Carisma - Ogólne - Strumienica
SHARK1979 - 18-09-2008, 11:05 Temat postu: Strumienica Proszę o wypowiedź na ten temat,czy zakładać czy nie w zastępstwie za wycięty katalizator, bo jak wiadomo rura przelotowa odmula ale wydaje metaliczny nieciekawy dźwięk może temat był ale nie znalazłem
mlun - 18-09-2008, 11:08
Czy odmula to nie słyszałem(no chyba że ma się już tak potowrnie kata zapchanego). Ja bym zakupił jakiś zamiennik katalizatora i wsadził, przynajmniej emisja spalin będzie w normie. Temat był niedawno na forum, chyba sebancisz stał przed takim wyborem i w ostateczności założył strumiennice.
SHARK1979 - 18-09-2008, 11:27
Odmula właśnie wtedy gdy kat jest zapchany, fakt!
[ Dodano: 18-09-2008, 11:38 ]
Czytałem tamte wypowiedzi i sebancisz pozytywnie się wypowiada na temat strumienicy jest to jakieś rozwiązanie, jak nie zawsze można wyjąć
Hubeeert - 18-09-2008, 22:28
SHARK1979, załóż a będziesz musiał polubić lampkę CE tzn Check Engine. Będzie sie świeciła na czerwono cały czas a dodatkowo zuzycie paiwa wzrośnie Ci o jakieś 2-3 l/100km.
Twoja Carisma ma dwie sondy lambda tzn przed i za katalizatorem który musi być.
SHARK1979 - 18-09-2008, 22:34
Mechanior był pod autem i mam jedną sonde przed katem
[ Dodano: 18-09-2008, 22:39 ]
Po wstawieniu rury przelotowej też będzie się palił CE, tak? a jak znowu wstawie kata będzie oki i nic się nie będzie świecic?
Hubeeert - 18-09-2008, 23:33
Jak masz GDI to na bank masz dwie sondy. Pierwsza do czytania składu mieszanki, druga korekcyjna.
Może mechanior ślepy?
SHARK1979 - 18-09-2008, 23:40
Hubeeert a co tej ruru rozumie się że ten sam efekt co strumienica
Hubeeert - 19-09-2008, 20:16
Strumienica to efekt głównie dźwiękowo psychologiczny. Pisałem już o tym kilkanaście razy na Forum. Rura zamiast katalizatora tak. Ale nie w przypadku Twojego samochodu - Ty MUSISZ MIEĆ KATALIZATOR, żeby samochód nie palił koszmarnych ilości paliwa. Jak chcesz coś z kopem to sobie kup zamiast rzeźbić bo ten samochód nie nadaje się do tego.
Pozdrawiam
wichura1 - 19-09-2008, 21:10
SHARK1979 napisał/a: | Hubeeert a co tej ruru rozumie się że ten sam efekt co strumienica |
To może ja napiszę, żebyś skumał. Pierwsza lambda bada skład spalin i wysyła wynik do ECU. Druga lambda bada skład spalin po oczyszczeniu przez katalizator i wysyła wynik do ECU. Jeżeli założysz rurę, lub strumiennicę pomiędzy dwoma pomiarami nie będzie żadnej różnicy co ECU będzie interpretował jako błąd. Jednocześnie będzie próbował skorygować skład mieszanki, co bez prawidłowego odczytu drugiej lambdy będzie prowadziło do przelewania paliwa.
SHARK1979 - 19-09-2008, 21:20
Mam Cari przed liftem więc myśle że mam jedną sonde przed katem
Hubeeert - 19-09-2008, 21:30
Myśleć możesz jeszcze kilka razy. GDI MA DWIE SONDY LAMBDA.
wichura1 - 19-09-2008, 22:25
Mam silnik 4G92 i nie chwaląc się mam 2 lambdy. A silnik 4G93 GDI ma bezpośredni wtrysk i zmienia mieszankę z ubogiej na bogatą, musi więc mieć 2 lambdy, żeby spełnić europejskie normy czystości spalin.
mlun - 20-09-2008, 00:04
Czemu niektórzy widzieli u siebie jedną sonde? W takim razei gdzie dokładnie się one znajdują to aż z ciekawości przy najbliższym wejściu na kanał zobacze.
Hubeeert - 20-09-2008, 00:11
Jedna przed jedna za
mkm - 20-09-2008, 13:54
Chyba najbardziej przekonujace.
http://forum.mitsumaniaki...p=217160#217160
|
|
|