic????
z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam
Werwolf - 17-09-2008, 08:21
Znajdziesz takie na allegro, niestety nie mam linku, ale kilka postów wcześniej jest taki.
Jeżeli zawór jest uszkodzony, względnie zacięty, to nie słychać chrakterystycznego terkotania, po przekręceniu kluczyka. Jeżeli tak jest to najpierw spróbuj go ostukać czymś, może jest tylko zacięty.
Pozdrawiam
Werwolf
tyniek1 - 17-09-2008, 15:47
dziekuje za informacje, rzeczywiscie turkotu nie slychac, wczesniej byl słyszalny, ale mam jeszcze jedno małe pytanie, w którym miejscu mam go szukać aby go ostukać, to pierwszy mój diesel i nie mam zielonego pojecia o budowie tego silnika jak i osprzetu,
czy mam moze ktos jakiegos jpg??
z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam
xxcarixx - 17-09-2008, 17:07
tyniek1
http://moto.allegro.pl/it...cas_delphi.html
tutaj masz ten zaworek
później może uda mi sie strzelić fotke tego zaworka, w którym miejscu jest na pompie
ryq - 17-09-2008, 19:31
W mojej Cari mam podobne objawy - przy tym jeszcze zaczela palic jak smok. Czy to tez moze byc zwiazane z tym zaworkiem?
kielurkk - 17-09-2008, 21:56
tyniek1 napisał/a: | mam jeszcze jedno małe pytanie, w którym miejscu mam go szukać aby go ostukać |
na pompie wtryskowej pod linką gazy jest takie małe walcowe urządzonko do któego dochodzi jeden wężyk z podciśnieniem i dwa przewody elektryczne na jednej kostce to własnie jest ten zaworek. Poniżej jego jest podobny dużo większy zawór turbo. Wszystko to jest od przodu pompy czyli jak otworzysz maskę to widać to na wprost.
Cytat: | W mojej Cari mam podobne objawy - przy tym jeszcze zaczela palic jak smok. Czy to tez moze byc zwiazane z tym zaworkiem? |
możliwe
[ Dodano: 17-09-2008, 22:30 ]
tu macie parę linków co znalazłem na samym Allegro
http://allegro.pl/item439...cas_delphi.html
http://allegro.pl/item439...cas_delphi.html
http://allegro.pl/item434...za_cav_luc.html
http://allegro.pl/item436...estawiacza.html
ceny różne i jakości też
tyniek1 - 18-09-2008, 00:03
dziekuje koledzy za pomoc
pozdrawiam
ryq - 18-09-2008, 11:26
Ja również dziękuję. Przed wyjazdem do mechanika postanowiłem sam sprawdzić co się dzieje. Popukałem trochę w zaworek i "terkotanie" powróciło. Samochód pali lepiej, nie szarpie. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, ale wzrosło ono mniej więcej w momencie awarii zaworka, więc jest szansa, że wróci do normy. Polecam najpierw samemu spróbować, a nie płacić od razu mechanikowi:)
Dołączam zdjęcie pompy z mam nadzieję dobrze zaznaczonym zaworkiem.
Kylek - 18-09-2008, 14:36
U mnie podobne objawy i chyba też zaworek...
Mam jednak pewne (być może głupie) pytanie:
Na zdjęciu ryq-a widać siłownik. Jest on zamontowany w taki sposób, że u dołu ma taką białą obwódkę. Czy można go zamontować odwrotnie? Innymi słowy, czy może on być nie tak, jak na zdjęciu, ale "do góry nogami"? Czy taki odwrotny montaż w jakikolwiek sposób wpływa na pracę siłownika?
Pytam, bo nie mogłem go zamontować tak, jak jest u ryq-a i wcisnął się dopiero w odwrotny sposób...
kielurkk - 18-09-2008, 19:56
ryq, dobrze zaznaczyłeś
Kylek, siłownik powinien być zamontowany tak jak ma to ryq
być może odwrotny montaż w niczym nie przeszkadza
Anonymous - 20-09-2008, 09:52
Witam, mam podobny problem jak koledzy - problem z porannym odpalaniem, dymienie na niebiesko na zimnym silniku - co ciekawe na ciepłym też występuje lekkie dymienie nie tak mocne jak na zimnym, ale jednak jest dosyć widoczne. Świece są niedawno wymienione na Beru, wczoraj sprawdzałem i są ok. Poprzednie świece były ok ale wymieniłem żeby wyeliminować ich ewentualne uszkodzenie. Co ciekawe słychać charakterystyczne terkotanie zaworka. W związku z powyższym mam pytanko: czy spotkał się ktoś z przypadkiem, że pomimo słyszalnego terkotania zaworka był on jednak uszkodzony, i po jego wymianie podobne jak u mnie problemy minęły ? Dodam może jeszcze, że czujnik odpowiadający za grzanie świec powinien być raczej ok, ponieważ im silnik jest cieplejszy tym krócej grzeją świece. Tak pomału brakuje mi już pomysłów co może być przyczyną Spalanie jest w granicach normy 6-7 litrów w zależności od stylu jazdy Ma ktoś jakiś pomysł ?
Pozdrawiam
Guido
tyniek1 - 23-09-2008, 21:49
witam
Po wymianie zaworu korekcji wtrysku wszystkie wczesniej wymienione zjawiska zanikły silnik pracuje rowno, nie szarpie i nie dymi, koszt 220 zł-allegro.
dziekuje za pomoc
pozdrawiam
kuladencer - 24-09-2008, 20:59
tyniek1 napisał/a: |
Po wymianie zaworu korekcji wtrysku wszystkie wczesniej wymienione zjawiska zanikły silnik pracuje rowno, nie szarpie i nie dymi, koszt 220 zł-allegro. |
witam, mozesz mi powiedziec czy ten zawór co wymieniłes tyka tylko przy grzaniu swiec, czy caly czas podczas pracy silnika ??
pozdrawiam
kielurkk - 26-09-2008, 20:30
kuladencer napisał/a: | czy ten zawór co wymieniłes tyka tylko przy grzaniu swiec, czy caly czas podczas pracy silnika ?? |
tylko podczas grzania świec
kuladencer - 27-09-2008, 09:32
o to mam pytanie, poniewaz po podlaczeniu nowego elektrozaworu, zdawalo mi sie ze cyka nawet po odpaleniu, przez co to chcialbym to usunac, zeby nie zepsuc odrazu nowego zaworu.odlaczylem go odrazu i podlaczylem stary, bo własnie zdawalo mi sie ze jest cos nie tak
|
|
|