To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Zalewa świece

gilmaly - 22-09-2008, 23:47
Temat postu: Zalewa świece
plymouth colt 89 automat.Nie mogę odpalić zalewa świece.Nowe przewody,nowe świece,odtłuszczona kopułka.Iskra może nie ogromna ale jest.Jak sobie poradzić?

[ Dodano: 23-09-2008, 09:43 ]
Dodam-silnik 4G15 8V I Pytanie:gdzie komputer?

Serek - 23-09-2008, 20:46

Jeżeli jest to za schowkiem po prawej stronie auta, na przeciw pasażera.
Skoro świeca słaba to może aparat zapłonowy pada? Kopułka do wymiany. Zajrzyj w manual i sprawdź jakie wartości powinna mieć.

gilmaly - 24-09-2008, 15:32

Jest tak.Komputer schowany jest w kanale pośrodku samochodu,za plastikami od ogrzewaniia..Trzeba zdjąc dywaniki od strony pasażera i pod pedałami kierowcy.pobokach kanału są plastiki które trzeba odkręcić i ukazuje sie ECU.Zawiozłem do wymiany kondensatorów.Po wymianie,po włączeniu stacyjki coś pyknęło w komputerze i w efekcie check pali się cały czas brzęczy jakiś przekażnik czy coś w tym rodzaju za silnikiem,a silnik zaczął się odzywać,to znaczy jak się go trzyma na rozruszniku tochce zapalić,po puszczeniu rozrusznika gaśnie.Proszę o pomoc.Kolega Bartek bardzo proszę o kontakt.mój tel.600134415 a e-mail gilmaly1@wp.pl.Nie wiem jaka jest procedura kontaktu z Tobą więc próbuje w ten sposób.
docencik87 - 24-09-2008, 20:54

Przypadkiem nie wyciągnąłeś komputera od automatycznej skrzyni biegów?? Komputer wtrysku (ECU) jest po prawej stronie na słupku, tam gdzie idą kable z wnętrza samochodu do drzwi.
Krzyzak - 24-09-2008, 22:17

w amerykancach ECU czesto jest pod radiem - jak w Eclipse 1G, a TCU wtedy pod siedzeniem pasazera

ktos popelnil blad przy wymianie kondensatorow - powinien zwrocic kase za nowe, sprawne ECU lub sprobowac naprawic Twoje

gilmaly - 24-09-2008, 22:18

No bez przesady,wiem co mam w ręku.Powtarzam:ECU w colcie wersja amerykańska 89 r.(plymouth colt)jest tam gdzie napisałem.Pytanie jest takie:
1.dlaczego pomimo czystego wymienienia kondensatorów coś jakby w nim trzasneło.
2.co to za element brzęczy(za silnikiem na przegrodzie nieduży walec z wtykiem od góry i jakby dwoma gumowymi rureczkami na dole.
3.jak naprawić(sprawdzić) ECU

Krzyzak - 24-09-2008, 22:34

no przeciez napisalem o tym samym rozwiewajac pytania kolegow - nie czytales?
(chodzi o polozenie ECU)
napisz PW do Bartka - przeczyta i naprawi to ECU, chyba ze juz bedzie spalone...

co do pytania 2 - pokaz na zdjeciu o co chodzi

gilmaly - 24-09-2008, 22:49

Do kolegi Bartka próbowałem się zwrócić,narazie bezskutecznie.Może nie chce się odezwać,może nie umiem prawidłowo napisać priva ?A zdjęcie zrobię jutro.Może ty masz na niego jakiś kontakt i możesz go zapytać?Byłbym wdzięczny.
docencik87 - 25-09-2008, 12:07

Ja zadałem tylko pytanie...nie stwierdziłem, że wyjąłeś zły komputer. Nie miałem jeszcze do czynienia z amerykańcem.

W każdym bądź razie, facet u którego ja naprawiałem komputer (w moim padł, wymieniłem kondensatory i nadal nie chciał ruszyć, bo procesor nie odpowiadał) mówił mi, że może się tak zdarzyć, że podłączę, pojeżdżę 2-3 dni i procesor otworzy się na świat. Na razie wszystko dobrze :D

Musisz teraz wyciągnąć go jeszcze raz i sprawdzić ponownie. Jeśli spalił się z winy wymieniającego to żądać nowe ECU

gilmaly - 25-09-2008, 13:49

Cóż mieć do człowieka pretensje.kolejność jest taka.Najpierw samochód stanął z powodu komputera,okazało się że wylały kondensatory,radiomechanik wymienił,połatał(wygląda na to że zrobił to czysto)a to że komputer dalej szwankuje to co on winien.Jeden z problemów jest taki ,że na przegrodzie za silnikiem jest małe ustrojstwo z dwoma rurkami i to brzęczy anie wiem co to jest.
docencik87 - 25-09-2008, 14:18

Najlepiej zrób zdjęcia
gilmaly - 26-09-2008, 17:04

Komputer poszedł do naprawy,może się uda.Jeżeli nie to klops,ponieważ jak narazie okazuje się że do 8 zaworowca komputera ani w ząb.Może ktoś potwierdzi informację jakoby pasował(prawie)od 12-zaworowego Lancera.Podobno trochę różni się mapa wtrysku ale generalnie chodzi.I druga sprawa.Mój komputer z jakiegoś powodu kucnął i nie pomogła wymiana kondensatorów.Co zrobić (sprawdzić)przy podłączaniu sprawnego kompa,aby i tego szlag nie trafił.
docencik87 - 26-09-2008, 17:57

Niestety nie pasuje. Inny aparat zapłonowy i mapy wtrysku.
gilmaly - 26-09-2008, 18:08

Schemat el.w zasadzie się nie różni.Aparat po drugiej stronie,ale zasada chyba ta sama(?)no mapa tak,ale podobno chodzi.Próbował ktoś?A jeżeli nie,to czym zastąpić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group