To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Brak iskry

oko_81 - 20-09-2008, 23:14
Temat postu: [CA1A 1.3] Brak iskry
Witam !
Podczas jazdy a dokładnie zmiany z pierwszego na drugi bieg zgasł mi samochód.
Próbowałem zapalać ale nic z tego ...
Standardowo po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka CE – kilka sekund i gaśnie tak jak powinno być. Nawet, gdy kręciłbym rozrusznikiem 10 sekund to się nie zapali CE.
Czyli nie zgłasza żadnego błędu ?
Wiec w pierwszej kolejności wykręciłem świece i całkowity brak iskry.
Zdjąłem kopułkę, ale wszystko wyglądało dobrze – profilaktycznie wyczyściłem palec i styki bo minimalnie troszkę białego nalotu było – auto dalej nie zapala.
Wymontowałem komputer żeby sprawdzić kondensatory, ale wygląda jak by z fabryki wyjechał – wszystko OK.
Co mogę jeszcze zrobić zanim wymontuje aparat zapłonowy ( w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon), czy da się cos miernikiem zmierzyć?
Zaraz za kopułka (chyba do aparatu) wchodzi kilka przewodów i jest to podłączone dość dużą wtyczką. – jakie powinny być tam wartości napięć jak bym chciał to zmierzyć ?
Co w ogóle dalej sprawdzać?
Pozdrawiam ;)

docencik87 - 21-09-2008, 00:11

Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.
Do ego jeszcze proponuje zobaczyć czy pasek rozrządu jest na swoim miejscu :)

karolgt - 21-09-2008, 00:35

docencik87 napisał/a:
Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.


raczej przełożyć ten, DO innego i sprawdzić czy tamten jeździ normalnie. Żeby czasem coś nie uszkodziło dobrego aparatu w Twoim colcie.

londolut - 21-09-2008, 10:41

oko_81, sprawdź jeszcze czy na kopułce jest iskra. Wyjmij kabel z kopułki i tak jak sprawdzałeś ze świecą.
oko_81 napisał/a:
w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon
Żeby nie musieć regulować zapłonu wydrap kreskę na aparacie i na głowicy. Aparat jest przykręcony na dwóch śrubach do głowicy i wystarczy je odkręcić i wyjąć aparat.

Sprawdzałeś iskrę na wszystkich czterech świecach?

oko_81 - 21-09-2008, 15:47

Więc tak:
Do aparatu wchodzą 2 wiązki przewodów:
- jedna mniejsza - tam mam 12V - czyli chyba tak powinno byc,
- druga wieksza - 6 pinowa - i mam odpowednio 0V, 12V, 5V, 5V, 0V, 0V - czy tak powinno to wygladać ? Chyba tak ?
Wiec wynika ze aparat zapłonowy jest uszkodzony ... czy ten aparat to jest część naprawialna ?
Czy idzie jakies podzespoły w nim wymieniać ?
Da sie jakos sprawdzić co jest w nim uszkodzone ?
Wogole jak jest ten aparat zbudowany ?
Jakies schematy ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 24-09-2008, 09:46 ]
Auto juz sprawne ;)
Uszkodzona była cewka - miała zwarte odwody - pierwotny i wtórny.
Koszt naprawy 110 zł
Pozdrawiam i dzieki za pomoc !

Anonymous - 25-09-2008, 07:19

Po wymianie cewki powinieneś jeszcze sprawdzić sobie zapłon - chyba że zaznaczyłeś sobie pozycję aparatu względem mocowania na obudowie silnika i przykręciłeś tak jak było przed zdjęciem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group