To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jaka różnica między GDI a zwykłym 16V

enio83 - 18-09-2008, 15:40
Temat postu: Jaka różnica między GDI a zwykłym 16V
Tak jak w temacie. Szukam sobie autka i zastanawiam się jaka jest różnica w silnikach GDI i zwykłych 16v. Czy to jest odpowiedź mitsu na v-tec hondy? I dlaczego piszecie ze nie można zagazować GDI? Odpowiedzcie "zielonemu" w temacie mitsubishi. Dzieki z góry
Robson86 - 18-09-2008, 15:52

enio83 napisał/a:
różnica w silnikach GDI i zwykłych 16v

zwykla jak napisales 16v ma wtrysk posredni czyli jak prawie kazdy samochod benzynowy. GDI jest natomiast pierwszym na swiecie silnikiem z bezposrednim wtryskiem benzyny do komor spalania :)
Skutkuje to wieksza moca oraz wiekszym momentem niz jednostki napedowe konkurencji :)
Zauzycie paliwa rozniez jest nizsze niz w tradycyjnych benzyniakach :)
a czemu nie mozna zakladac dazu ?? Gdyz ten silnik nie znosi gazu. Po zalozeniu mozesz sie szykowac na remont generalny jednostki. Jedyny gaz ktory jest mozliwy do zalozenia to jest fabryczny holenderski lpg. Ale jest bardzo drogi w zalozeniu.
Pozdroo

Anonymous - 18-09-2008, 15:56

nie mozna zagazowac GDI, poniewaz to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny (tak jak w nowych VW FSI) i do tego nie montuje sie gazu dlatego, ze to nie wspolpracuje ze soba
Robson86 - 18-09-2008, 16:04

enio83 napisał/a:
Czy to jest odpowiedź mitsu na v-tec hondy?

nie, V-tec to jest rozwiazanie Hondy, a GDI Mitsubishi. Te dwa rozwiazania nie konkuruja w jakis tam sposob ze soba w zakresie dzialania.
V-tec sa to zmienne fazy rozrzadu, ktore wlaczaja sie dopiero w granicach 4200ob/min i ciagna prawie do odciecia, GDI natomiast do 3500obr/min i malym obciazeniu (czyli delikatnym jezdzeniu) pracuje w trybie ECOGDI czyli zuzywa bardzo male ilosci paliwa, po 3500obr/min silnik wychodzi z trybu eco, zwieksza sie moment obrotowy i moc :) i samochod wyrywa do przodu :)
dzieki temu masz mozliwosc albo jezdzic oszczednie albo dynamicznie :)
Dodam ze na baku przejechalem 1100km i dopiero zaswiecila mi sie kontrolka rezerwy :) na trasie ofcors :)
nie wiem czy udalo by sie to innym samochodem :P
Pozdroo

enio83 - 18-09-2008, 16:04

No to napiszcie mi jeszcze czy realne jest spalanie 6 w trasie tak do 120 i 8 po miescie.
Zaczęły mi sie strasznie one podobać ale czy za 13000 tak jak na allegro to egzemplarze warte uwagi?

mlun - 18-09-2008, 16:06

Różnica jeszcze polega na tym że w GDI jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego i napinacz hydrauliczny w rozrządzie(przez to właśnie części do wymiany rozrządu są drogie ale taki napinacz z reguływymienia się co drugą wymianę paska, no chyba że jest bardzo zniszczony).
A z tym gazem to jest chyba dlatego że wtyrsykiwacze by się zapiekły? TA instalacja ,która była montowana seryjnie co jakiś czas podaj wtryskiwaczom benzyne żeby właśnie do tego nie doszło).

Spalanie jak najbardziej realne dla auta ze skrzynią manualną(do skrzyni A/T to jeszcze +1L). W zimie w mieście wzrośnie pewnie do około 9L bo silnik niestety troche dłużej się będzie nagrzewać.

Robson86 - 18-09-2008, 16:08

enio83 napisał/a:
czy realne jest spalanie 6

na trasie Kielce-"nad morzem" i jazda po pomorzu - Kielce spalanie mialem przy srednio dynamicznej jezdzie od 4l/100KM do 5,6l/100km serio :!: :) Jesli umiesz jezdzic takim silnikiem bezproblemu zejdziesz do takich wartosci :)
enio83 napisał/a:
8 po miescie.

pewnie ze jest mozliwe 8 w miescie, mi tyle pali :) nawet czasem mniej :) ...no chyba ze przycisne, ale to standart w kazdym silniku :)
Pozdroo

enio83 - 18-09-2008, 16:09

zapomniałem dodać ze z rocznika ok 98
mlun - 18-09-2008, 16:11

Robson86 uprzedziłeś mnie:P Nie zdążyłem na czas edytować posta:P No ale przez to kolega enio83 ma tylko więcej potwierdzeń co do spalania.
Robson86 - 18-09-2008, 16:14

mlun napisał/a:
Robson86 uprzedziłeś mnie:P

przepraszam :) hehe
mlun napisał/a:
No ale przez to kolega enio83 ma tylko więcej potwierdzeń co do spalania.

pewnie ze tak :)
Pozdroo

enio83 - 18-09-2008, 16:14

To teraz mnie zszokowaliście. Myślałem ze to honda robi najoszczędniejsze benzyniaki. Jak z tą wymianą rozrządu? Da rade zrobić to każdy warsztat czy musi być spec od GDI.
Do tej pory jeździłem z mitsu tylko coltem 1.6 16V Rakieta nieziemska ale i spalanie tez

Robson86 - 18-09-2008, 16:16

co do osiagow GDI :)


Pozdroo

mlun - 18-09-2008, 16:20

Pewnie że się da.To jest normalny rozrząd nie ma jakiś kosmicznych technik wymaganych przy tej czynności:P Poprsotu wymiana jest droższa prze ten napinacz i tyle. Jak masz dobrego mechanika to nie będziesz się musiał martwić( podkreślam dobrego bo i w najprostszym 8 zaworowym silniku jak ktoś nie ma pojęcia to coś spartaczy ale to już skrajne przypadki:P).
enio83 - 18-09-2008, 19:30

To zapytam jeszcze o ceny? Poglądowo wg motoallegro mozna nabyć rocznik 98 za ok 13000.
Moje pytanie czy to normalna cena? coś mi sie tanio wydaje - moze wynika z małej popularności wynika?

szyszus1 - 18-09-2008, 19:51

Jeśli stan jest w porządku i ogólnikowo biorąc, to tak, to jest normalna cena. I tak jak wspomniałeś zależy ona też od tego, że Carisma jest mało popularna aczkolwiek co raz mniej mało popularna stety i niestety... (w moim subiektywnym odczuciu). A kolegę zapraszamy do działu (Chcę kupić carisme!) i wskazać upodobany model a my już Ci coś podpowiemy, doradzimy, szczególnie osoby, które "Dar bogów" :D mają już dosyć długo i mają sokole oko co do odchodzących elementów, wytarć itp. :D Szczerze auto polecam i potwierdzam to co koledzy o furce powiedzieli :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group