To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wilgotny nie odpala

Plex - 22-09-2008, 08:50
Temat postu: [EAxx] Wilgotny nie odpala
Jak jest deszczowo czy mgliście (czyli jak ostatnio) nie chce mi odpalić. Kręci i kręci a nawet nie zaskoczy. Przewody WN wymieniłem, czego jeszcze szukać? Wtyczka od kompa, cewka, przewód masy? Najgorsze jest że stoi pod blokiem i nie mam tam nawet warunków :/

(kiedy wreszcie "szukaj" zadziała?)

Marcino - 22-09-2008, 22:14

Jakie kupiłeś przewody WN? Moze sa kiepskie...
A może to cewka lub rozdzielacz? W sumie co ma do tego wilgoć...

Plex - 23-09-2008, 08:23

ciemno i mokro było to sprawdziłem. wali iskrami z cewki. czyli do wymiany. przewody kupiłem JC.
wonsz - 25-12-2011, 20:10

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
Nie odpala mi jak autorowi wątku gdy jest wilgotno itp.
Kręci kręci i nie odpala.
Pierwszy raz stało się to w taki sposób że: spod bloku ruszyłem bez problemów lecz po 30 sekundach przy dojeżdżaniu do świateł auto zgasło. Zjechałem ledwo w uliczkę i wtedy nie chciał odpalić. Dopiero po paru minutach zaskoczył. Teraz dzieje się tak przy odpalaniu gdy jest wilgotno.
Sprawdziłem dziś jak było ciemno co tam się dzieje pod maską.
Na dwóch fotkach zaznaczyłem w którym miejscu pojawia się mała iskierka. Na przewodach nic nie widać, tylko w tym miejscu na fotkach. Załączam także filmik.
Dodam że nie wiem jakie mam przewody/świece itp i nie wiem kiedy były wymieniane. Auto na gaz BRC.
Dodam że jak auto odpali po tych katorgach to przez kilka minut podczas jazdy odczuwalne jest takie coś że jak nieraz dodam gaz to dopiero za jakąś sekundę auto reaguje.

FOTKI:

http://i.imgur.com/CaRNv.jpg

http://i.imgur.com/HYkbK.jpg

FILMIK:

http://youtu.be/wAjqdhsOnbM

PS. Zaraz wrzucę filmik z "udanego" odpalenia.

Filmik2 -==> http://youtu.be/PCarqReatn0
Wesołych Świąt.

deejay - 25-12-2011, 20:16

Do sprawdzenia masz przwody zapłonowe , może są poluzowane :roll: , jeśli iskry "skaczą" to nie lekcewaz tego bo uszkodzisz moduł zapłonowy , ale na 99% problem tkwi w układzie zapłonowym :wink:
wonsz - 25-12-2011, 20:26

Ale problem występuje tylko jak jest wilgotno. Więc co ma do tego że moga być poluzowane. Jak jest sucho to odpala bez żadnego problemu.

PS. Drugi filmik http://youtu.be/PCarqReatn0

deejay - 25-12-2011, 20:29

Ewidentnie słychać na drugim filmiku jak nie równo pracuje nie pali na wszystkie cylindry , a wilgoc poteguje przebicia to chyba zrozumiałem co ? Sprawdz wszystkie połączenia przy kopułce , ew. zdemontuj ja jak wiesz jak to wykonac , bo moze w środku jest wilgotno i rozdzielacz aparatu przerzuca iskry tam gdzie chce .
eddisson - 25-12-2011, 22:13

Masz tak zwany podtlenek LPG??
Jak tak to odłącz aku na 15 sekund i potem spróbuj.
Komp benzyny mógł się zagubić z dawkowaniem benzyny przez niewłaściwą konfigurację sterownika gazu co się objawia jak jest zimno a zawsze jest zimno jak jest wilgotno (wynika to z praw fizyki- woda w powietrzy odbiera ciepło).

wonsz - 25-12-2011, 23:17

Aku był odłączany więc to nie w tym problem. Do wymiany jest coś na pewno w układzie zasilania, tylko chcę wiedzieć dokładnie co...
eddisson - 25-12-2011, 23:20

Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN??
Owczar - 25-12-2011, 23:41

Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
wonsz - 26-12-2011, 08:48

eddisson napisał/a:
Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN??

Nie mam pojęcia o czym piszesz :)

Owczar napisał/a:
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?

Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał.

radek79 - 26-12-2011, 10:02

wonsz napisał/a:
Owczar napisał/a:
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?

Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał.

to czas najwyższy na wymianę świec i przewodów wn
przewody najlepiej NGK a świece NGK lub DENSO paltynowo irydowe koszt około 45zł za sztukę ale wymienia się co 50tyśkm i wymiana ich też jest czasochłonna bo trzeba ściągać kolektor

eddisson - 26-12-2011, 11:49

Specyfikacja z Workshop Manual'a:







Lucas_Lucky - 26-12-2011, 17:48

Miałem podobny problem. Ciężko było odpalić rano i spóźniona reakcja na gaz.
Powodem była uszkodzona nieszczelna kopułka i skorodowany (przez wilgoć) palec rozdzielacza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group