Carisma - Techniczne - Jakie amortyzatory?
Anonymous - 16-05-2006, 10:58 Temat postu: Jakie amortyzatory? Witam..
Jakie amortyzatory są lepsze, gazowe czy olejowe i za róznica?
Mam teraz olejowe. Ale troszke juz zjechane. Musze kupić nowe.
Moze wiecie jakiej firmy są ok. I gdzie w Warszawie mozna podjechać zeby nie zdarli za duzo kochani mechanicy i ile to kosztuje..
Interesują mnie narazie tylko tylnie.
Pozdrawiam
Hubeeert - 16-05-2006, 11:06
jezior78i napisał/a: | Jakie amortyzatory są lepsze, gazowe czy olejowe i za róznica? |
Gazowo-olejowe są lepsze. Różnica tkwi w ich budowie - inny komfort i trzymanie się drogi.
jezior78i napisał/a: | Moze wiecie jakiej firmy są ok |
KYB czyli Kayaba.
jezior78i napisał/a: | gdzie w Warszawie mozna podjechać zeby nie zdarli za duzo kochani mechanicy |
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1501 - przeczytaj - masz dwóch polecanych bo sprawdzonych do wyboru.
jezior78i napisał/a: | ile to kosztuje.. |
www.kayaba.pl - tam znajdziesz katalog on-line - dobierz sobei amortyzatory i podzwoń po dystrybutorach. Z tego co się orientuję mechanicy mają też możliwość (jak każdy) zakupu dla Ciebie amorów w ramach usługi.
Grześku - 16-05-2006, 11:15
A amory Koni? A konkretnie Koni Sport, co wiecie na ten temat ?
Anonymous - 16-05-2006, 11:18
Dzięki
Anonymous - 16-05-2006, 11:33
Grześku napisał/a: | A a mory Koni? A konkretnie Koni Sport, co wiecie na ten temat ? |
Hmm, jeśli chodzi o a mory koni, to z reguły ogier zaleca się do klaczy. Po wejściu do UE możliwe jest również zalecanie się ogiera do ogiera. Czuwają nad tym specjalne komisje ds. równouprawnienia kuni.
Natomiast jeśli chodzi o a mory Koni Sport, to jak domyślam się chodzi Ci o konie pełnej krwi, używane w sportach wyścigowych. Ogólnie a mory przebiegają w ten sam sposób tylko trochę szybciej.
Anonymous - 16-05-2006, 12:33
Grześku napisał/a: | A amory Koni? A konkretnie Koni Sport, co wiecie na ten temat ? |
ja wiem, ale co?
stanik - 16-05-2006, 13:00
witam
a ja mam pytanie w tym temacie bo na jesieni jesli nie wymienie auta planuje zrobic zawieszenie i rorzeznawalem sie juz co nie co w tym temacie i linki wskazane przez Hubeeerta jakby to potwierdzaja. otoz do mojej carismy KYB niestety nie posiada w ofercie amorkow olejowo gazowych, tylko i wylacznie same gazowe. To samo napisal mi handlarz z allegro, ze do mojego nie ma olejowo - gazowych w ofercie KYB. Czy moze ja o czyms nie iwem i jakos inaczej powinienem szukac? A moze Koni ma w swojej ofercie olejowo gazowe (zwykle, nie zadne sporty) skoro sa lepsze?
Pozdrawiam
Matejko - 16-05-2006, 13:04
stanik napisał/a: | amorkow olejowo gazowych, tylko i wylacznie same gazowe. |
tzw. amor gazowy - to amortyzator gazowo-olejowy ale potocznie przyjelo sie ze mowi sie na nie gazowy
Grześku - 16-05-2006, 13:25
arturro napisał/a: | ja wiem, ale co? |
- jak jest z tą ich nastawą, czyli jak bardzo można mieć miękko do jazdy rodzinnej i jak twardo do "sportowej"
- czy regulacja jest kłopotliwa
- żywotność, wrażenia z jazdy
Anonymous - 16-05-2006, 13:31
Grześku napisał/a: | arturro napisał/a: | ja wiem, ale co? |
1 jak jest z tą ich nastawą, czyli jak bardzo można mieć miękko do jazdy rodzinnej i jak twardo do "sportowej"
2 czy regulacja jest kłopotliwa
3 żywotność, wrażenia z jazdy |
ad1 od bardzo-srednio twardego do bardzo twardego
ad2 regulacja nie jest klopotliwa (na zdjeciu widac specjalne pokretlo do "plynnej" regulacji), choc ja jak nastawilem na poczatku na srodek tak mam do dzis.
ad3 przejechalem na nich ok 60tys i maja zero zuzycia, a wrazenia z jazdy sa nieziemskie auto pokonuje zakrety jak po sznurku, dla mnie rewelacja.
luk_szc - 17-05-2006, 13:01
Arturro a Ty wymieniałeś amorki wraz ze sprężynami ? Bo cena Koni nie jest wiele większa od KYB
Anonymous - 17-05-2006, 13:24
ja wymienialem komplet czyli amory koni i sprezyny lesjoforce.
jak kupowalem amory dwa lata temu to koni byly drozsze 2 razy od kyb, teraz nie wiem calkiem mozliwe sie ceny sie zrownaly.
za komplet zaplacilem ok 3tys (bez sprezyn).
druga sprawa ze amory koni sa krotsze i duuuzo twardsze od seryjnych wiec do zwyklych sprezyn sie nie nadaja i odwrotnie.
luk_szc - 17-05-2006, 14:34
Nie no jeszcze się nie zrównały ale po 200 PLN trzeba do sztuki dorzucić i jeszcze na sprężynki dodać kaski - będzie ok 3000 za komplet .
Anonymous - 17-05-2006, 14:58
luk_szc napisał/a: | Nie no jeszcze się nie zrównały ale po 200 PLN trzeba do sztuki dorzucić i jeszcze na sprężynki dodać kaski - będzie ok 3000 za komplet . |
wez pod uwage ze sa koni niebieskie (bez regulacji twardosci) i zolte sport'y (z regulacja).
jesli nie zalezy tobie na regulacji mozesz smialo wstawic niebieskie.
szczeslaw - 20-05-2006, 23:10
Byłem ostatnio u mojego mechanika i widziałem, że założył sobie fajne amorki. KYB AGX z regulacją twardości z zewnątrz. 4 stopnie twardości - od średnio twardego do bardzo twardego. Ogólnie narzeka, że dla niego za twarde, ale fura prowadzi się bardzo dobrze. W ustawieniu najtwardzszym przód wogóle nie nurkuje.
A najlepsze jest to, że są przystosowane do seryjnych sprężyn, więc nie trzeba fury obniżać jak ktoś nie chce na naszych drogach tego robić. No i mniejsze koszta...
Mówił, że kupił je tanio - coś ponad 300zł/szt na przód do Carismy w starej budzie.
http://www.kayaba.pl/agx.htm
|
|
|