To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - LPG BRC sekwencja w Galancie Problem

Ellobo - 20-09-2008, 18:47
Temat postu: LPG BRC sekwencja w Galancie Problem
Witam

Założyłem 7 000 km temu sekwencje BRC do Galanta 97 z motorem 2 litry. Od pewnego czasu zauważyłem, że podczas dodawania gazu pomiędzy 1000 a 2000 obrotów auo zaczęło szarpać, tak jakby nie palił na wszystkie gary. Powyżej 2000 obr auto przestaje szarpać i ciągnie normalnie. Ciekawe jest to, że nie dzieje się to za każdym razem. Podczas delikatnego wciśnięcia gazu jest OK, natomiast przy wciśnieciu mocniejszym zaczynają się szopki *i to nie zawsze(. Zna ktoś odpowiedź na taką bolączkę??

Będę wdzieczny za pomoc :D

deejay - 20-09-2008, 19:28

Znam twój problem przerabiałem to u siebie :wink: problemem są cewki zapłonowe a dokładniej mają one przebicie do masy silnika . Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie :D
Ellobo - 21-09-2008, 08:47

OK

Dziękuję za szybką odpowiedź ale...

Jak to jest przebicie to samochód powinien też tak głupieć na benzynie prawda??

Tak mi się przynajmniej wydaje.
A u mnie jak przełączysz na paliwo to ma super kopa bez żadnych zakłóceń :?

Czy przebicia są odczuwalne tylko na gazie??

deejay - 21-09-2008, 10:52

Gaz ma to do siebie że jest bardziej czuły na układ zapłonowy niż bęzyna dlatego dba się o swiece , przewody i filtry :wink: u mnie na Pb też chodził bez zarzutu a na LPG już szarpał posmarowałem i jak ręką odjął :wink:
Ellobo - 21-09-2008, 11:09

Deejay

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź.

Kupię nowe przewody i dam znać czy pomogło :p

Anonymous - 22-09-2008, 20:17

deejay napisał/a:
Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie :D

jak dokładnie nazywaja sie te preparaty.

Marcino - 22-09-2008, 20:41

Ja uaważam ze nic nie zastąpi nowych przewdów , smary silikonowe to tak jak czyszczenie pomoze tylko na jak długo?
deejay - 22-09-2008, 21:44

Jeśli chodzi o nazwę tego specyfiku to dokładnie nie pamiętam bo używam tego w swoim serwisie a jest tam opis w języku Francuskim :wink: ale postaram się jutro napisać lub zrobić fotkę :) Marcino tu nie chodzi o przewody zapłonowe że mają przebicie tylko o same cewki które są wewnątrz komory tam gdzie się wkręca świecę , tam właśnie dochodzi do przebicie do ścianek głowicy i z sąd te szarpanie . Ps. pracuje w serwisie Renault i bardzo często cewki padaja w Renówkach i specjalnie dla Reno wymyślono taki Specyfik który miał ograniczyć palenie się cewek ,ten specyfik jest naprawdę rewelacyjny :lol:


Nazwa pasty do cewek :wink: FLUOSTAR 2 L " ELECTRICAL INSULATING GREASE FREE OF SILICONE FOR SPARK PLUG CONNECTORS " tak to wygląda w tłumaczeniu na Angielski :)

pfx - 24-09-2008, 23:28

jak nie pomoże z kablami - trzeba pomierzyć czy reduktor trzyma ciśnienie na listwie.
Jeśli nie - należy zwiększyc poprawkę na spadek ciśnienia dokładając czas wtrysku (wzbogacając mieszankę). Siśnienie różnicowe - listwa - kolektor ssący ma być stałe, jesli spada - komputer gazowy musi zareagować zwiekszając czas wtrysku - o ile - to się ustala czasem indywidualnie. Czkawka przy gwałtownym depnięciu to raczej efekt za ubodiej mieszanki niż bogatej.

Havoc - 02-10-2008, 17:36

Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika.

Anonymous - 02-10-2008, 18:45

Havoc napisał/a:
Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika.


której gen LPG ?
jeżeli II lub starsza to lambda do sprawdzenia
i wszystko inne co jest emulowane

poza tym do spr wtryski benzyny

Havoc - 02-10-2008, 20:38

II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.

Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie?

pfx - 02-10-2008, 21:15

Havoc napisał/a:
II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.

Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie?

tak, ma wpływ. jak złą emulacja - może rozjechać mapę benzyny.

Havoc - 02-10-2008, 22:24

Okey to ostatnie pytanie. Jako że nie mam bladego pojęcia o czym mówisz ;) to czy mamy gdzieś na forum info o tym jak to sprawdzić/naprawić/wymienić ? Nie wiem nawet czego szukać konkretnie więc mam małe schody ;]
Ellobo - 10-10-2008, 21:14

Jutro jadę wymienić kable i świece i zaraz będę meldował, czy pomogło :lol:

[ Dodano: 12-10-2008, 22:02 ]
Uff

Pomogło

Dzięki Deejay za pomoc.

Myślę, że ta informacja pomoże także innym.

Pozdrawiam :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group